رئيس مركز تحقيقات آسم و آلرژي دانشگاه علوم پزشكي؛

اولين برنامه ملي كنترل آسم در دست نهايي شدن است

تست های تخصصی تشخیص قبل از تولد و در بدو تولد بیماری های گوناگون نقص ایمنی اولیه در گذشته فقط در خارج از کشور انجام می شد که ارزبری زیادی از کشور داشت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر مصطفی معین، رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در جمع خبرنگاران گفت: اولین برنامه ملی کنترل آسم که بعد از دو سال کارشناسی و بحث و تبادل نظر با متخصصان آسم و آلرژی و همچنین متخصصان بیماری هاي ریوی به تصویب رسید هم اکنون در دست بررسی نهایی است هر چند با تاخیر در حال انجام است، امیدواریم در اسرع وقت بعد از تصمیم نهایی ابلاغ شود.

وی افزود: اگر به شبکه های بهداشتی و درمانی کشور و شبکه ارجاع ابلاغ شود خط مقدم تشخیص آسم تا سطح تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود. همچنین مسئولان اجرایی و سیاست گذاران و برنامه ریزان بهداشت و درمان کشور در زمینه پیشگیری اولیه آسم و در مراحل بعدی آلرژی موفق تر خواهند بود .

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از موفقیت های مرکز تحقیقات ایمونولوژی آسم و آلرژی طی سال های اخیر راه اندازی آزمون تخصصی تشخیص قبل از تولد و در بدو تولد بیماری های گوناگون نقص ایمنی اولیه بوده است که فقط در خارج از کشور انجام می شد و ارزبری زیادی داشت.

معین تصریح کرد: هم اکنون 14 تست مختلف در این مرکز انجام می شود برخی از این تست ها حتی با یک دهم کمتر از هزینه ای که به خارج می رفتند انجام می شود.

** پیوند مغز استخوان 90 درصد بيماران را به زندگي برگردانده

رئیس مرکز تحقیقات آسم و آلرژی در ادامه اظهار کرد: انجام تست های تشخیصی منجر به تشخیص سریع تر بیماری های نقص ایمنی و درمان هرچه سریعتر می شود در یک بیماری نقص ایمنی اولیه به نام نقص ایمنی شدید توام ، چنانچه در هفته اول بیماری آن را تشخیص دهیم با پیوند مغز استخوان تا بالای 90 درصد به زندگی برمی گردند در غیر این صورت مرگ و میر آن ها در ماه های اول بسیار جدی است./ح
برچسب ها: ارز ، تست ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار