درخواست آمريکا و آلمان براي ازسرگيري مذاکرات فلسطيني ها و صهيونيستها

المان و آمريکا در پيامهاي جداگانه اي ازسرگيري مذاکرات فلسطيني ها و صهيونيستها را خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه يديعوت آحارونوت، سخنگوي کاخ سفيد از سرگيري مذاکرات مستقيم بين  فلسطيني ها و رژيم صهيونيستي را خواستار شد.

"جي کارني" در نشستي خبري در کاخ سفيد گفت: من در مورد روند صلح بايد همان چيزهايي را بگويم که ديروز گفته بودم، از ديدگاه ما چيزي که بايد رخ بدهد مذاکرات مستقيم بين دو طرف است تا موضوعات مربوط به وضعيت نهايي  مشخص شود و به يک راه حل دو کشوري منجر شود که باعث مي شود تا مردم فلسطين به حاکميتي که مستحقش هستند دست يابند و مردم اسرائيل هم به امنيتي دست يابند که شايسته اش هستند.

وي ادعا کرد: چيزي که اهميت دارد اين است که ما درک مي کنيم که بايد به اسرائيلي ها به علت انتخاباتي که برگزار کردند تبريک گفت بايد به دمکراسي آنها تبريک گفت. چيز ديگري که باز هم بايد مورد توجه قرار گيرد اين است که روابط ما با اسرائيل و تعهد تزلزل ناپذير ما به امنيت اسرائيل ادامه خواهد يافت. موضع ما در مورد روند صلح و اقدام ما در تعقيب کردن صلح تغيير نخواهد کرد صرفنظر از اينکه نتيجه ي روند تشکيل دولت در اسرائيل چه باشد.

"گوئيدو وستروله" وزير امور خارجه كشور آلمان روز گذشته رژيم صهيونيستي را به از سرگيري مجدد مذاكرات صلح با فلسطينيان فراخواند. 

وستروله ضمن تبريك به بنيامين نتانياهو افزود "ما در درجه اول بر از سرگيري مذاكرات صلح با فلسطينيان و تداوم آن تاكيد داريم. ما از هر اقدامي كه باعث نيل به اين هدف شود و به توافق بر سر تشكيل دو دولت فلسطيني و صهيونيستي بيانجامد استقبال مي كنيم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار