مشهد/

حمایت از تولیدکنندگان در فاز اول هدفمندسازی یارانه‌ها در حد قانونی نبود

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس گفت: حمایت از تولید کنندگان در فاز اول هدفمند سازی یارانه ها در حدود قانونی نبود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حمیدرضا فولادگر در حاشیه دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب‌وکار در تجارت انرژی الکتریکی (برق) گفت: در حقیقت برای اجرای فاز دوم باید اشکالات فاز اول را پیدا کرد و حتماً باید روش‌های اجرای فاز اول در دو بخش اقتصاد خانوار و تولید بازبینی شود.

وی یادآور شد: در اقتصاد خانوار تنها روش نقدی نباید استفاده شود و روش‌های غیرنقدی مانند نظام جامع تامین اجتماعی اجرا شود؛ در هدفمندسازی یارانه‌ها یک گام به جلو برداشته شد مانند اینکه یارانه‌ها دیگر مصرفی نبود و به عدالت توزیع شد اما هنوز عدالت به صورت کامل اجرا نشده و هدفمندی کامل نیست.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت و پیگیری اصل 44 قانون اساسی تاکید کرد: در هدفمندسازی یارانه‌هابرای حمایت از اقشار ضعیف جامعه در بخش نقدی و مابقی در بخش بیمه‌ای گذاشته شود تا به اهداف هدفمندی که افزایش بهره‌وری، بهینه کردن مصرف و عدالت است رسید.

فولادگر تصریح کرد: باید بخشی از هدفمندسازی به صورت پرداخت یارانه نقدی باشد و بیشتر به صورت بیمه‌ای و زیرساخت اشتغال اجرا شود و همچنین در بخش نقدی اصلاحاتی در مردمی بودن آن و در بخش تولید در تکالیف قانونی انجام شود تا طرح هدفمندسازی به صورت ناقص انجام نشود

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت و پیگیری اصل 44 قانون اساسی با اشاره به انتخابات آزاد گفت: انتخابات آزاد به معنای آزادانه انتخاب کردن مردم و بر اساس قانون اساسی است و 33 سال انتخابات به همین شکل در کشور اجرا شده و از این طریق جریانات سیاسی مختلف انتخاب شده‌اند.

فولادگر با بیان اینکه اخیراً عده‌ای طرح انتخابات آزاد را مطرح می‌کنند افزود: ممکن در طول دوره‌های انتخابات تخلفاتی اتفاق افتاده باشد اما عموماً انتخابات سالم برگزار شده و افرادی ‌که دولت و مجلس تشکیل دادند با همین شیوه انتخاباتی روی کار آمده‌اند.

وی با اشاره به حضور جریان فتنه در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: جریان فتنه مانند سال 88 نمی‌تواند در انتخابات آینده حضور یابد و قطعاً شورای نگهبان آنها را تایید نمی‌کند؛ البته عده‌ای می‌خواهند با پوشش انتخابات آزاد فتنه‌گری کنند که باید مراقب آن بود.

برچسب ها: تولید ، هدفمندی ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.