پهلوی به روایت اسناد

مجلسی که تنها برای رضایت خارجیان برپا شد

این وکلایی که دولت انتخاب کرده یک سر سوزن برای مملکت کاری نخواهند کرد. تنها برای رضایت خارجیان این مجلس تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، انقلاب اسلامی در حالی به وقوع پیوست که مردم خسته بودند از ظلم و فقر و بی دینی. به همین دلیل بود که تا صدای امام خمینی به نشانه اسلام خواهی بلند شد در همه کشور به گونه ای فراگیر شد که انگار این ندا سالهای سال است که همچون آتشی زیر خاکستر افکار ملت بود. 

در حکومتی که هیچ چیزش قاعده و قانونی جز راضی کردن خاطر ملوکانه نبود هر کسی که خوش خدمتی اش بیشتر بود مقامش نیز بالاتر بود. سند زیر نشان می دهد که آینده مملکت در زمان پهلوی دست چه کسانی بود و این قماش چگونه بر سر کار می‌آمدند.

 

 

نحوه انتخاب نمایندگان مجلس شورای ملی !

شماره: .12442/ س ت تاریخ: 7/6/42

موضوع تشکیل جلسه حزب استقلال

روز 3/6/42 از ساعت 1800 جلسه حزب استقلال در خیابان اکباتان تشکیل شد. عبدالقدیر آزاد اظهار داشت قهرمانی عضو حزب استقلال خوشبختانه از لرستان کاندیدا می‌باشد و ما دست از فعالیت خود بر نمی‌داریم من منتظرم ببینم دولت چه معامله [ای] می‌کند از انتخابات گذشته خاطرات شرم‌آوری دارم که شبانه صندوقها را دولت عوض می‌کرد دوره چهاردهم جلو بازار و مسجد شاه میتینگ راه انداختم و سر و صدا کردم از وزارت کشور مرا احضار کردند و گفتند جز وکالت چه می‌خواهی مجبور شدند مرا وکیل سبزوار بکنند. حالا هم نباید بترسیم این وکلایی که دولت انتخاب کرده یک سر سوزن برای مملکت کاری نخواهند کرد. تنها برای رضایت خارجیان این مجلس تشکیل می‌شود.

آقای سلیمی اعلامیه آقای میلانی را در مورد تحریم انتخابات با صدای بلند قرائت کرد و رسولی که خود را کاندیدای گلپایگان می‌داند اظهار داشت چند مرتبه تقاضای ملاقات با آقای علم کرده است به من وقت ملاقات نداده نامه به او می‌نویسم و ثابت می‌کنم چه آتشی در این مملکت روشن نموده و چه حق‌هایی را پایمال کرده‌ است.

این جلسه در ساعت 19:30 پایان یافت.

برچسب ها: سند ، پهلوی ، وبگردی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.