مشهد/وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد :

‌برگزاری جشنواره های قرآنی آیات در 44 نقطه کشور و جهان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ‌برگزاری جشنواره های قرآنی آیات در 44 نقطه کشور و جهان خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سید محمد حسینی‌ با اعلام این خبر افزود :جشنواره های قرآنی آیات در سطوح ملی و بین المللی در 22استان کشورو  نیز در 22 کشور جهان طی امسال برگزار می شوند.

وی شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری جشنواره های قرآنی آیات، هنر، انسان و قرآن ذکر کرد و گفت: برای برقراری گفتمان قرآنی و جریان سازی فرهنگی در کشور باید با برگزاری جشنواره های متعدد این مساله به صورت عملی در جامعه تبیین شود.

حسینی گفت: از مجموع 22 جشنواره که با مضامین قرآنی در سطح کشور طی امسال در حال برگزاری است،‌ دو جشنواره شامل داستانهای قرآنی و فیلم کوتاه با محوریت استان خراسان رضوی برگزار می شود که تا کنون جشنواره داستانهای قرآنی برگزارشد و جشنواره بعدی در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد:‌ همان گونه که جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با شکوه هر چه بیشتر با محوریت این استان همه ساله در سطح کشور و حتی خارج از کشور برگزار می شود، جشنواره داستانهای قرآنی هم با محوریت این استان در سطح بین المللی برگزار گردد.

حسینی گفت: استان خراسان رضوی و از جمله مشهد با برخورداری از ظرفیتهای بسیار فرهنگی و معنوی و وجود اساتید و صاحبنظران شاخص حوزوی و دانشگاهی از پشتوانه های خوبی در سطح ملی و بین المللی در این بخشها برخوردار است./ب

 

برچسب ها: خبر ، برگزاری ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.