اردبیل/

ارسال 62 اثر به جشنواره شعر قرآنی اردبیل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: بیش از 62 اثر به دبیرخانه اولین جشنواره شعر قرآنی به زبان آذری با عنوان ترنم وحی ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ منصور شرفی افزود:‌ استان اردبیل میزبان نخستین جشنواره ملی شعر قرآنی به زبان آذری با عنوان ترنم وحی است.

وی گفت: قرآن کریم کتاب هدایتگر و اعجاز جاویدان نبی مکرم اسلام است که قطعاً بشر را به سمت سعادت واقعی سوق داده و از هرگونه کج‌روی و انحراف باز می‌دارد.

شرفی افزود: این جشنواره با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود و اولین دوره آن را استان اردبیل میزبانی کرده است.

وی گفت: به دلیل آن که ما از پیشینه تاریخی و ادبی و همچنین وجود هنرمندان با ذوق بهره‌مند هستیم برگزاری جشنواره شعر قرآنی به زبان آذری را قبول کردیم و نسبت به انجام این رسالت مصمم و پایبند هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اهداف این جشنواره را ترویج تعالی فرهنگ غنی قرآنی و تولید آثار مکتوب قرآنی برشمرد و افزود: از شاعران و پدیدآورندگان آثار قرآنی که در این حوزه به زبان آذری نوشته‌هایی را تحویلدهند مورد تجلیل و تشویق قرار می‌گیرند.

شرفی به موضوعات جشنواره شعر قرآنی به زبان آذری اشاره کرد و گفت: محوریت تولید شعر مضامین و آیات برگرفته از سوره مبارکه انسان و والعصر است.

وی در ادامه افزود: از 62 اثر دریافتی از استان‌های قم، همدان، آذربایجان‌شرقی و غربی، زنجان و اردبیل بهترین آثار انتخاب شده و از آنها تقدیر صورت می‌گیرد./س

برچسب ها: اردبیل ، جشنواره ، قرآنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.