مازندران /

ایجاد ردیف مستقل برای خودکفایی برنج

وزیر جهاد کشاورزی از برنامه این وزارت خانه برای ایجاد ردیف مستقل برای خودکفایی برنج خبر داد.

صادق خلیلیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اهمیت برنج در امنیت غذایی کشور و نقش برجسته مازندران در خودکفایی در تولید برنج گفت :برای رسیدن به این خود کفایی ایجاد ردیف مستقل با اعتبار ویژه در دستور کار جدی این وزارتخانه قرار گرفته است و بطور قطع تنها با اعتبارات مقطعی وسالانه به هدف خودکفایی برنج نخواهیم رسید.

وزیر جهاد کشاورزی به وجود ظرفیت کشت های دوم تا چهارم انواع محصولات کشاورزی در مازندران اشاره کرد و افزود: دولت نیز به چند استان کشاورزی کشور از جمله استان مازندران توجه ویژه دارد.

خلیلیان از تخصیص 90هزار میلیارد ریال تسهیلات که در اختیار سرمایه گذاران و علاقمندان بخش کشاورزی قرار گرفته است ، خبر داد و گفت: با شکل گیری کارگروه ملی توسعه کشاورزی به ریاست شخص رییس جمهوری به کشاورزی کشور توجه ویژه شد.

وی به افزایش 25 درصدی صادرات انواع محصولات کشاورزی در 10ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش اشاره کرد و افزود: این افزایش در حالی است که در برخی از محصولات محدودیت صادرات وجود داشت.

وزیر جهاد کشاورزی به تولید بیش از 400نوع محصول کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فقط در سه یا چهار نوع محصول کشاورزی از جمله دانه های روغنی و کنجاله با مشکل مواجه هستیم.

خلیلیان توجه به زیر ساخت های کشاورزی را مهمترین برنامه این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: در سه سال گذشته یک میلیون و 250هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سامانه آبیاری تجهیز شده است.

وی توسعه مکانیزاسیون فعالیت های کشاورزی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: کاهش هزینه تولید و افزایش محصول در واحد سطح از برنامه های این وزارتخانه است.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سخنانش به وجود جنگل و دریا در استانهای شمالی اشاره کرد و گفت: امروز برخی تنش های بین مردم و منابع طبیعی همچنان از دغدغه های دولت است./س

برچسب ها: ایجاد ، خودکفایی ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.