اردبیل /

برخورد قهری مجلس با مسببان توقف احتمالی تکنولوژی یورو ۴

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس، با تأکید بر اینکه به‌طور حتم مجلس با مسببان توقف احتمالی تکنولوژی یورو ۴ برخورد جدی و قهری می‌کند، گفت: مجلس تنها تا سال ۹۲ منتظر اجرای تکنولوژی یورو ۴ از سوی خودروسازها و شرکت نفت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کمال‌الدین پیرمؤذن در واکنش به اظهارات دبیر انجمن خودروسازان درباره مذاکره با سازمان حفاظت محیط‌ زیست جهت به تعویق انداختن استاندارد یورو ۴ برای سال ۹۲، گفت:‌ به طور حتم به تعویق انداختن اجرای این طرح به هیچ وجه به صلاح کشور و سلامت مردم نیست، از این‌رو مجلس به‌طور جد پیگیر اجرای تکنولوژی یورو ۴ در صنایع خودروساز و سوخت خودروها است.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه خودروسازان بایدموضوع اجرای تکنولوژی یورو ۴ در خودروها را بدون بهانه اجرایی کنند، افزود:‌ اجرای این تکنولوژی از تعهدات وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده، از طرف دیگر آیین‌نامه دولت هم بر استفاده این تکنولوژی در خودورها و وسایل نقلیه تأکید کرده است.

وی با تأکید بر اینکه به‌طور حتم مجلس و فراکسیون محیط‌ زیست و توسعه‌پایدار باپیشنهاد دهندگانتوقف احتمالی تکنولوژی یورو ۴ برخورد جدی و قهری می‌کند، یادآور شد: بر اساس قانون و طرح جامع کاهش آلودگی کلانشهرها کشور، تمام خودروها باید به فیلتر مجهز شوند، همچنین۶ پالایشگاه کشور باید در جهت تولید بنزین با تکنولوژی یورو ۴ تلاش کنند.

پیرمؤذن با بیان اینکه براساس طرح دوفوریت جامع کاهش آلودگی کلانشهرها، شرکت پالایش وپخش فرآورده‌های نفتی مکلف است تا اوایل سال ۹۲، ۵۰ درصد سوخت یورو ۴ موردنیاز خودروها‌ را تأمین کند، گفت: به‌طور حتم بهبود کیفیت سوخت خودروها در کاهش آلودگی کلانشهرها تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: براساس طرح دو فوریت جامع کاهش آلودگی کلانشهرها نیروی انتظامی موظف است از اول سال ۹۲ خودروهای فاقد تکنولوژی یورو ۴ را شماره‌گذاری نکند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه قطار شهری از موضوعات مورد تاکید در طرح جامع کاهش‌ آلودگی هوای کلانشهرها است، گفت: متأسفانه با وجود تلاش‌های مجلس در اختصاص اعتبار به ناوگان حمل‌ونقل عمومی، دولت هیچ اقدامی برای اختصاص این اعتبارات انجام نداده است.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط ‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه مجلس تنها تا سال ۹۲ منتظر اجرای تکنولوژیو سوخت یورو ۴ از سوی خودروسازان و شرکت نفت خواهد بود، تصریح کرد: به طور حتم اگر ضرورت داشته باشد، مجلساز ابزارهای قانونی خود برای اجرای این تکنولوژی استفاده می‌کند./س

برچسب ها: اردبیل ، برخورد ، قهری ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.