بنیانگذار "مگاآپلود":

پیگرد قضایی آرون سوارتز با اهداف سیاسی صورت گرفت

بنیانگذار یک وب‌‌سایت ذخیره اطلاعات که هم‌اکنون تعطیل شده معتقد است سوارتز تبدیل به یک هدف سیاسی شده و همین امر موجب مرگ غم‌انگیز وی شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، کیم دات‌کام، بنیانگذار یک وب‌سایت ذخیره و اشتراک اطلاعات به نام "مگاآپلود" در مصاحبه با شبکه راشا تودی گفت: "پیگرد یک جوان نابغه به مانند او [سوارتز] هیچ دلیل منطقی ندارد."

سوارتز در خلق نرم‌افزاری که کاربری اینترنت را برای همگان آسان و آزاد می‌ساخت، نقشی اساسی داشت. وی همچنین مؤسس وب سایت Reddit.com و نیز گروه Demand Progress بود – به ترتیب: یک وب‌سایت بسیار محبوب در سطح جهان و نیز یک سازمان مدنی بسیار فعال.

خودکشی سوارتز در 11 ژانویه انعکاس وسیعی در رسانه‌های جهان داشت. بعدها مشخص شد که بازجوهای فدرال آمریکا در سال 2011 سوارتز را بر اساس "قانون کلاهبرداری و سوءاستفاده کامپیوتری" تحت پیگرد قرار داده بودند، فرآیندی که می‌توانست تا 35 سال زندان برای او در پی داشته باشد.

به گفته مقامات دولتی، سوارتز وارد یکی از ساختمان‌های مؤسسه تکنولوژی ماساچوست شده و از آنجا میلیون‌ها مقاله دانشگاهی و علمی را دانلود کرده بود تا بنا بر ادعاها در اختیار همگان قرار دهد.

پرونده قضایی مذکور باعث وارد آمدن فشار عصبی شدید به سوارتز شده بود. به همان دلیل خانواده و دوستان او معتقدند که آرون خودکشی نکرد بلکه توسط دولت کشته شد.

کیم دات‌کام با اشاره به اینکه آرون سوارتز نقشی اساسی در شکست قوانین مرتبط با محدود سازی آزادی اطلاعات در اینترنت داشت، بیان می‌کند که همین دلیل باعث شد وی تبدیل به یک هدف سیاسی شود.

منبع: تسنیم
برچسب ها: سوارتز ، وبگردی ، آمریکا ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.