فارن پاليسي تحليل کرد:

چه کسی نتانیاهو را شکست داد؟

"نيكولاس پلهام" در مقاله جديد خود در نشريه "فارن پاليسي" به ناكامي نتانياهو در جذب هواداران بيشتر در كارزار انتخاباتي اخيرش مي پردازد و اظهار مي دارد كه نتانياهو خود را در محاصره چپ تازه ظهور يافته و رقباي راستگراي خود مي بيند كه روزگاري هم پيمانان وي در عرصه سياسي بودند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فارن پالسي، نويسنده در مقاله به رشد "راستگرايي افراطي" در رژيم صهيونيستي اشاره مي كند و مي گويد "در مصاحبه با يكي از دانشجويان افراطي صهيونيست وي به من گفت كه اينجا سرزمين يهودي است، سرزمين ماست. ما احساس مي كنيم كه در حال از دست دادن سرزمين هاي خود هستيم و مي خواهيم آنها را دوباره بازپس بگيريم"  
 
وي اشاره مي كند كه "نفتالي بنت" رهبر حزب راستگراي افراطي "خانه يهودي" چهره تاثيرگذار انتخابات اخير بود و توانست آراي نسبتا قابل توجهي را نيز بدست آورد." و در ادامه مي افزايد "مطرح شدن يائير لاپيد بعنوان چهره انتخاباتي ديگر انتخابات كنست رژيم صهيونيستي كه پيش از آن چهره اي رسانه اي بود نيز ضعف جايگاه نتانياهو و حزب ليكود را نشان داد."  
 
پلهام در ادامه به دشواري كار نتانياهو اشاره مي كند و مي افزايد "اكنون كار براي نتانياهو دشوار شده است و وي با تصميم سختي مواجه است تا بتواند ائتلاف خود را تشكيل دهد."   
 
نويسنده فارن پاليسي به افزايش نارضايتي اقتصادي در ميان صهيونيست ها اشاره مي كند و مي گويد "افزايش نارضايي هاي اقتصادي يكي از علل عمده اي بود كه باعث كاهش محبوبيت نتانياهو شد. اسرائيليان بدنبال يك بديل هستند. جوانان اسرائيل در اعتراض به سياست هاي دولت در سال 2011 به خيابان ها آمدند. آنان مي دانند كه تحت سلطه يك رژيم امنيتي و سرمايه داري اي لجام گسيخته قرار گرفته اند. در اين ميان اسرائيليان افراطي با مشاهده روند بيداري اسلامي به هراس افتاده اند و به همين خاطر بسوي راستگرايان افراطي اسرائيلي چون نفتالي بنت متمايل شدند."  
 
وي اشاره مي كند كه كاهش اعتبار نتانياهو تا آن حد بود كه نفتالي بنت در مورد نتانياهو گفته است ":نتانياهو بيش از آنكه كشور را بر مبناي روحيه اي معنوي و مثبت اداره كند در هراس از "نابودي" كشور به مديريت امور مي پردازد." 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار