فارس/

95 درصد آب کشاورزی فارس قابل شرب است

مدیرعامل آبفای شهری فارس از مصرف 95 درصد آب شرب در بخش کشاورزی در این استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، محمد علی قلندری اظهار داشت: آب منت خداوند بر مخلوقات عالم بوده بنابراین وظیفه همگان است که در برابر این نعمت بزرگ شاکر باشیم و همواره در راستای استفاده بهینه آن تلاش کنیم.

وی به اهمیت آب در متون دینی و تأکید کلام خدا بر آن پرداخت و افزود: آب در اسلام به ویژه در فرهنگ شیعیان از معانی و تقدس خاصی برخوردار بوده و با نام اباعبدالله‌الحسین (ع) عجین شده است. ‌

مدیرعامل آبفای شهری استان فارس افزود: آب زیباترین مهریه حضرت فاطمه زهرا (س) بوده بنابراین باید با استفاده بهینه از این ماده حیاتی راه شکرگذاری پروردگار را به جای آوریم.

قلندری در ادامه میزان مصرفی آب در استان فارس را بیشتر از میزان مصرفی در دنیا دانست و تصریح کرد: عمده مصرفی آب در این استان در بخش کشاورزی است که در این راستا باید چاره‌اندیشی شود.

وی با بیان اینکه در استان فارس فقط چهار درصد آب شرب برای مصارف خانگی و یک در صد در بخش صنعتی

مصرف می‌شود گفت: حدود 70 درصد آب تبخیر و بقیه آن به صورت ناهمگن توزیع می‌شود.

این مسئول، از تمام مسئولان، ائمه جمعه و جماعات این استان تقاضا کرد که به لحاظ قرار گرفتن در شرایط بحرانی در راستای استفاده بهینه آب شرب، صنعتی و کشاورزی مردم را راهنمایی کنند.

قلندری در بخش دیگر سخنانش به قیمت نازل مصرفی آب در استان فارس اشاره و ابراز داشت: در این استان قیمت تمام شده هر متر مربع آب 900 تومان برآورد شده در صورتی که قیمت فروش آن 135 تومان است./س

برچسب ها: آب ، کشاورزی ، شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.