در نشست خبری "گام های شیدایی" بیان شد؛

"شریفی نیا": "لوریت" بی حاشیه ترین بازیگر لبنان بود

"محمدرضا شریفی نیا" گفت: به دلیل حاشیه های "دارین حمزه" بازیگر "کتاب قانون" به انتخاب "لوریت" بسنده کردیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی "گام های شیدایی" با حضور حمید بهمنی کارگردان، محمد قهرمانی تهیه کننده، محمدرضا شریفی نیا، یوسف مرادیان و لوریت حنینو بازیگران فیلم برگزار شد.
حمید بهمنی در ابتدای نشست درخصوص فیلم گفت: فیلمنامه "گام های شیدایی" در ابتدا از سوی موسسه شهید آوینی به من پیشنهاد شد و شکل اولیه فیلمنامه به لحاظ نوشتاری گونه ای دانشجویی داشت و من آن را به همراه محمد قهرمانی و مهدی سجاده چی بازنویسی کردیم.
 در ادامه محمد قهرمانی درخصوص ساخت فیلم افزود: دوست دارم در حوزه هایی فعالیت کنم که کمتر کسی به آن ورود پیدا می کند و فیلم "گام های شیدایی" از آن دست کارها بود. این فیلم فیلمی مذهبی و ضداستکباری است که با کمک بنیاد سینمایی فارابی آن را تولید کردیم.
محمدرضا شریفی نیا بازیگر در خصوص انتخاب "لوریت" به عنوان بازیگر این فیلم گفت: "لوریت" بازیگر لبنانی  تنها بازیگر بی حاشیه آن کشور بود که ما می توانستیم از او در فیلم استفاده کنیم. در ابتدا قرار بود از "دارین حمزه" بایگر "کتاب قانون" استفاده کنیم اما به دلیل حواشی موجود کاری وی منصرف شدیم.
"لوریت" در ادامه گفت: گروه کارگردانی در ابتدا کارهایم را دیدند و نوع بازی من را پسندیدند. پس از خواندن فیلمنامه مشتاق بازی در این فیلم شدم چون این فیلم اتفاقات و نوع برخورد عراقی ها را به تصویر می کشید که من دوست داشتم اینگونه رفتارها را به مخاطب انتقال دهم. از تمامی افرادی که در این گروه با من همکاری کردند تا من در ایران احساس غربت نکنم سپاسگزارم.
امیریل ارجمند در ادامه این نشست درخصوص ایفای نقشش گفت: از ایفای این نقش بسیار خوشحالم که با این گروه همکاری کردم. اما در بحث دوبله باید بگویم که باعث آسیب به فیلم شد.
وی در ادامه افزود: چهار نفر از بازیگران فیلم را از اصفهان انتخاب کردیم و بسیار بر روی بازی آنها در جهت شبیه شدن بازی شان به نفر برج های عراقی زحمت کشیدیم.
ارجمند درخصوص نداشتین زیرنویس در فیلم گفت: زیرنویس به نوعی وفقه در ارتباط با مخاطب فیلم ایجاد می کند که تصمیم بر آن شد از این کار منصرف شویم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: صحنه هایی را از پیاده روی افراد در روز اربعین نشان دادیم که به دلیل ممنوعیت ها نتوانستیم بیشتر به آن موضوع بپردازیم. قطعا فیلم کاستی هایی دارد و گروه تمامی تلاش خود را در جهت به تصویر کشیدن واقعیت های موجود در کشور عراق به کار برد./ی2

برای مشاهده آخرین اخبار، تصاویر و فیلم های جشنواره اینجا را کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار