صدقه، باوري که نمي توان از مردم گرفت

معاون مشارکت هاي مردمي کميته امداد امام خميني گفت: پرداخت صدقه ريشه در باورهاي مردم دارد و با هيچ نيرويي نمي توان آ‌ن را از مردم گرفت.

ستاري معاون مشارکت هاي مردمي کميته امداد در گفتگوي با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينکه پرداخت صدقه ريشه در اعتقادات مردم ايران دارد گفت: پرداخت صدقه از سوي مردم ايفاي نقش صرفا اجتماعي نيست بلکه وظيفه اي از جانب خداوند براي کساني است که از تمکن مالي برخوردارند.
وي افزود: تاثيري که ياري به نيازمندان در زندگي افراد ايجاد مي کند آنها را به پرداخت دائم صدقه تشويق مي نمايد.
وي با بيان اين مطلب که صدقه همبستگي بين اقشار مختلف جامعه را ايجاد کرده است گفت: از سال 64 کميته امداد توزيع صندوق هاي صدقات کوچک را در منازل، معابر عمومي و مغازه ها ايجاد کرد و با استقبال بسيار زياد مردم روبرو شد و امروز نيز اين استقبال بيشتر شده است.
ستاري برنامه هاي مربوط به کميته امداد حتي صدقات را منطبق با اصول شرع عنوان کرد و اظهار داشت: شرايط و تخليه مصرف صدقات برمبناي دستور شارع مقدس انجام مي گيرد و حتي نبايد از شهري به شهر ديگر منتقل شود.
وي در خصوص نحوه مصرف صدقات افزود: صدقات جمع آوري شده با هر حجم و ميزان، در امور فرهنگي خانواده ها، معيشت خانواده ها، اشتغال، تأمين مسکن و درمان، منطبق با دستورات قرآن و با نظارت سازمان بازرسي، مقام رهبري، ديوان محاسبات مصرف مي شود.
همچنين وي به سودجويي افراد فرصت طلب از صندوق هاي بزرگ اشاره کرد و گفت:‌ مردم نسبت به اين وضعيت معترض هستند و اين صندوق ها براي حفظ امانات مردم به ايمن سازي هاي بيشتري نياز دارند.
وي ادامه داد:‌ با توجه به مبادلات مالي که امروز در کشور به وسيله پول هاي الکترونيکي و استفاده از روش هاي جديد بانکي صورت مي گيرد در امر پرداخت صدقه نيز بايد روزآمد بود.
ستاري با اشاره به تنوع در نحوه پرداخت صدقه اظهار داشت: سايت کميته امداد، عابر بانک ها، کارت خوان ها و صندوق هاي الکترونيکي با استفاده از کارت هاي ويژه و مخصوص کارت هاي عضو شبکه شتاب و تلفن ثابت از روش هاي پرداخت صدقه است.
وي ادامه داد: همچنين مشترکين همراه اول و ايرانسل نيز با ارسال پيامک رايگان مي توانند صدقات خود را پرداخت کنند.
ستاري در پايان خاطرنشان کرد: مردم توجه داشته باشند شماره هايي که منحصرا 3 يا 4 رقمي هستند و از مرکز اپراتورها ارسال مي شوند قانوني و معتبر هستند./ف
برچسب ها: صدقه ، کمیته ، باور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار