سفر نویسنده آیات شیطانی به هند/ مسلمانان هند به‌دنبال اجرای فتوای امام(ره) هستند

نویسنده کتاب آیات شیطانی در تلاش است تا نشان دهد که مسلمانان فتوای امام را فراموش کرده اند ولی یک روحانی هندی معتقد است که مسلمانان هندی مترصد فرصتی برای اجرای حکم امام هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی به‌دلیل فتوای امام خمینی مبنی بر ارتداد وی بیش از دو دهه است که تحت تدابیر شدید امنیتی دولت انگلیس در این کشور به‌سر می‌برد.

سلمان رشدی اخیراً در سفری با هماهنگی سرویس‌های امنیتی هند و انگلیس به‌بهانه حضور در اکران یک فیلم به هند سفر کرده است تا مقامات انگلیس از این طریق به‌نوعی واکنش مسلمانان را به حکم ارتداد سلمان رشدی بسنجند.

خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم در تماس با سیدمحمد حسینی از روحانیون شیعه هندی نظر وی را در این خصوص جویا شده است که در ادامه ارائه می‌شود:

به‌گفته این روحانی هندی حضرت امام اولین فردی بودند که در خصوص توهین نویسنده کتاب آیات شیطانی نسبت به پیامبر اسلام فتوا صادر کردند و بعد از ایشان سایر رهبران مذهبی علیه سلمان رشدی موضع گرفتند.

سلمان رشدی و بی‌بی‌سی، رسانه دولتی انگلیس برای کم‌اهمیت نشان‌دادن  فتوای تاریخی امام خمینی تلاش می‌کنند که وانمود کنند که این فتوا میان مسلمانان رنگ باخته ولی این‌گونه نیست و هنوز هم بعد از گذشت سالها مسلمانان خواهان اجرای حکم اعدام برای سلمان رشدی هستند.

سلمان رشدی بارها تلاش کرده است تا به هند سفر کند ولی مخالفت مسلمانان این کشور مانع این سفر شده است. سلمان رشدی این‌بار به‌صورت مخفیانه به این کشور سفر کرده است و این خلاف خواست مسلمانان هند است و اگر دست مسلمانان به رشدی برسد او را می‌کشند. البته باید بگویم که سفر وی به هند برای وی بدون هزینه نخواهد بود و گروه‌های مسلمان در تدارک تظاهرات به‌منظور حضور وی در هند هستند. دولت هند نباید اجازه بدهد که سلمان رشدی به هند بیاید. دولت هند باید به خواست مسلمانان احترام بگذارد و مانع از حضور مجدد وی در هند شود.

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.