مشهد/

راه‌اندازی سیستم VOIP در فرودگاه سبزوار

سیستم VIOP در فرودگاه سبزوار به عنوان اولین فرودگاه تابعه مراکز استان در سطح کشور راه‌اندازی شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سعید چلندری، مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی در یک ارتباط صوتی و تصویری زنده در مراسم بهره‌برداری از سیستم VIOP فرودگاه سبزوار گفت: فرودگاه سبزوار به عنوان اولین فرودگاه تابعه مراکز استان در سطح کشور به سیستم وی.او.آی.پی یا (آی.پی فون) متصل شده است.

وی با بیان اینکه در سطح کشور 8 یا 9 فرودگاه به سیستم متصل هستند، خاطرنشان کرد: فرودگاه‌های تبریز، اصفهان، شیراز، تهران، ارومیه از این فرودگاه‌ها هستند.

چلندری ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این سیستم تصویری، فرودگاه سبزوار گام‌های اساسی‌تری در سطح فرودگاه‌های کشور بردارد.

در ادامه محمدرضا محسنی ثانی، نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ابراز داشت: امیدواریم این فرودگاه بتواند به جایگاه خود به عنوان فرودگاه بین المللی برسد.

قاسم شعبانی عطار، فرماندار سبزوار نیز در این مراسم به تجاری بودن سبزوار و افتتاح دفتر گمرک این فرودگاه پرداخت و اظهار داشت: با توجه به منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، این دفتر ضروری بود.

وی با اشاره به ساختمان گمرک ادامه داد: این ساختمان متلعق به سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده که از استان جهت واگذاری آن درخواست کرده که خوشبختانه موافقت شد.

همچنین علی همتی، رییس فرودگاه سبزوار از وصل شدن فرودگاه این شهرستان به سیستم وی.او.آی.پی یا (آی.پی فون) خبر داد و گفت: این سیستم جهت ارتباطات درون سازمانی بین فرودگاههای کشور است.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های این سیستم از حدود دو سال گذشته در این فرودگاه فراهم شده است، میزان هزینه تجهیز این سیستم را 5 میلیون تومان عنوان کرد.

همتی سپس با اشاره به افتتاح ساختمان ادرای و برج دیده بانی ایستگاه زمینی و آتش نشانی این فرودگاه، میزان ساخت و تجهیز این ایستگاه را 100 میلیون تومان اعلام کرد.

رییس فرودگاه سبزوار تجهیز دفتر گذرنامه نهاد ریاست جمهوری و گذرنامه ناجا به سرور و سیستم‌های نوین کامپیوتری با اعتبار 90 میلیون تومان را از دیگر طرح‌های افتتاح شده این فرودگاه برشمرد.

وی دفتر کمرگی این فرودگاه و باجه ارزی بانک ملت را از دیگر طرح‌های افتتاحی این فرودگاه ذکر کرد.

همتی در ادامه به اعزام و پذیرش تعداد 40 هزار و 699 نفر مسافر داخلی از ابتدای امسال تا پایان دی ماه سال جاری اشاره کرد و از رشد 22 درصدی مسافران داخلی این فرودگاه در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 

وی همچنین با اشاره به برقراری پروازهای داخلی در روزهای شنبه از اول دیماه سال جاری گفت: با برقراری این پرواز تعداد پروازهای داخلی این فرودگاه به 12 پرواز در هر هفته رسیده است.

همتی به تداوم انجام پرواز خارجی به کشور عراق اشاره و اضافه کرد: در دهه ماهه امسال این فرودگاه موفق به اعزام و پذیرش 5189 نفر مسافر خارجی شده است.

وی سپس به برخی از اقدامات این فرودگاه در سال جاری همچون نصب دو دستگاه یو.پی.اس جهت فرستده و گیرنده‌های وی.اچ.اف و سیستم‌های کمک بازرسی سالن ترانزیت و ... اشاره کرد.

گفتنی است: سیستم VIOP  به‌ منظور کاهش هزینه‌های جاری تلفن صورت گرفته و بر این اساس ارتباط سریع و بدون هزینه با ستاد شرکت فرودگاه‌های کشور و فرودگاه‌های بین‌المللی کشور فراهم است./ب

برچسب ها: سیستم ، جدید ، فرودگاه ، سبزوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.