اصفهان/

بومی سازی و ساخت دستگاه فلزیاب هوشمند در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از بومی سازی و ساخت دستگاه فلزیاب هوشمند توسط شرکت ابتکار الکترون آرمان حسگر از شرکت های دانش بنیان مستقر در این شهرک خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان محمود شیخ زین الدین با بیان اینکه یکی از عمده ترین مشکلات دستگاه های سنگ شکن، ورود انواع قطعات آهنی به آن است که سبب وقفه و حتی خراب شدن دستگاه می شود، گفت: در بیشتر دستگاه های سنگ شکن عادی از آهنربا جهت جذب این قطعات آهنی استفاده می شود .

وی افزود: در دستگاه های سنگ شکن، برای سنگ های معدنی و سنگ آهن، آهنربا قابل استفاده نمی باشد، چون تمامی سنگ ها را به خود جذب کرده و از جداسازی مناسب قطعات آهنی جلوگیری می کند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه شرکت ابتکار الکترون آرمان حسگر نخستین بار در کشور، موفق به بومی سازی و ساخت نوعی فلزیاب هوشمند شده است گفت: این دستگاه قابلیت تشخیص انواع فلزات مانند آهن، چدن و فولاد از سنگ آهن و حتی پودر آهن را دارا است.

وی ادامه داد: از ویژگی های مهم این محصول می توان به بی تاثیری عیار سنگ آهن (70% و بالاتر) بر عملکرد دستگاه، خطای بسیار کم، سرعت تشخیص بسیار بالا تا 36 km/h اشاره کرد.

شیخ زین الدین با اشاره به اینکه این دستگاه از دو بخش حسگر و تابلوی کنترلر الکترونیکی تشکیل شده است، اضافه کرد: حسگر دستگاه زیر نوار نقاله که سنگ آهن یا پودر آهن از آن عبور می کند نصب می شود و با ایجاد یک میدان الکترومغناطیس گردابی و دریافت بازگشت آن، تصویری مغناطیسی از بار در حال عبور روی نوار ایجاد می کند.

وی از قابلیت تنظیم حساسیت برای تشخیص جرم و حجم مشخصی از فلز، قابلیت اتصال به کامپیوتر و تنظیم عملکرد دستگاه برای شرایط خاص، تشخیص بست های فلزی از سایر فلزات که جهت ترمیم نوار نقاله استفاده می شود، قابلیت تغییر ابعاد حسگر با توجه به عرض نوار نقاله، قابلیت نصب حسگر در زیر یا روی نوار و استفاده از فیلترهای متعدد برای جلوگیری از ورود انواع پارازیت موجود در محیط های صنعتی به دستگاه به عنوان ویژگی های دیگر این فلزیاب نام برد./ب

برچسب ها: دستگاه ، فلزیاب ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.