جدیدترین تبلیغات آمریکا علیه اسلام/هشدار به شهروندان آمریکایی با آیه قرآن! + تصاویر

افرادی که از این تبلیغات احساس نگرانی می‌کردند، برچسب‌های هشداری بر این تبلیغات چسباندند که روی آنها نوشته شده: این جنگی تبلیغاتی است و هدف آن شما هستید.



در این آگهی تصویری از سوختن برج‌های مرکز تجارت جهانی در کنار آیه‌ای از قرآن به چشم می‌خورد. افرادی که از این تبلیغات احساس نگرانی می‌کردند، برچسب‌های هشداری بر این تبلیغات چسباندند که روی آنها نوشته شده: این جنگی تبلیغاتی است و هدف آن شما هستید.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، جدیدترین تبلیغات ضد اسلامی در نیویورک اعتراض مسلمانان را به همراه داشته است. عده ای از اهالی نیویورک در پاسخ به تبلیغات قرآن هراسانه جدید در متروی نیویورک برچسبهایی را به این تبلیغات چسباندند. اگرچه جدیدترین نمونه از تبلیغات ضداسلامی پاملا گلر در ایستگاه‌های متروی شهر نیویورک نصب شد، ولی سریعاً مانند مجموعه تبلیغات قبلی مورد اعتراض قرار گرفت و برچسب‌هایی بر آن چسبانده شد.

در همین رابطه گزارش شد: وقتی فعالین در چسباندن این برچسب‌ها به این تبلیغات در بالای سکوی مترو با مشکل مواجه شدند، زن قدبلندی که منتظر قطار بود، برچسب را برایشان چسباند. با اینکه فعالین به وی گفتند که این اقدام آن‌ها عملی غیرقانونی به شمار می‌رود، این زن توجهی نکرد و به دلیل این که از دیدن این تبلیغ توهین‌آمیز ناراحت شده بود، به کار خود ادامه داد.



برچسبی که به تبلیغات ضداسلامی در ایستگاه متروی خیابان پنجاهم در منهتن نیویورک چسبانده شده و روی آن این نوشته به چشم می‌خورد: "این جنگی تبلیغاتی است و شما هدف آن هستید."




تصویری از یک برچسب برروی تبلیغات ضداسلامی در ایستگاه متروی خیابان بیست و سوم



یک منبع خبری علت اقدام این فعالین را اینگونه تشریح کرد:

عصر امروز، عده‌ای از مردم نیویوک که نمی‌توانستند در این زمینه از خود بی‌تفاوتی نشان دهند، برای پاسخ به مجموعه جدیدی از تبلیغات ضداسلامی گروه ملی‌گرای افراطی "ابتکار‌عمل دفاع از آزادی‌های آمریکایی"- با مدیریت پاملا گلر، فعال ضداسلامی و محافظه‌کار معروف - گردهم آمدند.

در تبلیغات جدید که بنا به گزارش‌ها، گروه پاملا گلر مبلغ 70 هزار دلار برای آن صرف کرده است، تصویری از سوختن برج‌های مرکز تجارت جهانی در کنار آیه‌ای از قرآن به چشم می‌خورد. افرادی که از این تبلیغات احساس نگرانی می‌کردند، برچسب‌های هشداری بر این تبلیغات چسباندند که روی آنها نوشته شده: این جنگی تبلیغاتی است و هدف آن شما هستید.

یک فیلمساز در این رابطه اظهار داشت: باید این مسئله درک شود که این جنگ تبلیغاتی، مردم عادی آمریکا عموم مردمی که در معرض این تبلیغات قرار دارند - را مورد هدف قرار داده است. وی افزود: این تبلیغات آشکارا نفرت‌انگیز و نژادپرستانه است. ولی نکته دیگری که باید بدان توجه داشت، این است که توهین به مسلمانان و تحقیر آنها باعث حمایت مردم از جنگ‌های آشکار و پنهان دولت ایالات متحده و خشونت‌های مرتبط با آن و ظلم‌هایی می‌شود که این جا در آمریکا در حق مسلمانان روا داشته شده است.



فعالین اجتماعی نیویورک برای چسباندن این برچسب‌ها حتی به ایستگاه چهارم غربی در روستای گرینویچ نیز سفر کرده‌اند.

در همین رابطه، یک دانشجوی رشته حقوق گفت: اقلیت‌های مسلمان در ایالات متحده نه تنها هرروزه تحقیرهای نژادپرستانه را تجربه می‌کنند؛ بلکه هدف تفتیش‌های غیرقانونی و گسترده دولت این کشور قرار گرفته و آشکارا به طور غیرقانونی از سوی دادگاه‌ها و زندان‌های آمریکا تحت پیگیرد واقع شده و دستگیر و زندانی می‌شوند. این مجموعه تبلیغات جدید نیز در راستای تسهیل و پشتیبانی از خشونت علیه مسلمانان در ایالات متحده و خارج از آن عمل خواهد کرد.



زنی محقق و هنرمند نیز در ادامه گفت: سوء‌استفاده چنین تبلیغاتی از رنج واقعی مردم نیویورک در روز به آتش کشیده شدن برج‌‌های دوقلو، برای ایجاد خشونت بیشتر علیه تعداد بیشتری از افراد، نفرت‌انگیز است. به جای این که از تجربه نیویورک برای ایجاد همدلی با رنج مردمان دیگر شهرهای مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین و یا دیگر ادوات آمریکایی استفاده کنند و به دنبال پایان بخشیدن به خشونت باشند؛ در عوض به طور مضحکی آمریکایی‌ها را قربانیانی بی‌گناه به تصویر می‌کشند که در این دنیای بی‌رحم، هیچ راهی جز خشن بودن پیش روی خود نمی‌بینند.


در پایان، یک محقق حقوق بشر اینگونه نتیجه‌گیری کرد: نتیجه واکنش دولت ایالات متحده در یازده سال گذشته به رویدادی که در این تبلیغات به تصویر کشیده شده - علاوه بر کشته شدن ده‌ها هزار نفر از آمریکایی‌ها - قربانی شدن و معلولیت صدها هزار نفر از مردم افغانستان، عراق، پاکستان، یمن و دیگر سرزمین‌ها بوده و این درحالی است که ایالات متحده، مردم ایران را نیز به جنگ تهدید می‌کند و در حال حاضر از طریق ابزاری چون تحمیل تحریم‌های کمرشکن، عملاً با آنها وارد جنگ شده است. ما به عنوان شهروندان نیویورک به صراحت اعلام می‌کنیم که نمایش مبتذل نژادپرستی و جنگ‌طلبی سبعانه در چنین تبلیغاتی مورد تایید ما نیست. ما به طور کلی تلاش داریم به خاطر مردمی که آماج بمب‌‌های آمریکایی قرار دارند و شاهد ستیزه‌جویی این کشورند، جنگ‌های کنونی ایالات متحده را پایان بخشیم؛ [شاید] بتوانیم مردم‌سالاری واقعی و آینده‌ای مطمئن را برای همگان تضمین کنیم.


برچسب ها: هشدار ، تبلیغات ، ضداسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.