در خاندان سعودی چه می گذرد؟

فساد اخلاقی و دین گریزی در شاهزاده های سعودی / تصاویر

رفتارهای فراقانونی خاندان حاکم سعودی در عربستان باعث شده آنها در برابر خواسته‌های نفسانی خود ناتوان شده و برای رسیدن به هر تمایل شهوانی خود حاضر به پرداخت هزینه های هنگفت باشند.



رفتارهای فراقانونی خاندان حاکم سعودی در عربستان باعث شده آنها در برابر خواسته‌های نفسانی خود ناتوان شده و برای رسیدن به هر تمایل شهوانی خود حاضر به پرداخت هزینه های هنگفت باشند.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، از دیرباز یکی از معضلات خاندان‌های سلطنت موروثی حضور شاهزاده‌هایی بوده که در خانواده‌های مرفهی بزرگ شده و زحمت هیچ کار و آموزش و کسب حرفه ای را به خود نمی‌دادند، این گروه از شاهزاده‌ها عموما با وجود فراهم بودن انواع امکانات، به علت تن پروری از کسب آموزش‌های لازم و توان بالای فکری و ذهنی ناتوان بوده و همواره مشکلات زیادی برای حاکمیت ایجاد می‌کردند.

دولت عربستان سعودی به عنوان محدود خاندان‌های سلطنت موروثی باقیمانده در جهان همواره از این معضل رنج برده است، گسترش روزافزون خاندان حاکم سعودی که تعداد آنها به 5 هزار نفر می‌رسد و فضای رفاه حاکم بر این خاندان باعث شده است تا آنها عموما به  افرادی تن پرور، قانون گریز، شهوت پرست و دین گریز تبدیل شوند که تحمل زندگی در محیط متمدن با حاکمیت قانون و شرایط برابری انسان‌ها را ندارند.

آنچه در این گزارش می بینید، گوشه‌هایی مستند از جنایات و اقدامات این شاهزادگان است، بلکه پرواضح است که آنچه به رسانه‌های خبری درز کرده، مشتی از خروار اقدامات عنان گسیخته امرایی است که هیچ منع و محدودیت قانونی در راه ارضای تمایلات خود نمی‌بینند و با این عادت، عمری را سپری کرده‌اند.


فسادهای اخلاقی و جنسی

رفتارهای فراقانونی خاندان حاکم سعودی در عربستان باعث شده آنها در برابر خواسته‌های نفسانی خود ناتوان شده و برای رسیدن به هر تمایل شهوانی خود حاضر به پرداخت هزینه های هنگفت باشند. البته قید و بندها و ظاهرسازی‌های وهابیت سعودی نیز هرگز آنها را مقید نکرده است.

•    کشف حجاب شاهزاده میلیاردر سعودی در ترکیه

تابستان گذشته بود که ولید بن طلال، برادرزاده ملک عبدالله پادشاه فعلی عربستان سعودی و شاهزاده ثروتمند سعودی به همراه خانواده خود و گروهی 30 نفره متشکل از محافظان شخصی و خدمتکارانش برای گذراندن تعطیلات تابستانی به شهر بودروم سفر کرد. دختران ولید بن طلال هنگام رسیدن به فرودگاه بودروم (در غرب ترکیه) با برداشتن چادر از سر، کشف حجاب کردند.

ولید بن طلال که با ثروتی بالغ بر 20 میلیارد دلار یکی از ثروتمندترین افراد جهان محسوب می‌شود، با هواپیمای شخصی خود به بودروم سفر کرد و به هنگام ورود در فرودگاه پنج دستگاه مینی ‌بوس اختصاصی، شش دستگاه اتومبیل شخصی و یک اتوبوس نیز در انتظار شاهزاده بوده است.



دختر ولید بن طلال در ترکیه

دختر ولید بن طلال در ترکیه و عربستان

این در حالی است که در عربستان زنان نمی‌توانند بدون چادر و به تنهایی وارد خیابانها شوند و حق رانندگی ندارند.

•    تجاوز ولید بن طلال به دختر مدل آلمانی

سال گذشته یک مدل آلمانی ۲۳ ساله اعلام کرد که ولید بن طلال در سال ۲۰۰۸ به وی تجاوز کرده است، «سورایا» دختر جوان ۲۳ ساله آلمانی که متولد مونیخ است و تابعیت آلمانی و اسپانیایی دارد پیش از این به دادگاهی در اسپانیا شکایت کرده بود که در پی عدم همکاری مقامات سعودی با دادگاه، پیگیری مسئله فساد اخلاقی شاهزاده سعودی متوقف و منتفی شده بود.


ولید بن طلال با مایکل جکسون

همسر ولید بن طلال

وی گفت در آگوست ۲۰۰۸ توسط فردی به امیر ولید بن طلال و همراهانش معرفی شد و در حین حضور در قایق تفریحی وی بیهوش شده و توسط همین شاهزاده مورد تجاوز قرار گرفته است. این مدل آلمانی فردای همین روز به پلیس اسپانیا مراجعه کرده و در آنجا پزشک وجود آثاری بر روی بدنش را تایید می کند. اما دادگاه اسپانیا برای تایید این مسئله خواستار انجام آزمایش دی ان ای (DNA) از شاهزاده سعودی شده بود که تاکنون محقق نشده است.

•    سودای شهوترانی معاون وزیر دفاع سعودی با بازیگر هالیوودی

«مارک یونگ» که در گذشته چندین سال از محافظان شخصی خاندان حاکم آل سعود به شمار می رفت، گفت: شاهزاده «خالد بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود» معاون وزیر دفاع عربستان و برادر بندر بن سلطان که فرمانده نیروهای مشترک آزادیبخش برای آزادسازی کویت از دست ارتش اشغالگر صدام بود، چند سال پیش به «بریجیت نیلسون» بازیگر سرشناس آمریکایی پیشنهاد یک رابطه جنسی داد.


خالد بن سلطان و بریجت نیلسون

یونگ می افزاید: شاهزاده خالد یک عکس نیمه عریان از نیلسون را بر روی دیوار اتاق خوابش نصب کرده بود. او به نیلسون پیشنهاد داده بود که در مقابل این رابطه جنسی، یک ميلیون دلار پول به وی خواهد داد.

مارک یونگ اخیرا کتابی بنام "Saudi bodyguar" تألیف و منتشر نموده و در آن ضمن نوشتن خاطرات دوران خدمت خود نزد خاندان آل سعود، بسیاری از اخبار و اطلاعات محرمانه و به ویژه فسادهای مالی و اخلاقی شاهزادگان این خاندان را فاش کرده است.

•    تجاوز جنسی شاهزاده خانم سعودی به جوان ارمنی
 
مارک یونگ همچنین فاش کرد که شاهزاده خانم ریما دختر طلال بن عبدالعزیز یک جوان ارمنی را ربوده و بیش از یک ماه در اتاق خواب خود مخفی کرده و سپس با وی به سوئیس گریخته است. این جوان ارمنی ربوده شده فرزند یک طراح لباس زنان در ریاض بود.

این محافظ افزود: خاندان سعودی دچار سراسیمگی و سردرگمی شدیدی به خاطر اعتراض خانواده جوان ربوده شده و ترس از برملا شدن قضیه شدند و شاهزاده خانم منی الصلح مادرش را مامور کردند که دخترش را به هر قیمتی شده از سوئیس بازگرداند.

مارک یونگ در صحفه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی در اینترنت نوشت: شاهزاده خانم منی الصلح توانست با ریما در یکی از هتل‌های ژنو دیدار کند و مواد بیهوشی در شربت پرتقال او ریخت و وقتی چشمانش را بازکرد؛ در شهر ریاض بود.

این محافظ پیشتر نیز مسائل محرمانه زیادی درباره خاندان حاکم سعودی در کتاب و صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی در اینترنت فاش کرده بود.


