فارس/

اختصاص 330 میلیون دلار تسهیلات به پتروشیمی داراب

نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس گفت: 330 میلیون دلار به پتروشیمی داراب که از مصوبات سفرهای ریاست جمهوری و مقام معظم رهبری به فارس است، اختصاص یافت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس نبی‌الله احمدی اظهار داشت: به خاطر اینکه سهم دولت و هیئت امنای پتروشیمی هر کدام بالای 20 درصد بود صندوق توسعه ملی پتروشیمی داراب را جزو بخش خصوصی محسوب نمی‌کرد و نمی‌توانست تسهیلات دریافت کند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 20 درصد این پتروشیمی به بانک صادرات واگذار شده تا مشکل سهم دولت و هیئت امنا برطرف شود و 330 میلیون دلار تسهیلات برای این پتروشیمی در نظر گرفته شد که بانک سپه نیز به عنوان بانک عامل معرفی شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از نظر بانک مرکزی به خاطر اینکه میزان تسهیلات بالاست یک بانک به تنهایی نمی‌تواند عامل باشد و با معرفی بانک‌های صادرات و سپه مشکل برطرف شده و مورد تایید شورای پول و اعتبار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: کارهای اداری و مجوزهای لازم بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی، خصوصی‌سازی و تشکیل سندیکای بانکی در این زمینه انجام شده و امید است حرکت عمرانی و ورود دستگاه‌های این پتروشیمی به زودی انجام شود.

احمدی افزود: پیگیر هستیم و پیشنهاد به معاون اول رئیس جمهور داده‌ایم که در کنار پتروشیمی داراب شهرک صنعتی پتروشیمی احداث شود که محصولات آن خوراک کارخانه های این شهرک باشد و اشتغالزایی مورد نیاز این شهرستان در این شهرک صورت پذیرد./س

برچسب ها: تسهیلات ، پتروشیمی ، داراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.