باشگاه خبرنگاران از قدرت "نيروي دريايي" ايران گزارش مي‌دهد:

"حمله‌های زنبوری" "پیچیده‌ترین تندروی ایران" ناوگان دریایی آمریکا را شوکه خواهد کرد + تصاویر و فیلم

به نظر می‌رسد ایران گزینه نظامی خطرناک و نوینی در اختیار دارد که آماده نابودی "ناو‌های آمریکایی" در خلیج فارس است.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، پژوهشکده "آمريکن اينترپرايز" در ماه گذشته گزارشي منتشر کرد مبني بر اينکه ناوهاي آمريکايي در برابر قايق‌هاي جنگي تندروي ايران آسيب‌پذير هستند. بنا براين گزارش، خليج فارس هم باريک و هم کم‌عمق است و ناوهاي هواپيمابر آمريکايي قدرت مانور کمي در چنين منافذي دارند. اين ناوها در يافتن سرعت باد مناسب جهت به پرواز درآوردن هواپيماها دچار مشکل بوده و همچنين در برابر هجوم قايق‌هاي تندروي ايران بسيار آسيب‌پذير هستند.


شياطين تندروي ايراني

پايگاه خبري the daily، گزارش خود با عنوان شياطين تندروي ايراني را اين‌گونه آغاز مي‌کند: به نظر مي‌رسد ايران گزينه نظامي خطرناک و نويني در اختيار دارد که آماده نابودي ناوهاي آمريکايي در خليج فارس بوده و مجهز به موشک‌انداز و مسلسل هستند. اين پايگاه انگليسي در ادامه اذعان مي‌کند، قايق‌هاي تندروي ايران نشانه‌اي از موفقيت بزرگ اين کشور در توليد قايق‌هاي تندروي نظامي بسيار تندرو هستند که تهديدي جدي براي ناوهاي آمريکايي به شمار مي‌آيند.

برخي از ناظران فعاليت‌هاي نظامي ايران عقيده دارند اين قايق‌ها يکي از پيچيده‌ترين قايق‌هاي تندرويي هستند که تاکنون در جهان توليد شده‌اند. سرعت اين قايق‌ها به 80 گره دريايي مي‌رسد.

به گزارش پايگاه تحليلي Examiner، فرمانده ناوگان پنجم نيروي دريايي آمريکا مي‌ترسد که ايران از زيردريايي‌هاي کوچک خود در صورت وقوع جنگ در خليج فارس استفاده کند. مارک فاکس معاون فرمانده نيروي دريايي آمريکا مي‌گويد: آن‌ها تعداد زيردريايي‌هاي خود را افزايش داده‌اند، تعداد قايق‌هاي تندروي ايران نيز افزايش يافته‌ است. به گفته وي ايران داراي قايق‌هاي انتحاري بسياري است.
فاکس مي‌افزايد: آمريکا براي مقابله با تجهيزات نظامي ايران با مشکلات زيادي روبرو خواهد شد و نبايد توان نيروي نظامي ايران را دست کم گرفت.
بنا بر اين گزارش، قايق‌هاي تندرو و زيردريايي‌هاي کوچک ايران تهديد بسيار بزرگي براي ناوهاي جنگي چند صد ميليون دلاري آمريکا به حساب مي‌آيند. فقط يکي از اين قايق‌هاي کوچک تندرو مي‌تواند حفره‌اي بزرگ در ناو هواپيمابر USS ايجاد کند که ميليون‌ها دلار خسارت بوجود خواهد آورد.
به گفته اين فرمانده آمريکايي، بنا بر برخي گزارشات تعداد قايق‌هاي تندروي ايران به 3000 تا 5000 نيز مي‌رسد و مي‌توان از تمامي آن‌ها در حملات انتحاري استفاده کرد.

دنيس آليسون از  موسسه نظامي چارولت Chaverlot مي‌گويد:‌ حملات زنبوري قايق‌هاي تندرو و زيردريايي‌هاي کوچکي که در آب‌هاي "تنگه هرمز" شکل خواهند گرفت انواع موقعيت‌هاي خطرناک را براي عوامل ناوگان آمريکا ايجاد خواهند کرد.

پايگاه خبري سان انگليس در گزارشي اختصاصي در سال 2010، اذعان مي‌کند که ايران داراي ناوگاني از "قايق‌هاي انتحاري" است. بنابر اين گزارش، اين قايق‌هاي تندرو مي‌توانند در کنار ناوهاي دشمن قرار گيرند و هر کدام آنقدر مواد منفجره دارند که مي‌توانند 7 متر حفره در يک ناو بزرگ ايجاد کنند.

 



 

 

به گزارش خبرگزاري صهيونيستي يديعوت آحارانوت، به نقل از واشنگتن‌پست، تجهيزات نظامي ايران اين اعتماد به نفس را به فرماندهان اين کشور داده است که در صورت وقوع جنگ در خليج فارس، به سرعت مي‌توانند ناوهاي آمريکايي را نابود کنند.

به گزارش اين وب‌سايت صهيونيستي، گرچه مقامات نيروي دريايي آمريکا ادعا مي‌کنند مي‌توانند در مقابل نيروهاي ايراني مقاومت کنند، اما پيشرفت‌هاي نظامي اخير ايران نگراني‌هاي جدي را درباره ساعات اوليه جنگ و آسيب‌پذيري آمريکا متوجه مقامات نظامي آمريکايي کرده است.

کارشناسان نظامي اعتقاد دارند، وقتي موشک‌هاي کوتاه‌برد دقيق که با حملات زنبوري صدها قايق تندروي تا بن دندان مسلح ترکيب مي‌شوند، ضربه بزرگي به  بخش اعظمي از "ناوهاي مدرن آمريکايي" وارد خواهند شد.

پايگاه تحليلي عربي انگليسي زبان CharlesAyoub، در گزارشي با عنوان " آمريکا از قايق‌هاي کوچک ايران مي‌ترسد" به قدرت "نيروي دريايي ايران" به‌ويژه قايق‌هاي تندرو اذعان مي‌کند.

Thediplomat نيز در گزارشي اذعان مي‌کند که با توجه به استانداردهاي منطقه‌اي و جهاني، نيروي دريايي ايران از قدرت ساحلي بسيار بالايي نه تنها در دفاع، بلکه در اعمال خسارات شديد و هزينه‌هاي بالا به نيروي متخاصمي که قصد نزديکي به آب‌هاي جنوبي ايران را داشته باشد برخوردار است. تجهيزات نظامي ايران به‌ويژه قايق‌هاي مهاجم تندرو در مقابل ناوهاي ميلياردي آمريکا در عين حال کم‌هزينه‌تر و هم‌چنين خطرناک‌تر هستند. وقتي که اين قايق‌هاي تندرو به صورت هماهنگ و گروهي مورد استفاده قرار گيرند و موضع نامشخصي داشته باشند موشک‌هاي خود را از هر طرف به سمت ناوهاي دشمن شليک مي‌کنند که در اين صورت قدرت مانور ناو گرفته شده و مانند طعمه‌اي گرفتار مي‌شود.

 

تبديل تندروترين قايق مسابقه‌اي جهان به پرقدرت‌ترين قايق نظامي

به گزارش گاردين، ايران در ساخت و بهبود تجهيزات مهارت ويژه‌اي دارد. در سال 2009 ايران از طريق يک شرکت ثالث آفريقايي تعدادي قايق‌ تندروي انگليسي را خريداري کرد. کارشناسان نظامي از همان ابتدا اعتقاد داشتند که ايراني‌ها مي‌توانند، قايق‌هاي غير نظامي را تبديل به مهاجم‌هاي ابرقدرتي کنند که قابليت حمله‌هاي زنبوري داشته باشند. از همين رو هنگامي که سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريکا از خريد چنين محموله‌اي آگاه شدند سعي کردند تا از ورود کشتي حامل قايق‌هاي تندرو به داخل آب‌هاي ايران جلوگيري کنند، اما با همراهي نيروهاي گشتي ايران، کشتي به سلامت وارد مرزهاي آبي ايران شد.

 

به گزارش اين خبرگزاري، قايق‌هاي نظامي جديد ايران که از Bradstone Challenger الگو برداري شده‌اند نسخه جديدتر و مر‌گ‌آورتر آن قايق‌هاي قديمي هستند.

لورن کامپل، طراح قايق‌هاي "برانداستون" در گفتگويي تلفني به خبرنگار ديلي اذعان کرد: "بله ايران مي‌تواند چنين قايق‌هايي توليد کند".

به گزارش "فايننشال‌تايمز"، سفر عجيب و غريب اين قايق تندرو در سال 2005 هنگامي آغاز شد که تيم ملي آمريکا، ايتاليا را پشت سر گذاشت و عنوان تندروترين قايق دنيا را به خود اختصاص داد. در خبري که تمام جهان را شوکه کرد، ايران در سال 2006 اعلام کرد قايقي را آزمايش خواهد کرد که هيچ ناوي توانايي فرار از دست آن را ندارد. پس از بررسي‌ها‌ مشخص شد اين همان قايق تندروي انگليسي است که ايران با استفاده از فناوري خود آن را تبديل به قايقي نظامي کرده است. 

 

 

 

"شناور بلیدرانر" Bladerunner در اصل به عنوان یک قایق تندروی مسابقه‌ای طراحی شده بود و رکورددار سرعت در قایق‌های کلاس وزنی خود و در واقع سریع‌ترین آنها است بلیدرانر تنها در مسابقات قایق‌رانی شرکت می‌کرد اما متخصصان صنایع دریایی ايران آن را به شناوری با قابلیت حمل راکت اندازهای دریایی 107 میلیمتری 11 لوله‌ای پایدار شده، رادار جست و جوی دریایی با برد حدود 30 کیلومتر و تیربار 7.12 میلیمتری تبدیل کردند.

این شناور در آینده به پرتابگرهای موشک و اژدر نیز تجهیز شده و به طور گسترده در خدمت واحدهای عملیاتی در تمام آب‌های جنوبی ایران قرار خواهد گرفت. بیشینه سرعت این قایق بیشتر از 70 نات (بیش از 130 کیلومتر بر ساعت) است و نمونه تولید شده آن، سراج 1 نامیده شده است.

 

جفري گولدربرگ، در پايگاه تحليلي بلومبرگ به مقامات نظامي اين کشور هشدار مي‌دهد که آمريکا نبايد تهديد قايق‌هاي تندروي ايران را ناديده بگيرد. گولدربرگ به قدرت نظامي "نيروي دريايي سپاه پاسداران جمهوري اسلامي ايران" اشاره کرده و مي‌نويسد هر روز به قدرت نيروي دريايي سپاه ايران اضافه مي‌شود.

قايق‌هاي تندرو بزرگ‌ترين تهديد نظامي ايران

پايگاه Businessinsider نيز در گزارشي ديگر بزرگ‌ترين تهديد ايران را قايق‌هاي تندرو و تاکتيک‌هاي حملات زنبوري دانسته است.

واشنگتن‌پست نيز در گزارشي تاکتيک حملات زنبوري قايق‌هاي تندرو را يکي از بهترين راهبرداي جنگي ايران دانسته است. اين قايق‌ها که قدرت مانور بالايي دارند، به يکي از کاربردي‌ترين راهبردهاي ايران در مقابل ناوهاي غول‌پيکر آمريکايي شده‌اند. اين قايق‌هاي کوچک اما قدرتمند مي‌توانند به طور گروهي و هم‌زمان مانند يک توده زنبور که به يک طعمه بزرگ‌تر حمله مي‌کنند، از چند سو به ناوهاي بزرگ حمله کرده و آن‌ها را نابود کنند.

ژنرال کولين بوينتون Colin Boynton در اين خصوص مي‌گويد: اگر آمريکا قصد داشته باشد ناوهاي خود را در صورت وقوع جنگ در تنگه هرمز مستقر کند، بهترين شانس را به ايران داده است که اين امر مي‌تواند منجر به نابودي اولين ناوگان دريايي آمريکا شود و اين همان سناريويي است که به کابوس فرماندهان آمريکايي تبديل شده است.

به گزارش واشنگتن‌پست، ناوهاي مدرن آمريکا مجهز به سامانه‌هاي دفاعي مختلفي مانند سپر موشکي هستند. اما ايران با توانايي حمله از جهات مختلف اين تکنولوژي را خنثي کرده است. يک مقام اطلاعاتي خاورميانه که مطالعاتي در باب راهبردهاي "جنگ خليج فارس" انجام داده هشدار داده است که نيروي دريايي آمريکا ممکن است با تهديدي 360 درجه‌اي مواجه شود و به‌طور همزمان از زمين، هوا، دريا و حتي زير آب مورد حمله قرار  گيرد.

بنا به گزارش EagelSpeak، تاکتيک‌هاي زنبوري نيروهاي نظامي ايران اين‌گونه است که 100 قايق تندرو به طور‌ هم‌زمان به يک هدف مانند ناوهاي بزرگ يورش مي‌برند. بنا به گفته کارشناسان نظامي غرب، بيش از 20 قايق تندرو از هر جهت به ناو دشمن حمله مي‌کند که اين کار سامانه دفاعي ناو را از کار مي‌اندازد.

تاکتيک‌هاي حملات زنبوري نيروي دريايي ايران به نيروهاي نظامي دشمن شوک وارد کرده و مانع تجديد قواي آن‌ها مي‌شوند. تاکتيک حملات پراکنده شامل صدها قايق کوچک و سبک مي‌شود که از پايگاه‌هاي متفاوتي حمله مي‌کنند، سپس از جهت‌هاي مختلف به يک يا چندين هدف حمله‌ور مي‌شوند. اما تاکتيک حملات زنبوري از يک سري قايق‌هاي تندروي موشک‌انداز و اژدرانداز استفاده مي‌کنند که از مکان‌هاي مخفي و به‌طور پراکنده ناگهاني حمله خواهند کرد.

 

 

"انواع قايق‌هاي تندرو ايران"

"قايق‌هاي موشک‌انداز" کلاس "سينا" و "کمان"

 

این شناورهای سریع و تهاجمی به یک توپ اتوماتیک ۷۶ میلی‌متری، یک توپ ضدهوایی ۴۰ میلی‌متری بوفروس و دوتیربار۱۲.۷ میلی متري برونینگ مسلح شده‌اند. وزن خالی آن‌ها ۲۴۹ تن و حداکثر وزن قابل جابجایی آن‌ها ۲۷۵ تن است و سرعت آن‌ها به ۳۶گره دریایی می‌رسد. برد عملیاتی آن‌ها حدود ۱۳۰۰ کیلومتر با سرعت ۳۳ گره دريايي است.

"ناوچه موشک‌انداز تندر"

این شناور با جابجایی 205 تن، طول 38.6، عرض 6.8 و آبخور 2.7 متر دارای بیشینه سرعتی در حدود 65 کیلومتر بر ساعت بوده و در صورت حرکت با سرعت 55.5 کیلومتر بر ساعت به برد 1480 کیلومتر می‌رسد. بنابراین در صورت لزوم، تندر می‌تواند چندین روز در آب به گشت‌زنی بپردازد. رادار سطحی برای کشف و ردگیری اهداف سطحی و شناورهای دشمن با قابلیت شناسایی ده‌ها هدف، رادار ناوبری برای کمک به مسیریابی و رادار کنترل آتش برای هدایت تسلیحات به همراه سامانه‌های هشدار راداری، جنگ الکترونیک و سامانه‌های مخابراتی از جمله تجهیزات این شناور رزمی است.

تندر در قسمت سینه یا جلوی خود از یک توپ دو لوله 30 میلیمتری AK-230 با نواخت تیر بالا و با هدفگیری راداری بهره‌مند است که در بسیاری از شناورهای شرقی مورد استفاده قرار گرفته است. این توپ که هر گلوله 270 گرمی آن حاوی 30 گرم مواد منفجره است، دارای نرخ شلیک 1000 تا 2000 گلوله بر دقیقه بوده و برد آن برای درگیری با اهداف هوایی بین 2500 تا 4000 متر و با شلیک منحنی 6 تا 7 کیلومتر است. بنابراین این توپ ضمن کاربرد در برابر اهداف دریایی به صورت مؤثری قابل استفاده در برابر تهدیدات هوایی نظیر هواگردهای سرنشین‌دار و پهپادها است.


 

"سراج"، يکي از "تندروترين قايق‌هاي نظامي جهان"

"شناور سراج 1" شناور تندروی تهاجمی راکت‌انداز و متناسب با مناطق آب و هوای گرمسیری است. جنس بدنه این شناور فایبرگلاس بوده و مجهز به امکانات بومی مخابراتی و ناوبری الکترونیکی است که در سرعت بالا در داخل کابین، تغیيرات ارتفاعی ناشی از حرکت بر روی آب و صدای زیاد احساس نمی‌شود. همچنین در شرایط طوفانی دریا، سرنشینان آن شدت امواج را احساس نخواهند کرد.

این شناور در زمینه‌های مختلفی چون حفظ تعادل در سرعت بالا، رفتار مناسب عملیاتی در شرایط گوناگون و قدرت موتور بالا در کنار طراحی و ساخت بدنه مناسب از ویژگی‌های قابل توجهی برخوردار بوده و توان دریایی ایران را افزایش می‌دهد. بدنه شناور سراج در نوع خود کم نظیر بوده و به نیروی دریایی ایران توان بسیار بالایی را اضافه خواهد کرد.

"قایق پرنده باور"

سرعت قایق پرنده باور 185 کیلومتر بر ساعت (100 گره) تا بیش از 190 کیلومتر بر ساعت بوده و ارتفاع پروازی معمول آن یک تا 5 متر و تا سقف چند ده متر عنوان شده است. "باور 2" یک پرنده رادارگریز است. خاصیت رادارگریزی (stealth) این توانایی را به باور 2 می‌دهد که با خیال آسوده مسافت زیادی را تا نزدیک هدف طی کند. این پرنده می‌تواند تمامی شناورهای تندرو را در اختفای کامل راداری منهدم کند و یک تهدید جدی برای ناوهای آمریکا  محسوب می‌شود.



قايق پرنده باور داراي یک نوع مسلسل است که می‌تواند بدون نیاز به بارگزاری مجدد فشنگ و یا گرم شدن به طور مکرر به سمت هدف شلیک کند. این قایق تهاجمی پرنده، مجهز به یک نوع دوربین با وضوح بسیار بالا برای انجام عملیات شناسایی ضد تشکیلات دریایی دشمن است.

 

 

 

 



موشک‌انداز "ذوالفقار"

قایق تندروی موشک‌انداز "ذوالفقار"، یک قایق تندروی گشت دریایی است که طراحی آن برای حمله سریع به دشمن صورت گرفته است. شناور موشک انداز ذوالفقار به موشک‌هاى کوثر در نسل قدیم و نصر1 در نسل جدید مجهز مى‌شود.


اين شناور ظرفيت 2 تا 4 نفر را دارد. کارایی مناسب، سرعت بالا،‌ مانور سریع و هزينه کم در مقابل کارایی بالا از ویژگی‌های شناور ذوالفقار است.

بدنه این شناور براساس استانداردهای جهانی طراحی و ساخته شده است و از پیشرفته‌ترین تجهیزات بومی مخابراتی، ‌ناوبری و الكترونیك برخوردار است.




در فيلم زير، قايق‌هاي تندروي ايراني به يک ناور آمريکايي هشدار مي‌دهند که وارد آب‌هاي کشور نشوند. اين فيلم ويدئويي که از سوي پنتاگون منتشر شده است، نشان از آن دارد که قايق‌هاي نظامي متعلق به نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ششم ژانويه سال گذشته به چند صد متري "کشتي يو‌اس‌اس نيو اورليانز " USS new Orleansنزديک مي‌شوند.

به گفته مقامات نظامي آمريکا، حادثه مشابهي در همان روز و نزديک کشتي گارد ساحلي "اداک" امريکا روي مي‌دهد؛ قايق‌هاي ايراني که سلاح‌هايشان مشخص است، نزديک اين کشتي شدند.

کاپيتان جين کمپبل سخنگوي پنتاگون در اين باره گفته است: "اين گونه فعل و انفعالات ميان ناوهاي امريکايي و ايراني عادي است. در اين تصاوير هيچ گونه موردي مبني بر دشمني و اقدام خصمانه ديده نمي‌شود."


انتهاي پيام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Germany
زانیار
۰۱:۵۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
گلوله های ضدهوایی های قایق های ایران باید حرارتی باشند یعنی تا حرارت هواپیما به انها رسید منفجر شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
درود بر ایران اسلامی
Netherlands
ناشناس
۰۲:۲۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
راهب
۱۳:۳۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
خسته نباشید شیر مردان ایران
Iraq
شیغه یعنی شیر
۰۲:۱۱ ۱۹ تير ۱۳۹۶
ماشا الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۳ دی ۱۳۹۵
درود آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
چشم دشمن کور بشه
United States of America
حبیب
۱۷:۵۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۳
زنده باد ایران و سپاه موشکی اماده هر گونه همکاری هستم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۱ ۰۹ اسفند ۱۳۹۲
خداراشکر
Iran (Islamic Republic of)
امیر علی خادمی
۱۵:۵۵ ۲۶ دی ۱۳۹۲
هر کشتی نظامی دشمن وارد حریم ایران شود قطعا نابود خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۱:۳۳ ۳۰ آذر ۱۳۹۲
درود به شرف هر چی ایرانیه.
United States of America
ali
۱۵:۰۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
سلام از اینهمه اقتدار وپیشرفت احساس غرور میکنم دست شما درد نکند
فوقالعادست
Iran (Islamic Republic of)
مزگان
۲۲:۴۱ ۰۵ اسفند ۱۳۹۱
مردانه وقهرمانانه بود شرمنده شدم به عنوان یک هموطن امیدوارم درجایگاهی که هستم من هم خدایی کار کنم تامثل این عزیزان برای ملتم افتخارکسب کنم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۴۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۱
کاش کمی هم به فکر راحتی مردم باشند. گرانی گرانی گرانی=lمنکر پیشرفتها نیستم
اما قدر این مردم را نمیدانیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
این رو باید به مسئولین بخش سیاسی و اقتصادی گفت. نیروهای نظامی تمام و کمال وظایفشون رو دارن انجام میدن و گاهی حتی کم و کاستی های بقیه رو هم جبران میکنن...
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۹:۳۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۱
تازه موشک های زمین به دریا ایران رو کسی ندیده
که فقط انحساری مال ایرانه و نزدیک ترین نوع خارجیش یک پنجمش سرعت داره
دنیا زیر پامونه
Italy
مجتبی
۱۳:۳۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۱
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
آریا
۲۳:۱۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند .
Iran (Islamic Republic of)
نويد
۱۵:۱۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۱
به اميد روزي كه تل آويو را با خاك يكسان كنيم......درود خدا بر رزمندگان راه اسلام باد
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۰۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۱
علی پشت و پناهتون
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۲:۵۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
حالا بزار ببینیم با تحریماشون به کجا میرسن؟خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
علی اصغر
۰۹:۳۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
سلام از اینهمه اقتدار وپیشرفت احساس غرور میکنم دست شما درد نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۱۶:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
خدا را شكر مي‌كنيم كه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران روز به روز قدرتمندتر از روز قبل و دشمنان او روز به روز ذليل‌تر مي‌شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
درود بر ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
عاشق ایران
۱۴:۲۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
بدبخت آمریکا خیال کردی ایران هم مثل کشورهای عربی عقب مونده هستند.
Germany
مصطفی
۱۱:۱۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
درود برروح بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی وشهدای جنگ تحمیلی که راه عزت واقتدار ماراباز کردند.اقای مامولای مادعاکن برای ما
Germany
مصطفی
۱۱:۱۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
درود برروح بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی وشهدای جنگ تحمیلی که راه عزت واقتدار ماراباز کردند.اقای مامولای مادعاکن برای ما
Germany
مصطفی
۱۱:۱۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
درود برروح بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی وشهدای جنگ تحمیلی که راه عزت واقتدار ماراباز کردند.اقای مامولای مادعاکن برای ما
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۰:۳۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
درودوسلام به روان پاک شهدای انقلاب وامام راحل که فرمودند امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
Iran (Islamic Republic of)
lموسوی
۱۰:۳۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
همه این نعمات برخاسته از هدایت و جهت دهی فرماندهی حکیم و شایسته و از موهبات الهی بوده و به همین لحاظ ، ضمن خداقوت گویی به برو بچه های رزمنده، خدا را سپاس میگوییم.
Iran (Islamic Republic of)
صادق واحدی
۱۰:۱۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
درود بر حافظان خلیج همیشه فارس
Iran (Islamic Republic of)
چشمه
۱۰:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
خدا را شکر که دشمن از بیم رزمنده های ما حتی آسایش خیال نیز ندارند .
چو ایران نباشدتن من مباد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
ایول اسم عملیات بگذارین زنبورهای سرخ
Iran (Islamic Republic of)
امراله تاجوک
۰۹:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
باتشکر فراوان از زحمات بسیار زیاد شما
Iran (Islamic Republic of)
بهرام صالحی
۰۹:۰۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
امریکا با بوق تحریمها گوش دنیا را کر کرد ولی در صورت هرگونه حماقت این فرزندان امام خامنه ای هستند که میداندار آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس خواهند بود .
خوش باشید که خوشی شما امت واحده مسلمین را خشنود داشته است .
United States of America
امير
۰۸:۴۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
سپاه يعني اين.....
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۸:۳۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
احسنت بر دلیرمردان ایرانی خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا
۰۸:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
سلام وخدا قوت

چرا خودرو سازان ما باعث افتخار نمي شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
عنوان پیچیده ترین از کلمه ی شیطان مناسب تر است . ممنون که عبارت را اصلاح کردید
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۰۷:۴۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
غرور افرین است . به امید صلح پایدار
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۰۶:۱۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
ای والله پیروز باشید
Iran (Islamic Republic of)
jamshid
۰۳:۵۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
مردم کشور ما بخصوص جوانان این اب و خاک که رهروان شهدا میباشند وانرژی پتانسیل انها اماده انفجار است منتظرند تا این گاوچرونا دست از پا خطا کنند .خلیج فارس ایران محل دفن اجانب.ضمنا بدین وسیله اعلام امادگی میکنم جهت عملیات انتحاری.
الله اکبــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد ببر بختیاری
۰۳:۰۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
آمریکا با حمله به ایران بزرگترین اشتباه قرن را مرتکب میشه زیرا فداییان جمهوری اسلامی ایران با عملیاتهای استشادی تمام منافع آمریکا و دوستانش را در همه دنیا مورد حمله قرار خواهند داد
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۲:۰۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
خییییییییییییییییییییییییلی عالیه.کی پهباد تهاجمی رونمایی میکنین؟ ازموقعی که از خبرها شنیدم که بزودی ایران همیشه سرفراز ما میخواد پهباد تهاجمی رونمایی کنه دارم لحظه شماری میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
Ali Salamat sar
۰۱:۲۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
آفرین بر ایران غرور آفرین.افتخار میکنم که چنین کشوری دارم.ایران بایدم به قدرتمند شدن بجنگد چون در کنار آرامش است که پیشرفت حاصل میشود و این آرامش حاصل نمیشود مگر با ابرقدرتی شدن ایران که دشمنان زیادی دارد. چه در کشور و چه در خود آدمی تا آرامش نباشه هیچ پیشرفتی نخواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
عارف هلالات
۰۱:۲۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
با سلام و درود بر مهندسین زحمتکش که به طور شبانه روز از جان مایه میذارند تا مملکت همیشه در ارامش و اقتدار باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
خدا قوت که نفس امریکایی ها و اسراییلی ها رو تو خلیج فارس و منطقه بریدید جرات نقس کشیدن ندارن
Iran (Islamic Republic of)
مهرانه آگاه
۰۰:۳۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه تو است...یانکی به خونه ات برگرد...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۲۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
الکی نیست آمریکا از ایران میترسه
United States of America
h8med
۰۰:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
بالطف و خواست خدا و همّت و تلاش متخصّصین ایرانی،، ما، از قطب های نظامی جهان و جزء ابرقدرت های تسلیحاتی و نظامی در دنیاییم.همچنین در زمینه ی علمی و فنّاوری نیز سری در سرها داریم و شکر خدا با سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفتیم. ولی متأسفانه از لحاظ اقتصادی ...
Iran (Islamic Republic of)
میرحسینی
۰۰:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۱
خدا قوت ، بسیجی بودن و بخاطر رضای خدا تلاش کردن نتیجه ای جز این نخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
مجتبي صباغ پور
۲۳:۵۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
سلام/وقتي مملكت ما رهبري چون آيت الله خامنه اي داشته باشه/بايد هم از مهندسين چنين انتظاري رو داشت/اول از همه به رهبرم ميبالم كه عرصه رو باز و تشويق نمودند/من ايراني ام
Iran (Islamic Republic of)
مهدی ورمزیار
۲۳:۲۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
واقعا لذت بردم .که ما چیزی از کشور های غربی کم نداریم که هیچ یه چیزی بیشترم داریم .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
درود خداوند بزرگ بر شما شیر مردان ایران زمین ..
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۰۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
من اصلا فکر نمی کردم که چنین تجهیزاتی داریم دمتون واقعا گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
افتخار من در این دنیا این است که بسیجی ام
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۳۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
ایرانی توانمند است .
ایرانی جان بر کف است .واز دشمن نمیترسد
ایرانی جانش را فدای دین,کشورش وناموسش میکند
ایرانی نمیگذارد بیگانگان به کشورش تسلت یابند .همیشه تابع دستورات
مقام معظم رهبری میباشد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۳۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
پیش به سوی ایرانی سربلندتوسط فرزندان خلف این ملت بزرگ وسرافراز و ننگ براندک خاشاکی که توان دیدن پیشرفت ایران عزیز را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۲۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
ملتي كه شهادت دارد اسارت ندارد . اماده جهاديم
Iran (Islamic Republic of)
جلالی
۲۲:۲۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
ما میتوانیم،خسته نباشیددلاورها، مانمی گذاریم بیگانه برمامسلط باشد. ای رهبر عزیز ماپشتیبانت هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
سید میلاد
۲۲:۲۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
درود بر دلیرمردان این سرزمین پاک ...ایران دوستت دارم حتی اگر نان برای خوردن نباشد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۱۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
افتخارم ایران..جانم فدای ایران...سرفراز باشی ایران...
Iran (Islamic Republic of)
دادخدا
۲۲:۱۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
باسلام وخداقوت بردلیرمردانوشجاعان نیروهایمسلح جمهوری اسلامی این قدرت فکری وتدبیرنظامی ایرانی اسلامی است وبایدچنین باشد.حق یارتان
Iran (Islamic Republic of)
جلیل
۲۲:۱۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
درود بر شرف ایران وایرانی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
دست علی بهمراهتان سپاسگذاریم از شما
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۲:۰۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
بابا ایول دم برو بچه ها درد نکنه.واقعا با غیرت از این اب وخاک محافظتمی کنید ماکه دعا تون می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
raha
۲۱:۵۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
تو یک قسمت از متن نوشته قایق مسابقه ای انگیلیسی که ایرانی ها اونو تبدیل به قایق نظامی کردن/مگه ایران خودش اونو نساخته
Iran (Islamic Republic of)
amin
۲۱:۵۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
این همون اقتدار ملی هست که حق مردم ایران بود
Germany
mobj
۲۱:۴۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
این که قدرت دفاعی ما بالاست باعث غرور ملی میشه . ولی اینکه به خاطر این موضوع بخواهیم تنش و افکار حادثه جویانه واسه کشورمون ایجاد کنیم . به خدا هیچ چیز مثبتی برای کشورمون به دنبال نمیاره و فقط تحریم و گرانی بیشتر برای ملت به دنبال داره...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۳۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
اول به پدر خودم بعد به همه دلیر مردان این مرزو بوم خسته نباشید عرض میکنم موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
احمد ثقفی
۲۱:۱۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
سلام بر دلیر مردان عرصه علم وفن آوری ایرانی،با یک تیر چند نشان:امنیت،انزوای دشمنان،از همه بهتر تولید علم، قله های افتخار جهانی گوارای وجود ایرانیان
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی
۲۱:۱۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
فرزندان خمینی کبیر ( ره ) باید چنین بی باک و سلحشور باشند . ایرانی پرچمدار غیرت در دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۰:۵۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
خدا قوت بر دلیر مردانی که این شناورهارو هدایت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
رضاف
۲۰:۴۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
عجرکم من الله به همه کسانی برای سربلندی ایران وایرانی زحمت می کشند
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۰:۴۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
خودباوری یعنی این...
ایران اثبات پوچی آمریکارا به نمایش گذاشته است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۴۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
دست شما درد نکنه دلیرمردان
Spain
mohammad
۲۰:۴۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
آمریکا به تو میکوییم ناو داری زکی
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۲۰:۴۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
یک بار ،آخرین اشتباه رو بکنید، تا فرزندان روح الله جوابتان بدن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۲۰:۳۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
میگن خواستن توانستن است تازه با این گزارش به این حرف ایمان اوردم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۰:۳۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
دست تمام عزيزان را مي بوسم
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۲۰:۳۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
مرگ بر استکبار اگه به ایران حمله کنند خلیج فارس رو خلیج خون میکنیم براشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
درود بر دليرمردان ارتش و سپاه خدا يار و نگهدارتان وسلام بر فرمانده معظم كل قوا واقعا بي نظيرترين فرمانده جهان است!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد
۲۰:۳۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
دمت بچه هاي غيور ايراني گرم .......
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۲۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
اگه بیان خلیج فارس یه جزیره از ناو های سوخته به جا میزاریم تا بدونن ایران یعنی چی.
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی
۲۰:۲۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
خدا قوت برایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
محسنی
۲۰:۲۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
قابل توجه نیروی دریایی امریکا ! تاکتیک های ناب ایرانی را به اینها اضاف کنید
Iran (Islamic Republic of)
yaser
۲۰:۲۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
متنشو کامل خوندم اشک شوقم درومد احسن دلاوران ایران.از راه دور دستتونو میبوسم.روووووووس.یاسر20ساله از بیرجند.
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۰:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
خسته نباشید شیر مردان ایران
Iran (Islamic Republic of)
امیر عبدالرشیدی
۲۰:۱۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
احساس بسیار تا بسیار خوبی پیدا کردم از تماشای این صحنه ها رحمت و برکات خداوند برشما سربازان اسلام باد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
پاسدار یعنی حافظ آب و خاک ایران بودن .دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۱۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
بقول شیرازی ها مشتی دس خوش
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۰:۱۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
سلام
دلیر مردان خسته نباشید ، به شما افتخار می کنیم . زنده با ایران وایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
البته شرایط فیزیکی خلیج فارس هم مزید بر این عوامل است ضمن اینکه خالی کردن یک میلیوت تن نفت خام(حدودا سه کشتی )برروی ابهای خلیج فارس (هرتن حدود 100مترمربع که درکل 100000000وحدود 100هکتاراز سطح ابها را شامل شده وکبرین کشیدن به آن جهنمی ایجاد میکند که نیاز زیادی هم به موشکهای دور برد نسیت
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۱۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
خدا قوت برادرا واقعا باعث امیدواری هستین
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۰:۱۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
ای کسایی که این پیامو میخونید ما جوان های ایرانی باید ایرانو بسازیم
اینده ایران بسته به ماست ایران بهترین کشوره از همه نظر اما نزارین فکرتون راجبش خراب بشه بخدا این منو و شما هستیم که فردا رو میسازیم پس بیاین دست ها رو به هم بدیم و ایرانمون رو اباد کنیم
زنده باد ایران...
Iran (Islamic Republic of)
mansoor
۲۰:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
ايا اين کشتي ها توان مقابله با حمله هاي هوايي راهم دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۰:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
ترس آمریکا ترس دنیاست خداقوت
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۰۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
الله اکبر -الله اکبر-الله اکبر...
فقط همین
یاحیدر
Iran (Islamic Republic of)
علی کشاورز
۲۰:۰۷ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
به ناظم افرین
۱۲
آخرین اخبار