عليرضايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

"قزاقستان" نقطه تعادل ايران و 1+5 براي نتيجه‌گيري از مذاکرات

يک کارشناس سياست خارجي گفت: دليل انتخاب اين کشور اين است که قزاقستان کشوري مسلمان و همسو با غرب به شمار مي‌رود و نسبت به گزينه مصر که در حال حاضر از شرايط امنيتي خوبي برخوردار نيست براي طرف غربي در اولويت قرار دارد.

ابوتراب عليرضايي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات ايران و گروه 1+5 گفت: با توجه به مشخص نبودن زمان و مکان مذاکرات جمهوري اسلامي ايران و گروه 1+5  نمي‌توان نتيجه اين مذاکرات را پيش‌بيني کرد.

وي افزود: يکي از دلايل تغيير رويکرد آمريکا نسبت به ايران و عدم اعلام رسمي تاريخ و زمان مذاکرات، حضور کشورمان در کنفرانس مونيخ است.

عليرضايي با اشاره به انتخاب قزاقستان به‌عنوان ميزبان براي مذاکرات آتي کشورمان با گروه 1+5  تصريح کرد: دليل انتخاب اين کشور اين است که قزاقستان کشوري مسلمان و همسو با غرب به شمار مي‌رود و نسبت به گزينه مصر که در حال حاضر از شرايط امنيتي خوبي برخوردار نيست براي طرف غربي در اولويت قرار دارد.

وي افزود: بهره‌برداري از فناوري‌هاي بومي اتمي، نظامي و  پيشرفت در فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي کشورمان، آمريکا و غرب را خشمگين کرده و همين امر سبب افزايش تحريم‌هاي يکجانبه عليه کشورمان شده است .

اين کارشناس سياست خارجي در پايان يادآور شد: چالش‌هاي بين ايران و غرب به دليل گستردگي در کوتاه مدت حل نخواهد شد و با توجه به  پيشرفت روزافزون کشورمان در عرصه علم، فناوري و تاثير چشمگير در معادلات منطقه‌اي و بين‌المللي احتمال کشيده شدن مذاکرات به دوره‌هاي بعدي دور از ذهن نيست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: علیرضایی ، مذاکره ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار