استيضاح وزير كار در صحن علني/

مصباحي مقدم: سه روز است نمايندگان را براي پس گرفتن امضاها تحت فشار قرار داده‌اند/ از اتاق تعاون براي انصراف از استيضاح پيامک مي‌زنند

طراح استيضاح وزير کار گفت: از سه روز پيش نماينده‌ها را تحت فشار قرار داده‌اند تا بحث استيضاح را پيگيري نکرده و از آن صرف نظر کنند و حتي از طريق اتاق تعاون نيز پيامک مي‌زنند و اين درخواست را دارند و اين نشان مي‌دهد اتاق تعاون به وزارت تعاون وابسته است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم نماينده تهران که در جلسه استيضاح وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي به عنوان موافق استيضاح صحبت مي‌کرد ضمن گرامي داشت دهه مبارک فجر گفت: يکي از اساسي‌ترين نياز جامعه تبعيت همگان از قانون و احترام به قانون است.

وي افزود: اين ضرورت مبناي نظام‌هاي حقوقي سياسي امروزي و جزوي از اصول اساسي حاکميت قانون است، تفاوت بين حکومت استبدادي و حکومت مردمي به رسميت شناختن قانون و لازم الجرا شدن قانون است.

وي تصريح کرد: منطق بنيادين حاکميت قانون اين است که وقتي قانون به تصويب رسيد بايد همگان و حتي قانونگذار نيز ملزم به رعايت آن باشد.

عضو تيم اقتصادي قوه مقننه در ادامه خاطر نشان کرد: در نظامي که قانون حاکم باشد براي فعاليت اقتصادي اوضاع و احوالات آينده پيش‌بيني مي‌شود که در صورت ثبات شرايط اقتصادي سياسي سرمايه گذاري مي‌شود اما آن چه اخيرا در حوزه سياسي مشاهده مي‌شود بي‌احترامي به قانون و عدم پيروي از آن است و در حالي که دولت قانون را اجرا نمي‌کند چگونه مي‌توان انتظار داشت که مردم قانون را اجرا کنند.

مصباحي مقدم تاکيد کرد: در حالي که يک مسئول ارشد به قانون توجه نمي‌کند چه طور مي‌شود مردم به قانون احترام بگذارد در حالي که اين مسئول ارشد به خود اجازه داده دور متهمان دانه درشت را خط قرمز بکشد و بي اعتنايي به قانون به خوبي قابل مشاهده است، وقتي دولت خود مطالبات پيمانکاران را 6 ماه به تعويق مي‌اندازد چگونه مي‌توان مردم را به دليل معوقات بانکي سرزنش کرد.

عضو فراکسيون روحانيون مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: چرا يک مسئول را به خاطر انجام وظيفه تحت فشار سياسي قرار داده‌اند الان سه روز است نمايندگان در حال فشارند از طرف وزارتخانه و تحت فشار هستيم که امضاها را پس بگيريم و حتي از طريق اتاق تعاون نيز پيامک مي‌زنند و اين درخواست را دارند  و اين نشان مي‌دهد اتاق تعاون به وزارت تعاون وابسته است در حالي که نبايد اين گونه باشد.

وي تصريح کرد: برخي مي‌گويند استيضاح به مصلحت نيست ولي بايد گفت ديدن قانون شکني و حرف نزدن به مصلحت نيست و برخي نيز معتقدند که نظر مقام معظم رهبري اين نيست در حالي که اين گونه نيست اگر ايشان نظري داشته باشند قطعا اعلام مي‌کنند و ما تسليم نظر ايشان هستيم.

نماينده تهران در پايان خاطر نشان کرد: از نمايندگان درخواست کرديم به استيضاح وزير کار تعاون و رفاه اجتماعي راي مثبت بدهند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، صحن ، استیضاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار