نائب رئيس كميسيون آموزش مجلس:

بررسي سوابق تحصيلي داوطلبان در مجلس/كليد خوردن حذف كنكور در سال95

با توجه به نبود استانداردهاي لازم جهت حذف كنكور در سال 95 با بررسي شرايط جديد در سنجش داوطلبان حذف كنكور در مدت سه سال صورت مي گيرد.

دكتر جواد هروي، نائب رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفتگو با با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: با توجه به اينكه در مصوبه سال 86 مجلس شوراي اسلامي مشخص شده بود كه كنكور در سال 92 حذف شود در حال حاضر شرايط و بستر لازم جهت حذف كنكور وجود ندارد لذا بحث بررسي سوابق تحصيلي داوطلبان به عنوان يك گزينه سنجش و محك داوطلبان در مجلس در حال بررسي است .

وي با اشاره به اينكه استانداردهاي لازم در سنجش سوابق تحصيلي هنوز مورد تاييد مجلس نيست خاطرنشان كرد: در يك نشست مشترك كه بين كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ، شوراي انقلاب فرهنگي، سازمان سنجش ، دانشگاه پيام نور و دانشگاه آزاد انجام شد به اين نتيجه رسيديم كه بحث سوابق تحصيلي دانش آموزان در كنار امتحان ورودي بايد در نظر گرفته شود.

وي تصريح كرد: البته حذف كنكور تا حدي در حال انجام است به گونه اي كه بسياري از دانشگاه ها در رشته هايي كه رقابت چنداني وجود ندارد حذف كنكور را آغاز كرده اند.

به گفته هروي درحال حاضر تعداد شركت كنندگان در كنكور از صندلي هاي دانشگاه كمتر است لذا مي توان قول حذف كنكور را تا سال 95 به طور قطع به داوطلبان داد./ح

برچسب ها: کنکور ، مجلس ، سازمان سنجش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
جلال عباسی
۲۰:۱۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
سلام و خسته نباشید
هروقت استخدامی برای شرکت نفت وجود داشت مارو بی خبر نذارید
آخرین اخبار