خوزستان/

وقتی كارون شور مي شود

اگر تازگي ها از محدوده جاده ساحلي اهواز گذشته باشيد متوجه لايه هاي سفيد نمك برحاشيه هاي خاكي كارون شده ايد. گفته می شود مسئولين سدگتوند با رها سازي آب شور باعث شوري اين روزهاي كارون شده اند...

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ اگر تازگي ها از محدوده جاده ساحلي اهواز گذشته باشيد متوجه لايه هاي سفيد نمك برحاشيه هاي خاكي كارون شده ايد. گفته می شود مسئولين سدگتوند با رها سازي آب شور باعث شوري اين روزهاي كارون شده اند به نحوي كه در حال حاضر شوري كارون به 3400 تا 3500 ميكروماوس مي رسد.

به نظر مي رسد با افزايش نسبي حجم آب كارون مسئولين سد تصميم گرفته اند با توجه به پرآبي نسبي و با توجه به فصل زمستان براي كنترل آورد سد اقدام به رها سازي آب كنند كه با توجه به شور بودن اين آب باعث افزايش شوري كارون شده اند.

این در حالی است که در مقایسه فصل زمستان سال های گذشته به اعتقاد کارشناسان، شوری رودخانه کارون در گذشته، حتی در فصل زمستان بیش از یک هزار و 400 میکروموس نبوده و افزایش شوری تا 3500 میکرو ماوس واقعن نگران کننده است.

این وضع در شرایطی رخ می دهد که چندی پیش سازمان بازرسی کشور از پیگیری تخلیه سد گتوند و تغییر کاربری آن سخن به میان آورده بود اما ظاهرا سدگتوند با چراغ خاموش در حال شور کردن کارون است./س


برچسب ها: کارون ، شور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.