ریما بنت طلال بن عبدالعزیز

•    بوسه 50 هزار لیره ای ولیعهد سعودی

روزنامه انگلیسی دیلی میرور با افشای یک مورد از فساد اخلاقی شاهزاده نایف بن عبدالعزیز ولیعهد متوفی عربستان سعودی به نقل از «دوشس یورک ساره فرگوسن» همسر سابق پرنس اندرو پسر ملکه انگلیس نوشت که شاهزاده نایف بن عبدالعزیز در قبال بوسیدنش، 50 هزار لیره استرلینگ به حساب او واریز كرده است.

فرگوسن تصریح کرد: من در یك ضیافت شام خصوصی، با شاهزاده نایف بن عبدالعزیز ولیعهد سابق عربستان سعودی دیدار كردم و شاهزاده مرا بوسید وپس از آن یک روز در حال بررسی حساب های بانكی خودم بودم كه از واریز مبلغ 50 هزار لیره استرلینگ به حسابم از سوی شاهزاده نایف شگفت زده شدم.


بوسه 50 هزار لیره استرلینگ

روزنامه دیلی میرور نوشت: فرگوسن در ضیافت شامی خصوصی از شاهزاده نایف خواست وی را در پرداخت قرض هایش كه بالغ بر دو میلیون لیره استرلینگ است، یاری كند. شاهزاده نایف به فرگوسن گفت كه به خاطر یك دوست حاضر است در این زمینه به او كمك كند. فرگوسن و شاهزاده نایف درباره برنامه ای برای نجات فرگوسن از بدهی و قرض هایش به توافق رسیدند اما این آخرین دیدار آنها نبود. در دیدار دوم شاهزاده نایف به دوك فرگوسن نزدیك شد و وی را بوسید.

•    کشف حجاب دختر شاه سعودی

شاهزاده عادله بنت عبدالله بن عبدالعزیز دختر شاه عربستان اخیرا ضمن مخالفت با اعتقادات وهابیت و عرف و تقالید عربستان سعودی اقدام به کشف حجاب کرد.


عادلة بنت عبدالله بن عبدالعزیز

سایت های خبری سعودی ضمن انتشار این عکس، اعلام کردند که این عکس در مدت زمان بسیار کوتاهی، با سرعت بسیار زیاد در صفحات شخصی در سایت های اجتماعی منتشر شده و در کمتر از یک ساعت بیش از یک میلیون مخاطب و بیننده کسب کرده است.

وی چندی پیش در گفتگویی با نشریه فرانسوی لوفیگار اظهاراتی علیه نوع حجاب در عربستان بیان کرده بود و حجاب زنان سعودی را یک فرهنگ محلی که ریشه در قبایل عرب دارد و نه اسلامی – دینی دانسته بود.

•    تجاوز جنسی شاهزاده خانم سعودی به محافظ انگلیسی خود  

روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشت که یک محافظ 40 ساله انگلیسی که مسؤول حفاظت از یک شاهزاده زن از خاندان حاکم سعودی بوده و برای این کار سالیانه صد هزار لیره حقوق دریافت می‌کرده، می‌گوید که این شاهزاده زن سعودی همواره مشغول شرب خمر و مصرف مواد مخدر و رفتارهای ناپسند جنسی است.
این نگهبان از تجاوز جنسی این زن سعودی به خود نیز پرده برداشت. وکلای این زن با تلاش زیاد موفق شدند دادگاه را قانع کنند که برای حفظ وجهه خاندان حاکم سعودی هویت وی را مخفی نگه دارند.

•    بوسه سیاستمدار یهودی بر گونه شاهزاده خانم سعودی

رسانه‌ها تصویری از شاهزاده «بسمه» دختر سعود بن عبدالعزیز  منتشر کرده‌اند که تعجب بسیاری را برانگیخته است. در این تصویر «ماکس آزریا» طراح مد فرانسوی یهودی الاصل که مدتی سفیر رژیم صهیونیستی در پاریس بوده است در حال بوسیدن شاهزاده بسمه است.


بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز

وقتی از او درباره دلیل این همه شور و شوق و حرص و ولع آزریا در بوسیدن وی سؤال شد، بسمه مدعی شد که این طراح مد فرانسوی یهودی الاصل، پدر بزرگ مادریش است، این در حالی است که همه می‌دانند پدر بزرگ مادری شاهزاده بسمه «اسعد مرعی» از اعراب سوری تبار است.


فساد اقتصادی


واریز بی حساب و کتاب مبالغ هنگفت فروش نفت به حساب شاهزاده های سعودی آنها را در چنان نعمت و ثروت باد آورده ای غرق کرده که هزینه های بی حساب و کتاب آنها حتی برای ثروتمندترین تجار اروپایی نیز تعجب انگیز است. در زیر بخشی از این ریخت  پاش هایی را که عمدتا در سفرهای خارجی روی می دهد می خوانید.

•    اجاره سالن سینما برای دیدن فیلم در ایتالیا!

ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر سعودی در یکی از سفرهای تفریحی خود به همراه اعضای خانواده و دوستانش در ایتالیا یک سالن سینما را به طور کامل در شهرداری کورتینا دامبیدزو به مدت یک هفته اجاره کرد تا به دور از سر و صدا بتواند هر زمان که بخواهد فیلم ببینید.

روزنامه ایتالیایی ال گاتزیتینو در این مورد نوشت: شاهزاده سعودی که از ثروتمندترین افراد جهان به شمار می رود یکی از سالن های سینما در کورتینا را از شهرداری این شهر اجاره کرد تا بتواند فیلم های مورد نظر خود را به همراه ۶۰ نفر از اعضای خانواده و دوستانش مشاهده کند.

ولید بن طلال مالک شرکت سرمایه گذاری «المملکة» است و در سال ۲۰۱۲ با داشتن ۲۵ و نیم میلیارد دلار دارائی، ثروتمندترین فرد در کشورهای عربی شناخته شد.

•    خرید لوکس ترین هواپیمای شخصی جهان

شرکت ایرباس گران ترین هواپیمای شخصی جهان به نام «قصر پرنده» را با قیمت نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار که به سفارش ولید بن طلال ساخته بود، اخیرا تحویل وی داد. این هواپیما بزرگترین و گران‌ترین هواپیمای شخصی جهان است.






هواپیمای ولید ین طلال

برج المملکه محل استقرار دفتر مرکزی این شرکت، بزرگترین برج شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی و یکی از نمادهای این شهر به شمار می رود. این شرکت هم اکنون در حال برنامه ریزی برای ساخت بلندترین برج جهان در عربستان سعودی است.


برج المملکة در عربستان

•    دست داشتن شاهزادگان سعودی در بحران بورس عربستان

تیر ماه گذشته شاهزاده «ریما» دختر شاهزاده "طلال بن عبدالعزیز" و خواهر ولید بن طلال میلیاردر سعودی فاش کرد که در بحران بورس عربستان سعودی سال 2006 که بسیاری از خانواده‌های عربستانی بدهکار شدند، شماری از شاهزادگان و مقامات مسئول سعودی دست داشتند.

شاهزاده ریما، در صفحه اختصاصی خود در  شبکه اجتماعی اینترنت نوشت: در آن زمان، شاهزاده "خالد بن سلطان"، معاون کنونی وزیر دفاع عربستان و پسر ولی‌عهد سابق این کشور، یعنی "محمد بن فهد"، امیر منطقه الشرقیه؛ "عبد العزیز بن فهد"، وزیر مشاور و عضو هیئت وزیران؛ "لبنی العلیان" و "معن الصانع" از تاجران بزرگ عربستان سعودی بیشترین بهره را از وضعیت بورس برده‌اند.

این شاهزاده سعودی افزود: "جماز السحیمی"، رئیس سابق بورس عربستان سعودی پس از افشای این اخبار دستوراتی صادر کرد، اما هیچ اقدامی درباره تعقیب و مجازات آنها صورت نگرفت بلکه با سرپوش گذاشتن بر این مسئله فاجعه بزرگ بورس عربستان روی داد. در بحران بورس عربستان سعودی میلیاردها ریال سرمایه سهامداران از دست رفت.

•    زمین خواری 160 میلیون متری

یک منبع آگاه سعودی از تملک قطعه زمینی به مساحت 160 میلیون متر توسط شاهزاده «محمد بن سلمان» پسر ولی‌عهد عربستان سعودی خبر داد. این درحالی است که 80 درصد مردم این کشور فاقد مسکن هستند.
 
این منبع که گفته شده از منابع آگاه و نزدیک به دفتر ولی‌عهد عربستان سعودی است، درحالی خبر تملک این قطعه زمین توسط شاهزاده محمد بن سلمان را اعلام کرد که در ادامه تاکید کرد، در حال حاضر از جمعیت 18 میلیونی عربستان سعودی 80 درصد فاقد منزل مسکونی هستند.
وی در ادامه افزود: دفتر پادشاهی عربستان سعودی با زدن سند منطقه گردشگری «الخراره» به نام محمد بن سلمان بن عبد العزیز که هم اکنون به عنوان رئیس دفتر پدرش فعالیت می‌کند، موافقت کرده است.

شاهزاده «مشعل بن عبد العزیز»، رئیس شورای بیعت سعودی و شاهزاده «متعب بن عبد العزیز»، برادرش و وزیر سابق امور شهرها و روستاهای عربستان و شاهزاده « سلطان بن عبد العزیز»، ولیعهد اسبق این کشور و «خالد بن سلطان»، پسر سلطان و وزیر دفاع کنونی عربستان از بزرگترین زمین‌داران سعودی به شمار می‌آیند.

•    فرار شاهزاده سعوی از پرداخت هزینه اقامت در هتل

یک شاهزاده زن عربستان سعودی که با 60 همراه تلاش می‌کرد بدون پرداخت صورتحساب، هتل محل اقامتش در پاریس را ترک کند با دخالت پلیس و کارمندان هتل ناکام ماند.

روزنامه فرانسوی «لو پاریزین»، خردادماه گذشته در این زمینه نوشت که خانم «مها السدیری» شاهزاده سعودی و همسر مطلقه ولیعهد عربستان تلاش کرد بدون پرداخت صورت حساب 6 میلیون یورویی، به همراه 60 نفر همراه، هتل مجلل «شانگری لا» را ترک کند. صورتحساب او در این هتل به رقم 16 میلیون یورو رسیده بود که بخشی از آن قبلا پرداخت شد و 6 میلیون یورو باقی مانده است.

شاهزاده مها، سومین همسر شاهزاده نایف بن عبدالعزیز 78 ساله ولیعهد و وزیر کشور عربستان سعودی است که از یکدیگر جدا شدند.

این شاهزاده سعودی در سال 2009 نیز با اتفاقی مشابه روبه رو شد و پس از رسیدن صورتحساب اقامت خود و همراهانش در هتل مجلل "جرج پنجم" به رقم 15 میلیون یورو، تلاش کرد بدون تسویه حساب، هتل را ترک کند که توسط پلیس متوقف شده بود. شاهزاده مها در آن سال به دلیل داشتن مصونیت دیپلماتیک، با مشکلات قضائی روبه رو نشد.


جرم و جنایت و قانون گریزی

•    کشتن بی دلیل جوان سعودی در پارک

آذر ماه گذشته «ترکی بن سعود» در پارک "الثمامه" در ریاض بدون دلیل به سوی یک جوان عربستانی به نام "عادل المحیمید" و دوستش تیراندازی کرد که در نتیجه آن عادل المحیمید کشته شد.


ترکی بن سعود قاتل جوان عربستانی


جوان مقتول المحیمید

دوست وی که در جریان این تیراندازی به شدت مجروح شده، به بیمارستان انتقال یافت. فعالان عربستانی در شبکه‌های اجتماعی تأکید کردند که ترکی بن سعود هنگام تیراندازی به این دو جوان مست بود.

پدر مقتول در این رابطه گفت که این جوان هیچگونه مشاجره‌ای با شاهزاده سعودی نداشت، ولی ترکی بن سعود به دلیل نداشتن تعادل عقلی بر اثر مصرف مشروبات الکلی به سوی فرزند وی تیراندازی کرده و این جوان را به قتل رساند.
 

•    همجنس گرایی و قتل خدمتکار در هتل

سعود بن عبدالعزیز بن نصیر آل سعود نوه ‌همجنس‌گرای ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی که به اتهام قتل بندر عبدالله عبدالعزیز در تاریخ 15 فوریه 2010 در هتلی در لندن متهم شده بود، 27 مهر ماه گذشته به علت آزار جنسی خدمتکارش و در نهایت قتل بی‌رحمانه وی، از سوی دادگاه کیفری مرکزی لندن گناهکار شناخته شده است.


شاهزاده قاتل خدمتکار در لندن

بر اساس حکم دادگاه، بن نصیر آل سعود به مقتول آسیب‌های شدید جسمانی وارد کرده و سپس وی را به قتل رسانده است. بندر عبدالله عبدالعزیز به علت ضرب و شتم شدید که موجب ضربه مغزی و شکستگی دنده‌ها و گردن وی شد، جان باخت.
 
بندر عبدالله خدمتکار قربانی جنایت شاهزاده سعودی

وی همچنین درحالی از پذیرفتن اتهام همجنس‌بازی امتناع می‌کند که شواهدی دال بر همجنس‌گرایی وی به دادگاه ارائه شده است.

عربستان در حالی برای نجات این شاهزاده سعودی از دست دادگاه انگلیس تلاش می کند که همجنس‌بازی در عربستان سعودی مجازات‌های سنگین و حتی مجازات اعدام دارد.

•    ضبط 110 کیلوگرم کوکائین از شاهزاده سعودی

پلیس فرانسه در سال 89 اعلام كرد كه از آپارتمان مسكونی یك شاهزاده سعودی در حومه شهر پاریس 110 كیلو كوكائین كشف كرده است. پلیس در همین رابطه 4 نفر را دستگیر كرده. ارزش مالی این مواد مخدر بالغ بر 7 میلیون یورو بوده است.

العالم اعلام كرد كه این مواد مخدر در 3 كیف مسافرتی در یك آپارتمان مسكونی در حومه پاریس كشف شده است كه مالك این آپارتمان یكی از اعضای خانواده سلطنتی و از اقوام پادشاه این كشور بوده است.

پلیس پاریس از قاچاقچیان 170 هزار یورو پول نقد ضبط كرده و در بازرسی‌‌های بیشتر تعداد زیادی لباس‌های گران قیمت از این افراد مصادره كرده است.


اختلافات سیاسی و فساد اعتقادی

•    درخواست پناهندگی سیاسی شاهزاده سعودی از انگلیس

شاهزاده "ساره بن طلال بن عبدالعزیز" نوه بنیانگذار پادشاهی آل سعود و فرزند یکی از قدرتمندترین شاهزادگان عربستان که با کشف حجاب رسمی خود به باربی آل‌سعود شهرت یافته، تیرماه گذشته در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «دیلی‌تلگراف» عنوان کرد که از انگلیس درخواست پناهندگی سیاسی کرده است.




ساره بن طلال بن عبدالعزیز

ساره بن طلال عبدالعزیز 38 ساله که اکنون به همراه چهار فرزند و دو سگش در سوئیتی چند خوابه در یک هتل پنج ستاره در لندن اقامت دارد، عنوان کرده است که مقامات ارشد عربستانی به دنبال آن هستند تا او را ربوده و به ریاض برگردانند، و در آن جا وی را محاکمه کنند. در حال حاضر یک تیم محافظ خصوصی از وی در این هتل محافظت می‌کند.

مرگ شاهزاده "نایف بن عبدالعزیز" یکی از دلایلی است که ساره را وادار به ارائه درخواست پناهندگی کرده است، چراکه وی پیش از این تحت حمایت نایف که عموی وی و رقیب پدرش به حساب می‌آمد، قرار داشت.

•    شاهزاده سعودی: اسلام دین جهل و سنگدلی است!

طلال بن عبدالله آل‌سعود از شاهزادگان سعودی در سخنانی گستاخانه که در تویتر منتشر شد، به اسلام و پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) توهین کرد. وی به تازگی در مطلبی در صفحه توئیتر نوشت که علمایی که از تمدن اسلامی حرف می زنند ملحد و بی دین هستند! منشا تمام عقب ماندگی‌ها اسلام است... دین اسلام فقط باعث جهل، نژاد پرستی، عقب ماندگی و سنگدلی است! اسلام دستاوردی به جز جنگ، خونریزی و غارت ندارد.
شاهزاده سعودی این سخنان را در حالی مطرح می کند که، آل سعود بعد از تسلط بر جزیرة العرب به ابداع فرقه تکفیری وهابیت اقدام کردند.

•    افشاگری تخلفات شاهزاده‌های سعودی

«ترکی بن بندر آل سعود» شاهزاده فراری به فرانسه، به تازگی با افشای مکالمه‌ای تلفنی با احمد العرینی قاضی خاندان حاکم در عربستان، پرده از فساد دستگاه قضایی این کشور برداشت.

ترکی بن بندر با انتشار این مکالمه تلفنی، شماری از تخلفات شاهزادگان سعودی با کمک قضات در زمینه غصب املاک، تخلف از قوانین ارث و همچنین غصب غیرقانونی املاکی که هر یک از شاهزادگان مدعی اولویت داشتن در مالکیت آن هستند، افشا کرده است.
 
این شاهزاده سعودی پیش از این نیز در دسامبر 2012، مکالمه تلفنی دیگری با احمد السالم سرپرست وزارت کشور عربستان افشا کرده بود.
 
وی با افشای مکالمه تلفنی خود با قاضی خاندان حاکم، از تلاش های ناکام برای ملاقات با پادشاه سعودی به منظور رسوا کردن مسائل مالی و ستمی که از سوی دیگر شاهزادگان بانفوذ در خاندان آل سعود در حق مردم رفته است، پرده برداشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۱
لعنت بر کسی که در شهر خانه خداهمچین کاری بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
واقعا جای تاسف داره.پول زیاد ادمو اینقدر پست میکنه....
Iran (Islamic Republic of)
نظر من
۱۰:۰۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
واقعا ادم تعجب میکنه چطور کسی که تو عربستان در زیر چادر جرات نمی کنه یک تار موی خودشو بیرون بذاره این کارو کرده این نشان میده که اینا ان قدر گستاخن که هیچ ترسی از خود مردم عربستان ندارن و هیچ ارزشی برای انها قائل نیستند
Iran (Islamic Republic of)
رامین خوارزم
۱۸:۵۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
خدا جون چقدر صبرت زیاده ... لعنت خدا بر این اعراب پست ... پیغمبر ما عمر خودش را گذاشت ولی نتونست اینها رو آدم کنه الا عده ی اندکی ...
United States of America
محمد
۱۴:۰۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
کاش من جای انهابودم وسعی میکردم هیچ موقع فساد سیاسی و اقتصادی نداشته باشم.قربون خدابرم که همه بندگانش رو میشناسه. شما فکرکنین اگه نفت عربستان تحریم میشد چی میکردن؟ نه عرضه هسته ای شدن دارند ونه حتی میتونن خودکار بسازند.(یاعلی)
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۱
در مورد برجی که در مکه قراره ساخته بشه و سایه اش روی خانه کعبه بیفته یه گزارش تهیه کنید
انشالله خدا همه انسانهای شیطان صفت را از روی زمین محو کنه
آخرین اخبار