به اتهام فساد

دو سال حبس براي برادر رئيس جمهور کره جنوبي

دادگاهي در کره جنوبي برادر بزرگ "لي ميونگ باک" رئيس جمهور اين کشور را پس از مجرم شناختن او در ارتباط با اتهامات فساد به دو سال زندان محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، دادگاه منطقه مرکزي سئول همچنين "لي سانگ دوک" 77 ساله را به پرداخت جريمه 750ميليون وون - معادل 701 هزار و 600 دلار - محکوم کرد.

لي - که شش سال قانون گذار بود - در ماه ژوئيه سال گذشته و به اتهام اختلاس و کمک به بانک هاي بحران زده به منظور جلوگيري از بازرسي ها دستگير شد.

فعاليت هاي او با رسوايي فساد در اوايل سال 2011 ارتباط داشت، زماني که چهار بانک در کره جنوبي به نداشتن نقدينگي کافي مظنون شدند و اين موضوع سبب انجام تحقيقات گسترده از اين بانک ها شد. تاکنون شانزده بانک تعليق شده اند و چهار رئيس بانک نيز خودکشي کرده اند. لي مهمترين نقش را در پيروزي برادر خود در انتخابات رياست جمهوري سال 2007 داشت و اما منتقدان اعلام کردند او تلاش کرد نفوذ خود را در  مسائل دولتي افزايش دهد.

اعلام حکم دادگاه مايه شرم رئيس جمهور کره جنوبي محسوب مي شود که مجبور شده است به سبب يک سري پرونده هاي فساد مرتبط با مشاوران نزديکش عذرخواهي کند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار