وزیر ارشاد: پیگیری می‌کنیم وام مسکن خبرنگاران تا پایان سال پرداخت شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین وضعیت و مراحل پرداخت وام مسکن خبرنگاران گفت: با جدیت این مساله را پیگیر هستیم تا قبل از پایان سال جاری این وعده‌ای را که دولت داده، محقق کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایسنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین وضعیت و مراحل پرداخت وام مسکن خبرنگاران گفت: با جدیت این مساله را پیگیر هستیم تا قبل از پایان سال جاری این وعده‌ای را که دولت داده، محقق کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ «سیدمحمد حسینی» روز دوشنبه در حاشیه تجدید میثاق اصحاب فرهنگ و هنر با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: وزارت ارشاد تمامی اقدامات اولیه را انجام داده و اکنون نیز با جدیت پیگیر محقق شدن این وام است، لذا پرداخت این وام بستگی به تصمیم وزارت مسکن دارد.

نایب‌رییس شورای عالی سینما همچنین با تشریح برخی اقدامات انجام گرفته در رابطه با برگزاری جشنواره‌ی فیلم فجر، کیفیت آثار ارایه شده و مجموعه اقدامات انجام گرفته برای برگزاری سی‌ویکمین دوره‌ی این جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد. وی یادآورشد که به یاری خداوند، امسال دوستان اهتمام ویژه‌ای داشته و از تجربیات دوره‌های قبل هم برای برگزاری مطلوب جشنواره فیلم فجر استفاده شده است.

جشنواره فیلم فجر، مورد مسئله آفرینی نخواهد داشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رشد کمی و کیفی آثار ارایه شده در جشنواره‌ی فیلم فجر امسال اشاره کرد و گفت: امسال موارد مساله‌آفرینی در رابطه با جشنواره نخواهیم داشت و خود این می‌تواند یک محور وفاق و عامل همبستگی بین سینماگران و هنرمندان کشور ما باشد.

حسینی همچنین درباره‌ی دلیل کاهش تعداد فیلم‌های امسال جشنواره فجر یادآور شد: قطعا در بخش مسابقه باید تعداد خاصی فیلم باشد و بالاخره هیات انتخاب این‌ها را با مشورت و رایزنی‌هایی که انجام داده، انتخاب کرده‌ است. امسال هم مانند سنوات قبل تعدادی از فیلم‌های خارج از بخش مسابقه برای مردم نمایش داده می‌شود.

حضور 95 فیلم در جشنواره‌ی فجر یعنی پرکار بودن فیلمسازان کشور

نایب رییس شورای عالی سینما یادآورشد، در مجموع با وجود مشکلاتی که وجود داشت، 95 فیلم به جشنواره امسال رسیده و این نشان می‌دهد فیلمسازان ما سال پرکاری را پشت سر گذاشته‌اند و این طور نبوده که رکودی در جشنواره بوده باشد.

حسینی ادامه داد: ما جشنواره‌های متعددی داریم که این‌ها فرصت خوبی است برای اینکه هنرمندان ما در رشته‌های مختلف هم همبستگی خود را نشان دهند و انشاء الله در چارچوب موازین نظام اسلامی و افکار امام خمینی (ره) گام بردارند.

بررسی مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران در سال 1392

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره میهمان ویژه برای حضور در نمایشگاه آتی کتاب تهران نیز گفت: دست‌اندرکاران معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه پیگیر موضوع یادشده هستند.

حسینی افزود: بحث در مورد کشورهای مختلفی که می‌توانند به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته باشند، در شورای سیاستگذاری این رویداد فرهنگی در جریان است. کشور میهمان نمایشگاه کتاب تهران باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد که همکاران معاونت فرهنگی مشغول بررسی این موضوع هستند.

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی کشور، با وجود کسری بودجه این وزارتخانه، تاکید شده است تمامی جشنواره‌های فجر امسال بخوبی و در موعد مقرر برگزار شود.

افتتاحیه جشنواره شعر فجر در جزیره‌ی خارک برگزار می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره شعر فجر 17 بهمن ماه در جزیره خارک خبر داد و ابراز امیدواری کرد، شاهد رشد و پویایی این دوره از جشنواره شعر فجر باشیم.

جشنواره‌های بین‌المللی فجر همزمان با دهه مبارک فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی و ادامه آن در اسفند ماه برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.