تبریز/

بهره گیری از برنامه فروش و کاهش میزان ضایعات محصولات باغی

معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: نباید فراموش کنیم که بهره گیری از برنامه فروش برای مجموعه برنامه های خرید از بروز ضایعات جلوگیری خواهد کرد.

عزیز صمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کارشناسان اطلاعات تکنیکی در توزیع امکانات و تکنیک های حمل و نقل را نیز در حاصل شدن این ضایعات دخیل می دانند.

وی تصریح کرد: تجارب ناقص مدیریتی در تصدّی و سیاست انبارهای سردخانه دار در میزان بالای ضایعات محصولات باغی تاثیرگذار است.

صمدی با اشاره ای به شرایط ویژه محصولات باغی ادامه داد: محصولات باغی به دلیل شرایط ویژه مانند حجم زیاد، آب زیاد در بافت، فسادپذیری، نیاز به انبارداری و... بیش از سایر محصولات در معرض ضایع شدن قرار دارند.

معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: ضایعات محصولات باغی قبل از رسیدن محصول شروع و پس از برداشت نیز ادامه دارد.

وی ضمن بیان شرایط ضایعات محسوب شدن محصول اظهار داشت: هرگونه تغییری در کیفیت که منجر به غیرقابل خوردن و دسترس شدن و عدم ایمنی محصول شده و آن محصول کشاورزی برای انسان غیرقابل مصرف می شود را باید ضایعات قلمداد نماییم.

صمدی تاکید کرد: فعالیت های چاره ساز بسیاری برای رفع این مشکل وجود دارد و ممکن است نیاز به توجه و اولویت بندی بهتر در هر برنامه ریزی برای کاهش ضایعات داشته باشد/س

برچسب ها: بهره گیری ، برنامه ، فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.