اردبیل/ نایب رئیس مجلس؛

کاهش ارزش پول ملی دلیل سیاسی دارد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پول ملی ما امروز آسیب دیده دلیل اقتصادی ندارد بلکه دلیل آن سیاسی است چرا که ریل حرکت ما تغییر پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد افزود:‌ علت اینکه دشمن در تحریم اقتصادی متمرکز شده است اینکه از سایر مسیرها به نتیجه نرسیده چرا که راهکارهای قبلی سبب افزایش اقتدار ایران در منطقه شده است.

وی گفت: ‌امروز آمریکا و ابرقدرت‌های دیگر قدرت تعرض نظامی به جمهوری اسلامی ایران را ندارند و به همین خاطر از راه اقتصادی وارد شدند تا شاید جمهوری اسلامی ایران را به تسلیم وادار کنند اما قدرت برتر و سرآمد ما نشأت گرفته از علم و دانش، دشمنان را مقهور کرده است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ملت ما در برابر این تحریم‌ها و فشارها ذره‌ای عقب‌نشینی نمی‌کند، خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری قطعاً از این پیچ تاریخی با قدرت تمام عبور می‌کنیم و به قدرت برتر اقتصادی تبدیل می‌شویم که آمریکا همان‌گونه که قدرت جسارت در حوزه نظامی به ما را ندارد جسارت تحریم و تهدید بیشتر را نداشته باشد.

وی با برشمردن دستاوردهای تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: فشارها و سختی‌هایی که ملت ما تحمل می‌کنند به جای خود محفوظ اما اینکه دشمن بخواهد در اثر این تحریم‌ها اراده ملت ما را بشکند راه را به خطا رفته و باید مسئولان و همراهی خود مردم بتوان با اندیشه‌ای درست در عرصه اقتصادی فشارها و سختی‌ها را نیز به حداقل رساند تا استکبار در این عرصه همچون گذشته ناکام بماند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: ذخایر ارزی خارجی ما نسبت به پارسال افزایش یافته و این رمز و راز اقتداری است که امروز ما در عرصه اقتصادی به دست آوردیم چرا که در ارزیابی توانمندی اقتصادی یک کشور به ذخایر ارزی موجود در بانک‌های خارجی نگاه می‌کنند که ما توانسته‌ایم ذخیره ارزی خودمان را در بانک‌های خارجی افزایش دهیم.

ابوترابی‌فرد افزود: اگر پول ملی ما امروز آسیب دیده دلیل اقتصادی ندارد بلکه دلیل آن سیاسی است چرا که ریل حرکت ما تغییر پیدا کرده و ما بیشتر از آن که به درآمد نفتی متکی باشیم به صادرات غیرنفتی اتکا داشتیم.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده، مجلس سعی می‌کند کمترین رابطه را بودجه سالانه کشور با نفت داشته باشد، گفت: امیدواریم درآمد حاصل از نفت به صندوق توسعه ملی واریز شود تا پشتوانه تولید و اقتصاد باشد/س

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، ارزش ، پول ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.