با محکوم کردن هر نوع دخالت خارجی در امور سوریه

وزارت امور خارجه روسیه با محکومیت هر نوع دخالت خارجی در مناقشه داخلی سوریه اعلام کرد در صورت صحت اخبار رسیده در مورد حمله هوایی اسرائیل به سوریه، این اقدام نقض شدید منشور سازمان ملل و کاملا غیرقابل توجیه است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، روزنامه «وزگلاد»، وزارت امور خارجه روسیه امروز، پنج شنبه اعلام کرد که این کشور خبر مربوط به حمله نیروی هوایی اسرائیل به سوریه را با دقت بررسی می‌کند و اگر این اطلاعات درست باشد، اسرائیل بشدت منشور سازمان ملل متحد را نقض کرده است.

در بیانیه‌ای که امروز در سایت رسمی وزارت امور خارجه روسیه منتشر شده، آمده است: مقامات مسکو بشدت نگران اخبار منتشره در خصوص حمله هوایی اسرائیل به تاسیساتی در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه هستند. اگر این اطلاعات مورد تایید قرار بگیرند، ما با حمله تحریک‌آمیز به اهدافی در خاک یک کشور مستقل مواجه هستیم که شدیدا نقض منشور سازمان ملل بوده و به هیچ وجه مورد قبول نبوده و محرک آن هرچه که باشد، چنین اقدامی غیرقابل توجیه است.

مقامات دیپلماتیک روسیه یادآور شده‌اند که این کشور اقدامات فوری برای روشن شدن اوضاع و جزییات دقیق این ماجرا انجام خواهد داد.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما بار دیگر مصرانه خواستار توقف هر نوع خشونت در سوریه و آغاز گفت‌وگوهای ملی بر اساس توافقات ژنو شده و هر نوع دخالت خارجی در مناقشه داخلی در این کشور را غیر قابل قبول می‌دانیم.

برچسب ها: مسکو ، وبگردی ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار