وقتی باز هم يك پهپاد جاسوسي توسط ايران شکار شد

هنوز از یادها نرفته است که یک پهباد آمریکایی با رشادت فرزندان ایران زمین تحت کنترل در امد و به زمین نشانده شد. حالا اما در حالیکه رسانه های غربی سعی در این داشتن که کنترل پهباد آمریکایی توسط متخصصین ایرانی را حادثه جلوه دهند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هنوز از یادها نرفته است که یک پهباد آمریکایی با رشادت فرزندان ایران زمین تحت کنترل در امد و به زمین نشانده شد.

حالا اما در حالیکه رسانه های غربی سعی در این داشتن که کنترل پهباد آمریکایی توسط متخصصین ایرانی را حادثه جلوه دهند و آن را اتفاقی خواندند، این بار نیز نیروهای سپاه موفق شدند یک پهباد دیگر را تحت کنترل خود در آورند.

۱۴ آذر ماه بود که اعلام شد یک فروند هواپیمای بدون سرنشین دیگر آمریکایی که با هدف شناسایی و جمع آوری اطلاعات در حال گشت زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان های پدافندی و سامانه های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد.

تصرف یک پهپاد متعلق به آمریکا پس از تجاوز ۲۲۵ کیلومتری به حریم هوایی ایران ، فرضیه‌های پیشین درباره میزان توانایی ایران در خاورمیانه را باطل کرد.

در این خصوص فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام اینکه این پهپاد از نوع اسکن ایگل (ScanEagle) بوده است، گفته بود: این گونه پرنده ها معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز در می آیند.

حالا اما بر اساس آخرین اخبار رسیده، بازهم يك فروند هواپيماي بدون سرنشين ديگر كه در تلاش بود به حريم هوايي كشورمان وارد شود توسط يكي از يگان‌هاي نظامي ايران شكار شد.

سردار سرخيلي، سخنگوي رزمايش پيامبر اعظم(ص) ۸ نيروي زميني سپاه با اعلام اين خبر گفت: حين انجام رزمايش پيامبر اعظم(ص) ۸ و تست سيستم‌هاي جنگال (جنگ الكترونيك) توانستيم تعدادي پهپاد غيرخودي و خارجي را شناسايي كنيم.

وي ادامه داد: پس از شناسايي اين پهپادها موفق شديم يكي از آنها را به زمين بنشانيم و در اختيار بگيريم. فيلم شكار اين پهپاد را نيز داريم و اگر مسئولان صلاح بدانند به موقع پخش مي‌شود.

سخنگوي اين رزمايش با اشاره به توانايي‌هاي سپاه پاسداران در جنگال اظهار كرد: خوشبختانه سيستم‌هاي جنگال ما در زمينه جمينگ به پيشرفت‌هاي خوبي دست پيدا كرده است. ما در همين رزمايش حين اجراي عمليات جنگال و جمينگ تمامي سيگنال‌ها، به تعدادي پهپاد دشمن برخورديم كه از دور قصد ورود به خاك كشورمان را داشتند. سرخيلي افزود: ما با استفاده از سيستم‌هاي جنگال بدون اينكه سيگنال‌هاي ديگر را مختل كنيم، امكان شناسايي هواپيماهاي باسرنشين و بدون سرنشين را داريم.

شناسايي هواپيماي بدون سرنشين جدي توسط نيروهاي سپاه كشورمان در حالي است كه كمتر از چهار ماه پيش بود كه يك فروند هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي كه با هدف شناسايي و جمع‌آوري اطلاعات در حال گشت زني در منطقه عمومي خليج‌فارس بود توسط نيروهاي سپاه پاسداران كشورمان شكار شد.

در پي شكار اين دو پهپاد آمريكايي توسط ايران، رژيم صهيونيستي اسرائيل هواپيماهاي بدون سرنشين خود را در كشور جمهوري آذربايجان به زمين نشاند.

مقامات رژيم اسرائيل معتقد بودند كه ايران به‌دنبال شكار پهپادهاي آنها كه اكنون تحت كنترل آذربايجان است، مي‌باشد. اين در حالي است كه ورود دوباره پهپاد بدون سرنشين به حريم هوايي جمهوري اسلامي ايران، نقض صريح حاكميت ملي يك كشور محسوب مي‌شود.

پرواز هر نوع پرنده‌اي بر فراز مرزساير كشورها بدون اخذ مجوز، ‌در اصل به معناي نقض حريم هوايي اين كشورهاست كه مخل امنيت كشوري قلمداد مي‌شود كه اين پرنده به سمت آن گسيل شده است.

بعد از اعلام خبر سرنگوني يك پهپاد شكار شده ديگر در جريان رزمايش نيروهاي سپاه، تاكنون مقامات غربي هيچ واكنشي نشان نداده و سكوت اختيار كرده‌اند. خبرگزاري رويترز در گزارشي به واكنش سخنگوي پنتاگون درباره شكار پهپاد جديد اشاره كرده است.

سخنگوي وزارت دفاع آمريكا در اين باره گفته است: ايرانيها هنوز به‌طور مشخص نگفته‌اند كه اين پهپاد آمريكايي است.
برچسب ها: پهپاد ، وبگردی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
امين
۱۰:۵۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۳
دستتون درد نكنه
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۲۳:۵۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
با عشق ایرانی بودن زنده ام بابا دست مریزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
پایدار وپیروز باشند
-
حميد
۰۹:۲۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
دمتون گرم