توي مشت وزارت اطلاعات بوديم اما خبر نداشتيم !

يكي از فتنه گران فراري به هلند گفت وزارت اطلاعات بر تمام تحركات اپوزيسيون اشراف دارد و او هنگامي اين را فهميده كه به شكل دور از انتظار بازداشت شده است.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران، وب سايت راديو زمانه كه با بودجه دولت هلند و توسط طيفي از عناصر ضد انقلاب اداره مي شود، به نقل از اين فرد متواري و به استناد گفت وگوي وي با تعدادي از بازداشت شدگان نوشت: در بين اپوزيسيون ايران اعتقاد راسخي در اين باره وجود دارد كه دستگاه اطلاعاتي ايران مخالفان را رديابي مي كند و به اطلاعات محرمانه آنان دسترسي دارد.

 شايد اين تصور ناشي از ترس و يا توهم اين افراد تلقي شود اما شواهد محكمي در تاييد آن وجود دارد. آنها به فناوري هاي مختلف در اين زمينه دست پيدا كرده اند همان طور كه قادر به غني سازي شده اند.

اين ضد انقلاب مقيم هلند كه با اسم مستعار معرفي شده، مي افزايد: ما جمعي بوديم كه براي انجام فعاليت خيلي وسواس به خرج مي داديم و مثلا مراقب امنيت خود بوديم اما قبل از شروع كار همه ما را احضار كردند و فهميديم لو رفته ايم. نيروهاي امنيتي در دنياي ديجيتال كه همه چيز را به هم مربوط و متصل كرده، حاضرند و فرار از آنها و پنهانكاري خيلي دشوار است.

وي در توضيح پنهانكاري هاي گروه خود و علت احتمالي دستگيري مي نويسد: هر احتمالي وجود داشت. از اين كه يكي از بين جمع اخبار را خواسته يا ناخواسته درز داده باشد تا اين كه از طريق موبايل بچه ها روي قرار حساس شده باشند.

 ما به هيچ وجه از اينترنت استفاده نكرديم و مواقعي كه براي تنظيم كردن قرارهايمان از موبايل استفاده مي كرديم، پشت تلفن از محتواي كار صحبت نمي كرديم. فقط اين كه در اين ساعت در فلان جا باشيد. اما دو روز قبل از انجام كار همه را احضار كردند و از قضيه خبر داشتند. شايد يكي از بچه ها آدم آنها بود. اين احتمال هست، اما احتمال تلخ و ترسناكي است. من و بقيه بچه ها خيلي از هم سوال كرديم.

 دو به دو، در جمع. حدس ما اين است يا كسي ناخواسته پشت موبايل چيزي از دهانش در رفته است و آنها (دستگاه امنيتي) گل را گرفته اند يا اين كه از روي قراري كه پشت تلفن تنظيم مي كرديم حدس زده اند خبري است و با احضار يك نفر و استفاده از يك نقطه ضعف وادارش كرده اند كه حرف بزند. ما خط هاي ايرانسل خريده بوديم و قبل از شروع كار شماره هايمان را عوض كرديم. فكر مي كرديم با اين كار ديگر مكالماتمان شنود نمي شود. بعدا متوجه شديم كه ديد و تصور ما اشتباه است.

وي كه به مرور اظهارات برخي دستگيرشدگان پس از آزادي پرداخته بود، از قول يكي از آنها اظهار داشت: پرينت اس.ام.اس هاي شش ماه قبل از دستگيري مرا جلويم گذاشتند. خودم با چشم خودم ديدم و شكي در آن ندارم. دل به دريا زدم و آن را دستم گرفتم و ورق زدم. منتظر بودم بازجو با فحاشي و كتك آن را از دستم بگيرد اما برخوردي نكرد. فكر كنم مي خواست عمق فاجعه را ببينم و درهم بشكنم.


روزنامه نگاران بازداشتي قرار بود كدام خلأ را براي انگليس پر كنند؟

اظهار تأسف وزير خارجه سابق انگليس درباره بسته شدن سفارت اين رژيم در تهران، راز ارتباط بعدي اين رژيم با برخي روزنامه نگاران زنجيره اي را فاش مي كند.

