جانشین پاپ کیست؟ + تصاویر

یک نشریه آلمانی در گزارشی به معرفی شماری از مهمترین نامزدهای احتمالی جانشینی رهبر کاتولیک‌های جهان پرداخت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در پی اعلام خبر استعفای پاپ بندیکت شانزدهم گمانه‌زنی‌ها درباره جانشینی وی در رسانه‌ها افزایش یافته است. از این رو نشریه آلمانی «فوکوس» به معرفی تعدادی از افرادی که بیشترین بخت را برای جانشینی پاپ دارند پرداخته است.

«یواخیم مایسنز» کاردینال کلن درباره انتخاب پاپ آینده به روزنامه آلمانی «کلنر اشتات آنتسایگر» گفت که باید شخصی انتخاب شود که از لحاظ سطح سواد و تجربیات در حد یوزف راتزینگر - پاپ بندیکت شانزدهم- باشد و در عین حال از سلامتی کامل برخوردار باشد از این رو سن وی اهمیت دارد و نباید بیشتر از 70 ساله باشد.

قرار است کاردینال‌های کلیسای واتیکان در ماه مارس تشکیل جلسه دهند و پاپ جدید را برگزینند.

1) کاردینال «مارک کوئله» از کبک کانادا

یکی از مهمترین نامزدهای جانشینی پاپ است. کوئله 68 ساله رهبری کنگره اسقف‌ها را بر عهده دارد و جایگاه وی در واتیکان بسیار برجسته است. وی پیش از این، انتخاب شدن به عنوان پاپ را نوعی کابوس دانسته بود.اگر چه حامیان زیادی دارد اما انتظار می رود سکولارهای اهل کبک با وی مخالفت کنند.

2) پتر تورکسن از غنا

این کاردینال 64 ساله یکی از مهمترین نامزدهای آفریقایی برای تصدی این سمت است. وی به عنوان رئیس دفتر واتیکان در صلح و برابری فعالیت می‌کند و در راستای اصلاحات در ساختار مالی جهانی می‌کوشد.تورکسن در جریان مناظره‌ای فیلمی در انتقاد از اسلام به نمایش گذاشت که همین موضوع تردید‌ها درباره رویکرد صحیح وی در برابر مسلمانان را بیشتر می‌کند.

3)فرانسیس آرینس از نیجریه

وی نیز یکی از بخت‌های خوب آفریقایی جانشینی پاپ است و پیش از این نیز پاپ بندیکت شانزدهم نیز این موضوع را یادآور شده بود.

4) اوتو شرر از برزیل

کاردینال 63 ساله ساکن یکی از بزرگ‌ترین اسقف‌نشین‌ها در بزرگترین کشورهای آمریکای لاتین است.وی در کشورش به عنوان یک محافظه‌کار شهرت دارد. و به نظر می رسد که افزایش شمار کلیسای پروتستان برای وی مشکلاتی ایجاد کند.

5)لوئیس آنتونیو تاگل

کاردینال و اسقف مانیل که در فیلیپین یکی از بالاترین مقامات محسوب می‌شود. «فرانسیس لوکاس»نماینده رسانه‌ای اسقف‌های فیلیپین در این مورد گفت: «ما فیلیپینی‌ها می‌خواهیم پاپ فیلیپینی باشد.» وی ابراز امیدواری کرد که کاردینال تاگل جانشین پاپ بندیکت شانزدهم شود.وی در فیلیپین شخصیتی کاریزما در میان هواداران خود دارد.با این حال به نظر نمی‌رسد وی بخت بالایی برای تصدی صندلی پاپ داشته باشد.

6)آنجلو اسکولا

کاردینال 71 ساله اهل میلان یکی دیگر از بخت‌های ایتالیایی‌ها برای سمت پاپی است.بسیاری از ایتالیایی‌ها بر علوم اخلاق وی تکیه دارند.اسکولا ریاست مرکز تفاهم میان مسلمانان و مسیحیان را بر عهده دارد و درباره اسلام نیز اطلاعاتی دارد. وی همچنین حرف‌هایی نمی‌زند که به وجهه‌اش لطمه وارد کند.اسکولا رابطه نزدیکی با پاپ دارد و احتمال انتخاب وی زیاد است.

7)ترسیسیو برتونه

کاردینال 78 ساله که به عنوان رئیس دولت پاپ شناخته می‌شود  و به مردمی بودن شناخته می‌شود. وی یکی از بخت‌های انتخاب به سمت پاپ آتی واتیکان است.

8) جیان فرانکو راواسی

وی 70 ساله است و مانند اسکولا اهل لومباردی در شمال ایتالیاست. راواسی رئیس شورای فرهنگی است که وظایف دیگری نیز در واتیکان بر عهده دارد.در الهیات مانند پاپ قبلی تبحر دارد.وی تعدادی کتاب چاپ کرده و در مجلات ایتالیایی نیز مطالبی نوشته است.از راواسی به عنوان کارشناسی درباره یهودیت یاد می‌شود.

9) آنجلو باگناسکو

اسقف اهل جنوا که ریاست کنفرانس اسقف‌ها را بر عهده دارد. پاپ بندیکت شانزدهم در سال 2007، باگناسکو را به سمت اسقف‌های ایتالیا و نیز به سمت کاردینالی منصوب کرد.

برچسب ها: پاپ ، جانشین ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.