بانک مرکزی آمریکا هک شد

گروه هکرهای «آنونیموس»، بانک مرکزی آمریکا را هک و جزئیات اطلاعات مربوط به ۴ هزار نفر از کارکنان این بانک را ربودند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ، فارس به نقل از روزنامه انگلیسی «گاردین» نوشت: بانک مرکزی آمریکا تأیید کرد که هکرهای موسوم به  (ناشناس)، به حساب‌های کاربری این بانک نفوذ کرده‌اند و جزئیات اطلاعات مربوط به 4 هزار کارمند این بانک را ربودند.

سخنگوی بانک مرکزی آمریکا تأیید کرد که یکی از وب‌سایت‌های داخلی این بانک توسط هکرهای آنونیموس هک شده است و اعلام کرد: سامانه بانک مرکزی متوجه شده است که اطلاعات این بانک مورد دستبرد قرار گرفته است و اختلالاتی را در شبکه به وجود آورد.

وی ادامه داد: این مشکل خیلی رفع شد. این رخداد به عملیات‌های مهم سامانه بانک مرکزی آسیب وارد نکرد. با تمامی افرادی که اطلاعات تحت نفوذ قرار گرفته بود، تماس گرفته شد.

در یک پیام توییتر،هکرها مسوولیت این اقدام را برعهده گرفتند و یک سایت اخبار فناوری گزارش کرد که اين گروه اطلاعاتی مربوط به ورود به سیستم، اعتبارنامه‌ها، آدرس‌های پروتکل اینترنتی و اطلاعات تماس بیش از 4 هزار نفر از کارمندان بانک مرکزی آمریکا را فاش کرده است.

هکرهای آنونیموس چندین ماه است که سامانه‌های اینترنتی ارگان‌های مهم آمریکا از جمله را هدف گرفته‌اند و حدود یک ماه پیش یک فعال اینترنتی که یکی از مخالفان قوانین محدود کردن آزادی اینترنت توسط دولت آمریکا بود، در اقدامی به دلیل فشارها و اتهاماتی که دولت آمریکا به وی وارد آورده بود اقدام به خودکشی کرد.

هکرها پس از آن، به هک کردن وب‌سایت‌های ارگان‌های مهم آمریکا پرداختند و دولت آمریکا را مقصر اصلی کشته شدن «آرون سوارتز» فعال اینترنتی آمریکایی اعلام کردند.
برچسب ها: بانک مرکزی ، هکر ، آنیموس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار