مشهد/

زیاده‌روی در استفاده از رنگ مو عوارض جبران‌ناپذیری را به‌دنبال دارد

کارشناس اداره غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: استفاده بیش از حد رنگ مو عوارض جبران‌ناپذیری را به‌خصوص در نوجوانان به دنبال دارد

دکتر سمیرا صدیقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: امروزه تعداد زیادی از افراد جامعه با وجود الگوی سال‌های گذشته که هدف از رنگ‌کردن مو پوشاندن موهای سفید بوده است به سمت استفاده از رنگ مو سوق پیدا کرده‌اند.

وی بیان داشت: رنگ‌های مو به دو دسته گیاهی و شیمیایی تقسیم می‌شوند و با توجه به اینکه میزان استفاده از رنگ‌های شیمیایی در جامعه بسیار زیاد است باید به این نکته توجه کرد که استفاده مکرر از این مواد شیمیایی، تاثیرات منفی زیادی بر فرد دارد.

کارشناس اداره غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: دلیل اصلی رنگ‌کردن مو پوشاندن موهای سفید است که به‌طور معمول از ۳۰ سالگی به بعد ظاهر می‌شوند اما در برخی افراد این سفیدشدن به‌طور ژنتیکی از سنین کمتری نمایان می‌شود.

صدیقی عنوان کرد: در مواردی هم مانند کم‌خونی شدید یا بیماری‌های تیروئید ممکن است شاهد سفیدشدن زودهنگام مو باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در افراد دارای موهای تیره که قصد روشن‌کردن رنگ موهای خود را دارند نیاز به از بین بردن رنگدانه‌های طبیعی مو است بنابراین از ترکیبات اکسید‌کننده با درصدهای مختلف به این منظور استفاده می شود ضرر شدیدی بر پوست و مو دارند.

کارشناس اداره غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی نیشابور یادآور شد: برای اجتناب از این عوارض که شامل تحریک، خارش و سوزش پوست سر، شکنندگی مو، موخوره، خشک‌شدن و خشن شدن مو است، باید سعی شود ازکمترین درصد اکسیدان استفاده شود.

صدیقی گفت: اجتناب از مصرف رنگ موهای شیمیایی و استفاده از رنگ‌های گیاهی جایگزین مثل حنا، به‌عنوان نخستین توصیه کاهش اثرات مضر رنگ مو مطرح است.

وی اظهار کرد: اما در صورت اصرار برای مصرف رنگ‌های شیمیایی برای کاهش اثرات مضر رنگ مو بهتر است از رنگ موهای استاندارد استفاده شود، بیشتر از زمان مورد ‌نیاز رنگ بر روی سر باقی نماند و هنگام استعمال رنگ مو از دستکش استفاده شود.

صدیقی اضافه کرد: هر چیزی که سبب شود ساختار طبیعی مو از حالت عادی خارج شود، برای مو مضر محسوب می‌شود، پس بهتر است باید تا حد امکان از مواد شیمیایی مخصوص فر کردن، رنگ کردن و… کمتر استفاده شود/س 

برچسب ها: مصرف ، رنگ ، جبران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۰۸:۴۶ ۲۸ دی ۱۳۹۳
عالی بود،برای کسایی که قبلأ سرطان داشتن چطور ضرر دار د یانه؟ باتشکر