جانبداری آمریکایی ها از منافقین در آستانه دست و پا زدن برای مذاکره با ایران

آمریکا حمله به اردوگاه مجاهدین خلق را تروریستی خواند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، وزارت امور خارجه آمریکا حمله به اردوگاه حریه (آزادی یا لیبرتی)، محل استقرار اعضای گروهک تروریستی منافقین در عراق را حمله تروریستی خواند و از دولت عراق خواست که تحقیقاتی تمام و کمال درباره این حمله انجام دهد.

 

در ادامه سیاست های حمایتی آمریکا از تروریسم و توحش ، ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال از دولت عراق خواسته است تا تمام اقدامات لازم را برای افزایش امنیت اردوگاه حریه، مطابق با تعهداتش برای تامین امنیت ساکنان آن، انجام دهد.

طی روز قبل سازمان تروریستی مجاهدین خلق ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که محل استقرار اعضای این سازمان در نزدیکی بغداد، پایتخت عراق، هدف حمله موشکی و خمپاره‌ای قرار گرفته است.

در اطلاعیه‌ای که در وبسایت این فرقه منتشر شد، ادعا کرده اند که در حمله بامداد شنبه، 21 بهمن به "کمپ لیبرتی" دست‌کم 5 نفر از جمله یک زن کشته و بیش از 50 نفر زخمی شده‌اند.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا علاوه بر افزودن یک نفره به تعداد کشته شدگان در ادبیاتی بسیار خنده دار و وارونه ادعا شده است: "تروریست هایی که عامل این حمله بوده اند باید در برابر قانون پاسخگو باشند."این درحالی است که سازمان جهنمی منافقین هزاران ترور مرگ بار را علیه شهروندان ایرانی در داخل و خارج از کشور سازمان دهی و اجرا کرده است.

اردوگاه حریه که آزادی یا لیبرتی هم خوانده می‌شود، در نزدیکی فرودگاه بغداد قرار دارد و تا پیش از انتقال اعضای گروهک منافقین خلق، محل استقرار گروهی از نیروهای نظامی آمریکا در عراق بود.

سخنگوی سازمان ملل متحد در عراق به خبرگزاری فرانسه مدعی شده است که در جریان حمله اخیر، افزون بر تعدادی از ساکنان اردوگاه آزادی، "تعدادی از ماموران پلیس عراق هم زخمی شده‌اند."

گفتنی است تاکنون کسی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام وزارت کشور عراق که خواسته است نامش فاش نشود، گزارش داد که این اردوگاه با حدود 40 موشک و خمپاره مورد حمله قرار گرفته است.

این خبرگزاری به نقل از مقامات سازمان ملل متحد گزارش داد که مارتین کوبلر، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور عراق، از مقامات آن کشور خواسته است تا "فورا درباره این موضوع تحقیق شود."

آقای کوبلر اضافه کرده است که ناظران سازمان ملل متحد وضعیت اردوگاه را از نزدیک بررسی می‌کنند.

درخواست بازگشت به اشرف

بیش از سه هزار نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق در اردوگاه آزادی به سر می‌برند.

تا حدود یک سال پیش، اغلب آنها در کمپ اشرف ساکن بودند و آخرین گروه ساکنان این اردوگاه در روزهای پایانی شهریور امسال به اردوگاه آزادی کلیک نقل مکان کردند.

دولت عراق و سرکردگان منافقین خلق در دسامبر سال 2011 میلادی توافقنامه‌ای را امضا کردند که براساس آن، قرار شد اعضای این سازمان به تدریج از اردوگاه اشرف به اردوگاه آزادی منتقل شوند و از آنجا مقدمات انتقالشان به دیگر کشورها فراهم شود.

در اطلاعیه منافقین آمده است که ساکنان اردوگاه آزادی "در بنگال‌هایی که مانند قوطی کبریت در کنار هم چیده شده است، به سر می‌برند."

این گروهک اضافه کرده است که ساکنان (اردوگاه) و نمایندگان و وکلای آنها در دو روز گذشته برای چندمین‌بار از دبیرکل (سازمان ملل متحد) و مقامات آمریکا "خواهان بازگشت به اشرف شدند که دارای ساختمان‌های سیمانی و سنگر و پناهگاه‌هایی است که خودشان ساخته‌اند."

کمپ اشرف در دهه 1360 خورشیدی، در اوج جنگ ایران و عراق با حمایت صدام حسین، رئیس‌جمهور سابق عراق برپا شد و گروهی از اعضای سازمان مجاهدین خلق و رهبران این سازمان که به عراق پناهنده شده بودند، در آن ساکن شدند.بعدها ساکنان این اردوگاه حملات نظامی متعددی را علیه هموطنانشان سازماندهی کرده و البته سرکوب شدند.

اشرف محل نگهداری و پرورش افراد مسلحی بود که بصورت فشرده در منظومه ای از آموزش های تروریستی و فرقه ای برای براندازی مسلحانه جمهوری اسلامی ایران با کمک غرب آموزش دیده و زندگی های فرقه ای را تجربه می کردند.

جانبداری دوباره آمریکایی ها در شرایط کنونی از منافقین که همزمان با طرح دعوت به مذاکره نیز شده است می تواند حاوی تاییدیه ای دوباره بر مواضع جمهوری اسلامی پیرامون حمایت آمریکایی ها از دشمنی با نظام اسلامی باشد.

برچسب ها: آمریکا ، وبگردی ، منافقین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار