دلیل گرانی خودرو اعلام شد/ رایزنی با بانک مرکزی برای اخذ تسهیلات ۱۰۰۰میلیارد تومانی

مدیرکل صنایع ماشین سازی وزارت صنعت دلیل افزایش قیمت خودرو را عدم ارائه تسهیلات به خودروسازان دانست و گفت: همچنان در حال رایزنی با بانک مرکزی برای اخذ تسهیلات ۱۰۰۰ میلیارد تومانی هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛کیومرث فروتنی ، با اشاره به اینکه براساس مصوبه جدید دولت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان مسئول تعیین و بررسی قیمت‌های جدید خودرو است، اظهارداشت: بر همین اساس سازمان قیمت‌های جدید خودرو را در سامانه ۱۲۴ درج و خودروسازان موظف به رعایت و اجرای آنها هستند.


وی دلیل افزایش قیمت جدید خودروها را همچنان عدم ارائه تسهیلات به بخش خودروسازی کشور دانست و گفت: تا زمانی که هزینه‌های تولید برای این صنعت کاهش پیدا نکند قیمت‌ها روند نزولی را تجربه نخواهند کرد.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت به رایزنی و تلاش این وزارتخانه برای ساماندهی و رفع معضل گرانی خودرو در سطح کشور اشاره کرد و افزود: وزارت صنعت تأمین ارز مبادله‌ای را برای خودروسازان در دستور کار دارد. البته همچنان به دنبال دریافت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی که قرار بود براساس حکم معاونت اول رئیس جمهور به خودرو سازان ارائه شود، هستیم.

فروتنی به جلسات مکرر مسئولان وزارت صنعت با بانک مرکزی برای محقق شدن این تسهیلات اشاره کرد و گفت: هنوز به نتیجه قطعی در این رابطه دست پیدا نکردیم و در حال رایزنی هستیم.

مدیرکل صنایع ماشین سازی وزارت صنعت معدن و تجارت ضمن بیان این مطلب که صنایع خودرو سازی نیز به عنوان یک بنگاه اقتصادی براساس قیمت تمام شده تولیدات به اضافه سود منطقی، محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند، تصریح کرد: قیمت‌های گذشته خودرو براساس ارز ۱۹۰۰ تومانی تعیین شده که به هیچ عنوان با شرایط فعلی و نیاز بخش تولید خودرو هماهنگی نداشت که به همین منظور قیمت‌ها برای منطقی شدن باید با تغییراتی مواجه می‌شد.

به گفته فروتنی، در حال حاضر قیمت‌های تجاری خودرو سازان با نظارت سازمان حمایت تعیین می شود تا هر روز دست دلالان را از بازار خرید و فروش خودرو کوتاه گرداند. البته این قیمت ها باید به مرور به قیمت محاسباتی سازمان که براساس هزینه تمام شده تولید با احتساب ارز مبادله‌ای است نزدیک گردد.

مدیر کل صنایع ماشین سازی وزارت صنعت ضمن تأکید براینکه این وزارتخانه به طور جد در صدد رفع هزینه‌های تولید خودرو و سازماندهی بازار خرید و فروش این محصول است، اظهارداشت: این روزها دلیل بسیاری دست به دست هم داده تا بازار خودرو با نوساناتی روبه رو گردد که با تدابیر خاص این مشکلات را برطرف خواهیم کرد.

برچسب ها: بازار ، خودرو ، بانک ، سامانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
پراید هم به ارزوها پیوست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۵۶ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
با سلام ، چهاردهم آبان ماه 91 یکدستگاه تندر90 از طریق اینترنت با قیمت مصوب سازمان حمایت از مصرف کننده (21میلیون 40 هزار تومان) ثبت نام نمودم و مبلغ 15 میلیون تومان را نقدا پرداخت نموده ام وتحویل خودرو اسفند ماه 91 میباشد در زمان ثبت نام قیمت آزاد در بازار( 24میلیون 500 هرار تومان ) بود لذا بنده به خاطر قیمت مناسب و به اندازه توان خرید و همچنین اعتماد به ایران خودرو ، از بازار آزاد به قیمت 24 میلیون و 500 هزار تومان خریداری نکردم . الان تکیف بنده که 4 ماه پول خود را در اختیار شرکت ایران خودرو قرار دادم و خودرو را از بازار آزاد خریداری نکردیم و به خودروساز اعتماد کردیم چه خواهد شد؟چطور ممکن است خودروی 21 میلیونی مصوب سازمان حمایت در زمان ثبت نام و قیمت آزاد آن که 24 میلیون تومان بوده را به قیمت 36 میلیون 860 هزار تومان تحویل نمایند !!! چرا سازمان حمایت از مصرف کننده و وزارت (صنعت ، معدن و تجارت) تکلیف کسانی که قبلا خودرو پیش فروش کرده اند را مشخص نکرده است
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۰۰:۳۲ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
قیمت خودروسریع بالارفت امابه این راحتی پایین بیا نیست.
Iran (Islamic Republic of)
مقصود
۰۰:۱۵ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
اگه همت باشه به قیمت اولیه میاد
Iran (Islamic Republic of)
مقصود
۰۰:۱۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
اگه قیمت ها اینطور بماند واردات باید آزاد وبدون مالیات باشد که درسی کوتاه مدت به خودروسازان بدهیم
Germany
علی
۱۸:۳۶ ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
یعنی میشه قیمتها به حالت اولیه برگردن ...
Iran (Islamic Republic of)
meysam
۱۵:۲۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
به دنبال دلیل نباشید. به راه حل برای گرانی خودرو فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
وحید یگانه
۱۳:۵۵ ۲۷ بهمن ۱۳۹۱
قیمت خودرو کی میاد پاین؟
آخرین اخبار