نقض ساده ترین قوانین قضایی در دادگاه های آمریکا

طبق منابع دفاعی یک پرونده، مدارکی وجود دارد که ثابت می کند ،دولت آمریکا به تعداد زیادی خبرنگار و گزارشگر مبالغ هنگفتی پرداخت کرده است تا در مورد هرناندز و همراهانش مقاله ها و اخبار منفی بنویسند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، یکی از جریانات خبری مهم سال 2011 در کوبا، فراخوان تبلیغاتی عظیمی است که خواستار آزادی 5 تبعه ی این کشور از زندان های آمریکا شدند.

خراردو هرناندز، آنتونیو گررو، رامون لابانینیو، فرناندو گونزالس ورنه گونزالس 5 تبعه کوبایی زندانی در آمریکا می باشند که در سپتامبر سال 1998 به اتهام جاسوسی دستگیر و روانه ی زندان شدند . برای اولین بار یک دادگاه در شهر میامی این پنج نفر را در سال 2001 محاکمه کرد و محکومیت های شدیدی از 15 سال تا دو نوبت حبس ابد به آنها داد.
ریکاردو آلکارون، رئیس مجلس کوبا در بیانیه ای اعلام کرده است که سالها پیش، آمریکا محیطی خصمانه را به منظور تسهیل محکومیت این پنج نفر که در آن زمان در قسمت شمالی این کشور در حال به دست آوردن مدارکی از یک گروه تروریستی ضد کوبایی بودند، ایجاد کرد. این پنج نفر قربانی یک جریان رسانه ای شدند که در میامی برای محکوم کردن آنها و بعد ها برای مختومه گذاشتن و سکوت در مورد این پرونده استفاده شد.
وی افزود :"واشنگتن قصد دارد ، شواهد و مدارک دال بر بی عدالتی عظیم خود در مورد خراردو هرناندز را مخفی نگه دارد. (هرناندز محکوم به دو نوبت حبس ابد به اضافه ی 15 سال شد.) تمام روند قضایی بیهوده این پرونده پر از شواهد پنهانی و دستکاری شده است."
مارتین گاربوس ، وکیل هرناندز، یک درخواست اینترنتی جدید برای آزادی این 5 نفر در فضای مجازی منتشر کرده است و در آن به نکاتی اشاره می کند که نشانگر نقض ساده ترین قوانین قضایی از سوی دادگاه آمریکایی است.
طبق منابع دفاعی این پرونده، مدارکی وجود دارد که ثابت می کند، دولت آمریکا به تعداد زیادی خبرنگار و گزارشگر مبالغ هنگفتی پرداخت کرده است تا در مورد هرناندز و همراهانش مقاله ها و اخبار منفی بنویسند.
اصلی ترین اتهام این پنج نفر از نظر قاضی دادگاه و دادستان ها از شروع محاکمه تا روز آخر، این مسأله بود که آنها بدون اسلحه یا ایجاد تهدید برای امنیت کشور آمریکا به دنبال جمع آوری اطلاعات و مدارکی علیه گروه تروریستی ضد کوبایی بودند تا دولت کوبا را از اقدامات مخرب آنها مطلع کنند. در حالی که در تمام مدت روند محاکمه ، رسانه های آمریکایی این افراد را به عنوان جاسوس معرفی کردند و دادگاه نیز مجازاتی در حد یک جاسوس برای آنها در نظر گرفت.
گاربوس همچنین استدلال می کند که مداخله ی دولت آمریکا در این پرونده به صورت میلیون ها دلار پرداخت های غیر قانونی و حداقل چاپ هزار مقاله در عرض شش سال، هیئت منصفه را قانع به محکوم کردن این افراد کرد؛ ولی با وجود فشار های سازمان های بین المللی بر کاخ سفید برای ارائه ی کامل شواهد و مدارک این پرونده و آزادی این 5 کوبایی، دولت آمریکا همچنان از این کار امتناع می کند.
پیام های اینترنتی، ارسال نامه به باراک اوباما، راهپیمایی، سخنرانی، تبلیغات در روزنامه ها و بیلبورد هایی در سطح مهم ترین شهر های دنیا از جمله اقدامات صورت گرفته برای آزادی این افراد بوده است. در ضمن بسیاری از نمایندگان مجلس کوبا و کشور های دیگر، رئیس جمهور ها، برندگان جایزه نوبل، رهبر های مذهبی، موسسات دفاع از حقوق بشر و سازمان های بین المللی خواستار آزادی این 5 نفر شدند.
در حال حاضر، رنه گونزالس بعد از اتمام دوره ی محکومیت خود آزاد شده است؛ ولی تا سه سال تحت مراقبت های شدید دولت، باید در خاک آمریکا باقی بماند و اجازه برگشت به کشورش را ندارد.

برچسب ها: آمریکا ، حقوق بشر ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار