تبریز/

اگر وکلا مستقل نباشند از احکام قضایی ایران سلب اعتبار خواهد شد

رئیس کانون وکلای با اشاره به تاریخچه تاسیس کانون وکلا در کشور گفت:استقلال کانون وکلا با تصویب لایحه جامع وکالت رسمی زیر سوال خواهد رفت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، حسن فرهودی نیا در مراسم برگزاری جشن 61مین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و هفته ی وکیل، گفت:نتیجه استقلال وکلا احقاق حقوق ملت است و اگر وکلا مستقل نباشند از احکام قضایی ایران سلب اعتبار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تصویب چنین لایحه ای به زیان احکام دادخواهی ایران در جامعه حقوقی دنیا خواهد بود گفت: استقلال دستگاه قضا بدون پذیرش استقلال نهادها و کانونهای وکالتی کامل نیست.

رئیس کانون وکلای استان، استقلال دادگستری و کانون وکلا را از مولفه هی اصلی امنیت سرمایه گذاری در یک جامعه عنوان کرد و افزود:اگر در جامعه ای کانون وکلا و نهادهای دفاعی مستقل نباشند هر چه تلاش کنیم سرمایه گذاری محقق نخواهد شد.

فرهودنیا با بیان اینکه وکالت جزء لاینفک احقاق حقوق ملت است، گفت:با تصویب این لایحه استقلال وکلا و قضات زیر سوال خواهد رفت.

وی در این مراسم همچنین با تشریح تعداد کمیسیون های حاضر در این کانون، كمیسیون كارآموزی و اختبار كانون، نشریه و سخنرانی، هنری، ورزشی، پارلمانی، روابط عمومی و حقوق بشر را از كمیسیون های فعال كانون وكلای آذربایجان شرقی برشمرد.

یكهزار و 68 وكیل پایه یك عضو كانون وكلا هستند و مراسم تحلیف 90 نفر از فارغ التحصیلان كارآموزی و اختبار وكلا نیز در این مراسم برگزار شد./س

برچسب ها: احکام ، قضایی ، سلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.