«ديويد ميلي بند» دستور سال گذشته جانشين ويليام هيگ به بستن سفارت انگليس در تهران را اشتباه توصيف كرد و آن را «تقديم پيروزي به تندروها در تهران» دانست. به گزارش گاردين، ميلي بند كه در موسسه خدمات سلطنتي سخن مي گفت، اظهار داشت: با بستن سفارت مان در تهران كه به دستور ويليام هيگ صورت گرفت، يك پيروزي به تندروها تقديم شد و موضع آنها را در حكومت تقويت كرد. اين امر باعث كاهش تاثيرگذاري بريتانيا و محدود شدن درك ما از شرايط ايران شد.

وي افزود: «تصميم ويليام هيگ در بستن سفارت بريتانيا در تهران، نه تنها تأسف آور بلكه زيانبار بود زيرا نوعي پيروزي را دو دستي تقديم تندروها در ايران كرد. چگونگي پايان ماجراي حمله به سفارت ما در تهران فقط به كساني كمك كرد كه اميد به كشاندن روابط ايران و بريتانيا به بدترين وضعيت را در سر مي پروراندند. بريتانيا مي بايست حضور ديپلماتيك خود را در ايران حفظ مي كرد زيرا به اين ترتيب، مي توانستيم درك نزديك و دست اول از شرايط آن كشور داشته باشيم كه براي ما و همه متحدانمان، بسيار ارزشمند مي بود.»

اظهارات وزير خارجه سابق انگليس پرده از علت گسترش روابط شبكه دولتي اين رژيم (بي بي سي) با طيفي از روزنامه نگاران زنجيره اي مقيم داخل- در پوشش تهيه گزارش و خبر- برمي دارد.

 هرچند كه نفس همكاري رسانه اي با شبكه دولتي رژيم انگليس جرم محسوب مي شود اما در واقع تقليل اين همكاري به سطح «رسانه اي و خبر»، پوشاندن هدف اصلي اين ارتباطات در حوزه جمع آوري و انتقال اطلاعات و دادن مشورت هاي لازم به رژيمي است كه وزير خارجه سابق آن اذعان مي كند با تعطيلي سفارت دولت متبوعش، از تاثيرگذاري و درك از نزديك شرايط داخلي ايران محروم شده است.

طي هفته گذشته حدود 16 نفر از همكاران برخي روزنامه ها و رسانه هاي زنجيره اي كه فعاليت آنها از ماه ها پيش تحت كنترل وزارت اطلاعات قرار داشت، دستگير شدند. اين افراد در روزنامه هاي اعتماد و شرق و آرمان، هفته نامه آسمان، خبرگزاري ايلنا و سايت هاي بازتاب و جماران فعاليت مي كردند و پيش از اين در برخي نشريات شبه زنجيره اي نيز سابقه حضور داشته اند.

اهميت اين شبكه در جمع آوري اطلاعات براي لندن به حدي بود كه بلافاصله باعث واكنش توأم با عصبانيت و دستپاچگي معاون وزارت خارجه انگليس شد. الستر برت نسبت به بازداشت اين شبكه ابراز ناخرسندي كرده و مدعي شده بود: از دريافت گزارش بازداشت شماري از روزنامه نگاران ايراني به صرف اتهام داشتن ارتباط با روزنامه نگاران خارجي به شدت نگران شدم.

اين بازداشت هاي هدفمند، بخشي از تلاش مقامات ايران براي محدود كردن آزادي بيان و خاموش كردن صداهاي مستقل در اين كشور است. من از ايران مي خواهم اين افراد را آزاد كند.بودجه شبكه بي بي سي از سوي وزارت خارجه انگليس تأمين مي شود و سرويس جاسوسي MI6 به همراه وزارت خارجه براي اين رسانه سياستگذاري مي كنند.

راديو بي بي سي در كودتاي مرداد 1332 در خدمت سرويس جاسوسي ام آي سيكس و سازمان سيا قرار داشت. شبكه دولتي بي بي سي هم اكنون توسط شماري از روزنامه نگاران زنجيره اي فراري و زير نظر عناصر سلطنت طلب يا بهايي نظير مسعود بهنود، عنايت فاني و صادق صبا اداره مي شود.

يادآور مي شود در جريان فتنه سال 88 چند تن از عناصر بازداشت شده با سفارت انگليس در ارتباط بودند. آن زمان برخي ديپلمات هاي انگليسي نيز در ميان آشوبگران حضور داشتند كه بازداشت شده اما متاسفانه آزاد شدند و بلافاصله به كشور خود گريختند.

روزنامه کيهان
برچسب ها: کیهان ، فتنه ، رادیو زمانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار