قول وزیر ورزش عملی نشد / استادیوم سمنان خرداد ماه افتتاح می‏شود

در حالی که وزیر ورزش و جوانان برای افتتاح مرحله نخست ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان تا فروردین‌ ماه امسال قول داده بود، منابع خبری از احتمال بهره‏برداری این ورزشگاه تا خرداد ماه سال آینده خبر می‏دهند.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،
وزیر ورزش و جوانان در سفری که بهمن ماه سال گذشته به استان سمنان داشت، در جمع مسئولان و خبرنگاران سمنان قول داد که مرحله نخست ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان تا فروردین‌ ماه سال 91 افتتاح شود.

ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان را تا فروردین 91 افتتاح می‌کنیم!

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان در حاشیه همان سفر بر اساس خبری که از سوی روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان استان سمنان به رسانه‏ها ارسال شده بود، گفت: وزیر ورزش و جوانان در سفر به شهرستان سمنان، پس از بازدید از ورزشگاه 15هزار نفری سمنان در جلسه‏ای با استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان، نماینده مردم شهرستان‏های سمنان و مهدیشهر در مجلس شرکت کرد و در این نشست بیان داشت که مرحله نخست ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان را تا فروردین ‌ماه سال 1391 افتتاح خواهیم کرد.

همت هادیان اظهار کرد: محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان در این نشست به پرسش‏هایی در خصوص مسائل ورزش کشور و استان پاسخ داد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان افزود: وزیر ورزش تاکید کرد که از ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان بازدید داشته‏ایم و روند انجام کار را از نزدیک مشاهده کردیم و تصمیم راسخ داریم تا مرحله نخست این ورزشگاه را تا فروردین ‌ماه سال‌ 91 افتتاح کنیم.

وعده‏ای دیگر: این‏بار دی ماه 91

در همین بین، مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان در گفت‏وگوی خود با خبرنگاران در اوایل شهریور ماه امسال که در محل اداره کل تربیت بدنی استان سمنان برگزار شد، از افتتاح پروژه استادیوم 15 هزار نفری سمنان در دی ماه سال‏جاری خبر داده بود.

خبرگزاری مهر در همین زمینه گزارش داده بود: «همت هادیان، افتتاح پروژه استادیوم 15 هزار نفری سمنان را در دی ماه امسال وعده داد و گفت: فاز اول این ورزشگاه به اتمام رسیده است.»

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان ضمن اشاره به اینکه این ورزشگاه به همراه ورزشگاه 15 هزار نفری شاهرود در فهرست پروژه‏های مهر ماندگار قرار گرفته است، اظهار داشت: ورزشگاه سمنان ان‌شاء‏الله تا دی ماه به بهره‏برداری می‏رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با بیان اینکه فاز دوم این ورزشگاه اکنون در حال اجراست، تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه 70 میلیارد ریال اعتبار پیش‏بینی شده است.

وی تصریح کرد: این استادیوم زیر ساخت مناسبی برای توسعه ورزش به ویژه ورزش پرطرفدار فوتبال در استان سمنان است.

هادیان اظهار امیدواری کرد: با بهره‏برداری از ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان شاهد رشد و توسعه رشته پرطرفدار فوتبال در سمنان خواهیم بود.

کمبود اعتبار؛ دلیل اصلی رکود پروژه

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان در همین حال، در مصاحبه شهریور ماه خود با اشاره به اینکه این ورزشگاه با 180 میلیارد ریال هزینه در حال ساخت است؛ گفته بود: این پروژه هم‏اکنون 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: ورزشگاه 15 هزار نفری سمنان در حالی که سال‏ها از آغاز ساخت آن می‏گذرد، کمبود اعتبار روند اجرایی آن را کند و متوقف کرده بود که با قرار گرفتن در پروژه مهر ماندگار اکنون در ساخت و تکمیل آن تسریع شده است.


افتتاح استادیوم 15 هزار نفری سمنان؛ خرداد ماه سال آینده

در همین حال، فرماندار شهرستان سمنان که عزمی جدی برای تکمیل پروژه‏های نیمه تمام این شهرستان دارد، می‏گوید: به جز طرح انتقال آب دریای خزر، شهرستان سمنان دارای هشت پروژه مهر ماندگار بوده که برای این شهرستان بسیار مهم است.

حسن سعدالدین، احداث استادیوم 15 هزار نفری سمنان را یکی از طرح‏های مهر ماندگار این شهرستان دانست.

وی گفت: بر اساس جلساتی که با وزیر ورزش و جوانان داشتیم و با پیگیری‏های استاندار سمنان، این استادیوم در حال گذراندن مراحل عملیاتی خود است.

فرماندار شهرستان سمنان اضافه کرد: ابتدا قرار شده بود تا 6 هزار صندلی از استادیوم 15 هزار نفری سمنان کم شده و استادیوم با 9 هزار صندلی در مرحله نخست به بهره‏برداری برسد.

سعدالدین افزود: اما با پیگیری‏های انجام شده، تصمیم بر این شد تا کل ورزشگاه پس از تکمیل نهایی افتتاح شود و قرار اولیه منتفی شد.

فرماندار شهرستان سمنان در تکمیل این بحث، زمان افتتاح استادیوم 15 هزار نفری سمنان را خرداد ماه سال آینده ذکر کرد.

لزوم تکمیل پروژه‏های نیمه‌تمام ورزشی کشور

در حالی که وزیر ورزش و جوانان در سفر بهمن ماه سال گذشته خود به استان سمنان، در خصوص روند تکمیل و ساخت پروژه‏های نیمه‌تمام ورزشی در کشور گفته بود: در کشور حدود 3 هزار پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که سعی داریم تا هر چه سریع‏تر نسبت به پایان رساندن آنها اقدام کنیم، عملاً به علل مختلف در استان سمنان پروژه‏های بخش ورزش رشد چندانی نداشته است.

به هر حال، با توجه به فرصت اندک باقیمانده تا پایان عمر دولت دهم، باید نشست و دید که چه تعداد از این طرح‏ها در ماه‏های آتی به طور کامل به بهره‏برداری می‏رسد.
برچسب ها: استادیوم ، سمنان ، افتتاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.