اميريان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

انقلاب ايران بزرگترين تحول ايدئولوژيک در منطقه وجهان بود

دبير سابق دفتر تحکيم وحدت با بيان اينکه تمامي انقلاب‌هايي که تاکنون در جهان شکل‌گرفته بر ريشه‌ اقتصادي داشته است، گفت: انقلاب اسلامي ايران بزرگترين تحول سياسي ايدئولوژيک در منطقه و جهان بود.

مهدي اميريان، دبير سابق دفتر تحکيم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، انقلاب اسلامي را بزرگترين تحول سياسي ايدئولوژيک در منطقه و جهان دانست و گفت: غالبا تحولاتي که در کشورهاي منطقه رخ مي‌دهد بر سر منافع مادي است، اما انقلاب اسلامي ايران براي رسيدن به تعالي و کمال اخلاقي شکل گرفت.

وي با بيان اينکه انقلاب اسلامي ايران داراي ظرفيت‌هاي بسياري است،‌ اظهارداشت: امام خميني(ره) نقش عمده‌اي در شکل‌گيري جريان انقلاب اسلامي داشت که با مرور و تبعيت از فرامين ايشان مي‌توانيم در محقق شدن ظرفيت‌هاي انقلاب اسلامي موثر باشيم.


* انقلاب ايران نگاه‌هاي متفاوت را به يکديگر نزديک کرد

دبير سابق دفتر تحکيم وحدت با اشاره به حضور حداکثري مردم در شکل‌گيري انقلاب اسلامي گفت: گاهي با طرح اختلافات تجلي حضور حداکثري مردم در انقلاب ناديده گرفته شده و اين امري است که بايدبه آن توجه ويژه‌اي شود،‌ چرا که انقلاب نگاه‌هاي متفاوت را به يکديگر نزديک کرد و اشتراک گفتماني مردم موجب شکل‌گيري انقلاب شد.

اميريان اضافه کرد: انقلاب ايران با ماهيت فکري اسلامي  براساس چرخش قدرت يا بازي‌هاي سياسي و براي کسب قدرت نبود، بلکه براساس اجراي ارزش‌هاي اسلامي شکل گرفت.

دبير سابق دفتر تحکيم وحدت با اشاره به رشد و توسعه ايران پس از انقلاب اسلامي تصريح کرد: مقايسه شاخص‌هاي اقتصادي‌، علمي و نظامي نشانگر پيشرفت قابل توجه ايران پس از پيروزي انقلاب است که اين امر با وجود تحريم‌ها و مشکلاتي که عليه ايران اعمال شد،‌ به عنوان ويژگي بارز انقلاب اسلامي تجلي يافته‌ است.

وي با اشاره به تلاش استکبار براي متوقف کردن پيشرفت علمي ايران، گفت: دشمنان سعي دارند‌ مردم را تحت تاثير شرايط اقتصادي از آرمان‌هاي خود رويگردان کنند، در حالي که نمي‌دانند انقلاب ايران يک انقلاب فرهنگي بود و با هدف اجراي ارزش‌هاي اسلامي شکل‌گرفت و اين مشکلات خللي در پايبندي آنان به اهدافشان وارد نخواهد کرد.

* انقلاب ايران جمهوريت را به اسلاميت پيوند زد

اميريان با بيان آنکه انقلاب اسلامي ايران توانست جمهوريت را با اسلاميت پيوند دهد، خاطرنشان کرد: اراده مردم موجب ظهور جمهوري اسلامي شد که در واقع در عين پايبندي به قانون اساسي،‌ احکام اسلامي را نيز در جامعه اجرايي کرد.

دبير اسبق دفتر تحکيم وحدت با بيان اينکه حکومت اسلامي تنها در سايه اين دو عنصر محقق مي‌شود، گفت: کشورهاي عربي که تنها سعي در اجراي احکام اسلامي و کشورهاي غربي که به قوانين مدني مي‌پردازند در جهان امروز با مشکلات عديده‌اي روبرو شده‌‌اند و اين در حالي است که انقلاب اسلامي ايران به عنوان يک الگو مي‌تواند در جهان مطرح شود و اين در سايه تجلي جمهوري اسلامي محقق شد.

وي با بيان آنکه نظام جمهوري اسلامي توانسته است مشروعيت و مقبوليت خود را توأمان به دست آورد، تاکيد کرد: تجلي جمهوريت و اسلاميت در انقلاب اسلامي از جمله ظرفيت‌هاي انقلاب اسلامي است.

* انقلاب اسلامي تجلي اراده و همت مردم ايران بود

اميريان با اشاره به تلاش دشمنان در کمرنگ نشان دادن نقش مردم در شکل‌گيري انقلاب اسلامي گفت: ادعاي کشورهاي غربي درباره مردمي نبودن انقلاب اسلامي و زير سوال بردن دموکراسي در ايران ادعايي باطل و واهي است، چرا که انقلاب اسلامي تجلي اراده و همت مردم ايران بود.

دبير اسبق دفتر تحکيم وحدت با بيان اينکه موفقيت ايران در عرصه‌هاي بين‌المللي به دليل همراهي مردم با نظام بوده است‌، خاطرنشان کرد: مردم در 22 بهمن امسال نيز همانند سال‌هاي گذشته بر همراهي با آرمان‌هاي انقلاب تاکيد کرده و با روحيه‌اي پرنشاط و فعال در عرصه‌هاي سياسي کشور شرکت مي‌کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار