زاهدان/ مدیرعامل شركت ملی گاز؛

طرح انتقال گاز ایران به پاكستان قبل از موعد مقرر بهره برداری می شود

مدیرعامل شركت ملی گاز ایران گفت: با توجه به پیشرفت های حاصله از احداث خط لوله گاز در كشور امیدواریم با اجرای سریع طرح ساخت خط لوله انتقال گاز ایران در پاكستان این طرح مشترك قبل از موعد مقرر (دسامبر 2014 - آذرماه 93 ) به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، مدیر عامل شركت گاز ملی جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد پایتخت پاكستان گفت: دیدارها و نشست های وزیر نفت ایران با رییس جمهوری و نخست وزیر پاكستان و همچنین مشاور نخست وزیر این كشور در امور نفت و منابع طبیعی با توافقات بسیار خوبی همراه بود.

وی پس از برگزاری نشست نهایی وزیر نفت ایران و هیات همراه با مشاور نخست وزیر پاكستان درباره احداث خط لوله گاز در داخل پاكستان با سرمایه گذاری شركت های مهندسی ایران، تصریح كرد: در این جلسات درباره احداث خط لوله در خاك پاكستان تصمیمات خوبی گرفته شد و موضوع سرمایه گذاری و مشاركت جمھوری اسلامی ایران در ساخت این خط لوله در داخل خاك پاكستان بطور كامل بررسی شد.

اوجی خاطر نشان كرد: زمان عقد قرارداد پیمانكاران ایرانی برای ساخت و احداث، نحوه مشاركت و سرمایه گذاری ایران و همچنین زمان عملیات شروع اجرای ساخت خط لوله گاز در خاك پاكستان در نشست امروز مقامات ایران و پاكستان نھایی شد.

مدیر عامل شركت ملی گاز ایران افزود: انشا الله به زودی با حضور مقامات ارشد دولت های ایران و پاكستان عملیات اجرایی احداث خط لوله این طرح عظیم در خاك پاكستان آغاز خواھد شد.

وی   درباره سھم پیمانكاران ایرانی در این طرح گفت: بار مالی این طرح حدود یك و نیم تا یك و ھفت دھم میلیار دلار است كه بین 200 تا 250 میلیون دلار آن از طرف ایران در طرح مذكور سرمایه گذاری می شود./س

 

برچسب ها: طرح ، انتقال ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.