مشهد/

نهادینه سازی طب سنتی حمایت متولیان بهداشت و درمان را می طلبد

رییس انجمن طب سنتی خراسان رضوی گفت: نهادینه سازی طب سنتی حمایت متولیان بهداشت و درمان را می طلبد



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد دکتر محمد رضا کریمی در پنجمین همایش طب کل نگر در فرهنگسرای غدیر مشهد، افزود: با وجود اقبال عمومی نسبت به روشهای درمانی طب سنتی، هم اکنون توسعه و گسترش این طب با مخالفت ها و مقاومت هایی از سوی برخی از متولیان بهداشت و درمان در استان خراسان رضوی و کشور روبروست.

رییس موسسه تحقیقات حجامت خراسان رضوی افزود: خطاهای پزشکی در همه اصناف وجود دارد و نمی توان به دلیل تخلف عده اندکی، افراد جامعه را از فواید بسیار روش های درمانی طب سنتی محروم کرد.

کریمی با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی در سال 1991، کاربرد طب سنتی در کنار طب رایج را مطرح کرد، افزود: سازمان بهداشت جهانی پس از حدود 300 سال که از فعالیت طب رایج یا مدرن می گذرد به این نتیجه رسید که طب رایج پاسخگوی تمامی نیازهای درمانی نیست.

وی تاکید کرد:هم اکنون طب سنتی در کشورهای مختلف بویژه چین و هند از جایگاه والایی برخوردار است اما با وجود قدمت کهن این طب در ایران، هنوز برای نهادینه سازی و ترویج آن با مشکلاتی روبرو هستیم .

وی با اشاره به برگزاری پنجمین همایش طب کل نگر در مشهد گفت: در طول یکسال گذشته پنج همایش طب کل نگر که تمامی روشهای درمانی این نوع طب را شامل می شود در خراسان رضوی برگزار شده است .

در این همایش از فعالیت نخستین سامانه یکپارچه دیجیتال طب سنتی اسلامی کشور در مشهد رونمایی شد.

دبیر معاونت فناوری اطلاعات طب سنتی خراسان رضوی طی سخنانی در این همایش گفت: این سامانه یکپارچه دیجیتال با قابلیت 100 هزار عضو شامل فعالان عرصه طب سنتی کشور اعم از پزشکان، داروسازان، پژوهشگران و عطاران است.

نوید کمالی با بیان اینکه دبیرخانه نخستین سامانه یکپارچه طب سنتی اسلامی در مشهد واقع شده است، گفت: پاسخ به سوالات مردم در زمینه طب سنتی در فضای مجازی و معرفی فعالان طب سنتی از جمله اهداف راه اندازی این سامانه است/س 


برچسب ها: رییس ، انجمن ، طب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.