تبریز/

آرمان ملت ایران از سال 57 هیچ تغییری نکرده است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: شعارهای مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال یادآور روزهای اول انقلاب بود و نشان داد که آرمان ملت ایران از سال 1357 هیچ تغییری نکرده و این ملت به هیچ عنوان از ارزش‌های خود کوتاه نمی‌آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، احمد علیرضابیگی در جمع اهالی روستای سرای از توابع اسکو، با بیان این که22 بهمن شناسنامه ملت ایران است، افزود: تمام دشمنی‌ها با ملت ایران به خاطر استقلال‌طلبی این ملت و تسلیم نشدن در مقابل قدرت‌های زورگو است.

وی خاطرنشان کرد: نظام سلطه و در رأس آن آمریکا تلاش زیادی کردند تا صدای انقلاب اسلامی به جهانیان نرسد اما امروز تمام کشورهای منطقه از این انقلاب متاثر شده و در هر کشوری که انتخابات برگزار می‌شود پیروزی با اسلام گرایان بوده است.

علیرضابیگی گفت: دشمن همه شیوه‌ها را برای ساقط کردن نظام برآمده از انقلاب اسلامی امتحان کرده و اگر کاری در این زمینه انجام نداده قطعا قدرت آن را نداشته است.

وی با بیان این که ملت ایران همیشه استکبار جهانی را درهم شکسته است، اظهار داشت: نمونه این موضوع شکار پهباد آمریکایی بود که آمریکا تصور می‌کرد هیچ فناوری بالاتر از آن وجود ندارد.

علیرضابیگی تصریح کرد: امروز هیچ تصمیمی در منطقه بدون دخالت ایران و بدون در نظر گرفتن منافع جمهوری اسلامی امکان‌پذیر نیست.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه استقلال اقتصادی را لازمه استقلال سیاسی دانست و گفت: این امر نیازمند اصلاح ساز و کارهای اقتصادی و رهایی از وابستگی به ثروت نفت است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح شیوه‌های ناصحیح توزیع ثروت و برقراری عدالت در بهره‌مندی از ثروت‌های ملی راه گریزناپذیر رسیدن به شرایط واقعی اقتصاد و استقلال اقتصادی است.

علیرضابیگی با بیان این که اقتصاد واقعی مانع از غارت منابع کشور و شکاف طبقاتی می‌شود، افزود: طرح هدفمندی یارانه‌ها با همین هدف طراحی و اجرا شد و در شرایط فعلی توقف گام دوم آن، به منزله بلاتکلیف گذاشتن اقتصاد کشور است که مشکلاتی را برای مردم به بار آورده است .

وی با اشاره به مخالفت مجلس با اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: برخی اعتقاد دارند که یارانه پرداختی به مردم باید صرف کارهای عمرانی و زیربنایی شود که ما از آنها سوال می‌کنیم در طول دو سال گذشته که یارانه نقدی به مردم پرداخت می‌شود، کدام کار بزرگ عمرانی انجام نشده است.

وی افزود: عمده تلاش دولت، تامین مایحتاج مردم است و کارهایی که در حوزه عمران و آبادانی مناطق مختلف کشور در دولت‌های نهم و دهم انجام شده قابل مقایسه با دولت‌های گذشته نیست.

علیرضابیگی با بیان این که امیدواریم مجلس شرایط موجود را درک کرده و در اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها با دولت همکاری کند، افزود: دولت حاضر است به خاطر مردم تمام سختی‌های این کار بزرگ را تحمل کند؛ اما به هیچ عنوان حاضر به معامله بر سر منافع مردم نیست .

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: شیوه دولت دکتر احمدی‌نژاد برای مدیریت جامعه بر مبنای حرکت و حضور میدانی در تمام صحنه‌ها و ارتباط بی‌واسطه با مردم و تصمیم‌گیری بر اساس نیازمندی مردم است.

وی با بیان این که دولت تصمیمات بزرگ خود را در ارتباط با مردم اتخاذ می‌کند، افزود: تصمیم‌گیری بر اساس نیازمندی مردم موجب گشایش در زندگی آنها می‌شود و این که برخی تصمیمات دولت را غیرکارشناسی می‌دانند به دلیل نادیده گرفتن منافع و خواست مردم است.

علیرضابیگی با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی در نقاط مختلف استان، گفت: این پروژه‌ها نیاز اساسی اقدامات بزرگ در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

وی با تاکید بر این که استفاده از ظرفیت‌ها و منابع نیازمند همت مردم و جوانان است، افزود: دولت بستر و زمینه ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند و بقیه کارها بر عهده مردم است.

شایان ذکر است: با حضور استاندار آذربایجان شرقی سه طرح عمرانی از جمله طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در روستای سرای شهرستان اسکو به بهره‌برداری رسید.

روستای سرای جزو روستاهای هفت‌گانه جزیره اسلامی از توابع بخش ایلخچی شهرستان اسکو بوده و بیش از 1080 نفر جمعیت دارد./س

برچسب ها: آرمان ، ملت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.