مشهد/ حاجی بابایی؛

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از ترم پنجم به بعد می‌توانند تدریس کنند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پذیرش ۲۰ هزار نفر دانشجو در دانشگاه فرهنگیان، گفت: این افراد از ابتدا به عنوان معلم محسوب می‌شوند و از ترم پنجم به بعد می‌توانند هم درس بخوانند و هم درس بدهند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر حمیدرضا حاجی‌بابایی در اجتماع فرهنگیان نیشابور، فیروزه، سرولایت، می‌ان‌جلگه و زبرخان در همایش حیات طیبه نیشابور، افزود: تحول بنیادین در آموزش و پرورش ریشه بسیاری از تحولات در کشور است.
وی اظهار کرد: تحول بنیادین می‌تواند جامعه را با تمام وجود تحت تاثیر قرار دهد و این یک واقعیت انکارناپذیر است.
مقام عالی وزارت آموزش و پرورش در تبیین عصاره و چکیده طرح تحول بنیادین و دورنمای آن، توضیح داد: ۶-۳-۳ یک ظرف است و قرار است که اتفاقات دیگری بیفتد، اساس نیست بلکه ابزار است؛ این روش قسمتی از زیر‌ساخت‌های تحول بنیادین محسوب می‌شود نه خود تحول بنیادین.
حاجی‌بابایی افزود: سند یعنی‌‌ همان قانون و هر کاری که بر مبنای آن انجام می‌شود قانونی است و نباید زیر سؤال برود و البته مقوله نظارت بحث دیگری است.
وی تاکید کرد: این تحول نباید هیچ وقت سکوت نمی‌ماند و ایستا نیست.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نگاه ما به آموزش و پرورش این است که وقتی به مقوله‌های گوناگون در آن نگاه می‌کنیم تغییر بنیادین در نگاه ایجاد بکنیم.
حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: این وزارتخانه، نخستین وزارتخانه‌ای در کشور است که دارای نقشه راه و نقشه جامع است که به تصویب رسیده و تبدیل به قانون شد.
وی ادامه داد: این در حالی است که در حال حاضر نقشه راه وزارت‌خانه‌های «راه و شهرسازی» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» در حال تهیه است.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در مقطع دولت دهم مشکلات ۶۰ هزار نفر نیروی شرکتی آموزش و پرورش حل شد، البته مشکل نیروهای کار معین در حال حل شدن است.
حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه ۳۳ هزار نفر دفتردار به معاون اجرایی تبدیل شدند و به آن‌ها حق معاونت داده شد، اضافه کرد: ۴۰ هزار نفر دفتردار کم داشتیم و هیچ مجوزی هم برای استخدام دفتردار نداشتیم و البته امروز ایجاد انگیزه شد و الآن بیش از ۷۰ هزار نفر دفتردار داریم.
وی با بیان اینکه امروز در کشور معلمی که بگوید وضع من معلوم نیست، نداریم، افزود: حدود ۴۰ زخم عمیق در وزارت‌خانه وجود داشته است که هم اکنون دیگر نیست. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.