معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

انتقال دانش یکی از استراتژی های دانشگاه است

دانشگاه علوم پزشکی تهران با ارائه 2500 پروژه پژوهشی،یک سوم پژوهش های کشور را به خود اختصاص داده و 9 درصد تولیدات پزشکی کل کشور توسط این دانشگاه صورت می گیرد که انتقال این پژوهش ها یکی از استراتژی های دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در کنفرانس مطبوعاتی خبری؛ سامانه ترجمان دانش دکتر اکبر فتوحی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: راه اندازی سامانه دسترسی به پژوهش های ترجمان دانش راهی است تا اصحاب رسانه با حوزه علوم پزشکی تماس برقرار کنند و مردم را از پژوهش های صورت گرفته در این دانشگاه مطلع سازند.
 
وی با اشاره به این که یکی از استراتژی های دوگانه دانشگاه بحث انتقال دانش است افزود: این انتقال باید به درستی صورت پذیرد.
 
وی تصریح کرد: در حوزه علوم پزشکی 2 دسته پژوهش وجود دارد بخشی از پژوهش ها ممکن است به محصول تجاری تبدیل شود و به طور مستقیم و یا غیر مستقیم مردم از آن استفاده کنند و پژوهش هایی که به صورت شواهد علمی هستند وباید در سطوح مختلف به کار گرفته شوند و در نهایت مردم با آن مواجه و بهره مند شوند که عمده ترین پژوهش ها از این دسته هستند.
 
فتوحی اظهار داشت: سامانه ترجمان دانش محل تماس اصحاب رسانه است که باید وارد این حوزه شوند و مردم را از پژوهش های صورت گرفته مطلع سازند.
 
وی متذکر شد:نتيجه هر کار پژوهشی نزد ما نباید به مخاطب عام منتقل شود و ابتدا باید به قطعیت برسد و سپس در اختیار مخاطب قرار بگیرد.
 
فتوحی با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی قطبی است که شواهد علمی زیادی را در اختیار دارد افزود: بخشی از این شواهد به درد مدیران و سیاست گذاران می خورد بخشی باید در اختیار مردم و بخشی هم در اختیار ارائه کنندگان خدمات قرار بگیرد.
 
وی خاطر نشان کرد: هدف از راه اندازی این سایت برقراری ارتباط دو سویه است و این که محققین بتوانند به زبان ساده و کاربردی طرح های پژوهشی خود را به علاقه مندان معرفی کنند./ع2
برچسب ها: دانش ، استراتژی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار