خوزستان/

سد و نیروگاه گتوند علیا ، تجلی عظمت علمی و مهندسی كشور است

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: سد و نیروگاه گتوند علیا ،تجلی عظمت علمی و مهندسی كشور است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، سردار سرلشكر 'سیدرحیم صفوی ' در دیدار از كارگاه سد و نیروگاه گتوندعلیا افزود: قدرت و عظمت علمی و دانایی و خردمندی مشاوران و مهندسانی كه این كار عظیم را طراحی و مهندسی كرده اند، مشهود است.

وی با اشاره به ساخت بیش از 50 سد بزرگ بعد از انقلاب اسلامی در كشور گفت: چهار سد بر روی رودخانه كارون بعد از انقلاب احداث شد كه سد گتوند یكی از این سدهای عظیم است.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: طراحی و اجرای سد گتوند علیا با 182 متر ارتفاع از پی رودخانه ، 760 متر طول تاج و 32 میلیون متر مكعب حجم بدنه توسط متخصصان و مهندسانی ایرانی كاری غرور آفرین و باعث افتخار است.

وی اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی ، كارهای مشاوره و اجرای طرح های بزرگ توسط شركت های خارجی انجام می شد ولی اكنون ساخت سد گتوند با حجم ذخیره آبی بیش از چهار و نیم میلیارد متر مكعب در ظرفیت كامل و توان تولید انرژی برق به میزان دو هزار مگاوات توسط فرزندان انقلابی ایران باعث افتخار است.

سردار سرلشكر صفوی افزود: این كار بزرگ توسط كسانی انجام شد كه دارای روحیه ایمان ، شجاعت ، فداكاری و خردمندی بودند كه توانستند با تلاش زیاد و كمترین مشاوره خارجی به دستاوردهای بزرگی دست یابند.

وی گفت: بیش از 30 درصد آب های كشور در استان خوزستان و در رودخانه های كرخه و كارون روان است و وقوع سیلاب در این رودخانه ها ، خسارات زیادی را بهمراه داشت كه احداث سد در مسیر این رودخانه ها مانند سد گتوند علیا جلوی این خسارت ها را گرفت.

وی ایران را كشوری وسیع با كوه های مرتفع، دشت ها و جنگل های انبوه و سرزمینی چهار فصل با منابع آبی مناسب دانست و اظهارداشت: مهمترین نعمتی كه خداوند به ایران داده ملتی خردمند، باهوش ، صبور و شجاع است كه توانسته قله های پیشرفت و موفقیت را یكی پس از دیگری طی كند.

سردار سرلشكر صفوی در پایان این بازدید سلام مقام معظم رهبری را به دست اندركاران، سازندگان و تلاشگران سد گتوند علیا ابلاغ و برای همه آنان آرزوی موفقیت كرد.

در این بازدید ، ' كریم شیبانی ' مجری طرح گتوند علیا گزارش كاملی از روند اجرای طرح و اقدامات انجام شده ارائه كرد./س
برچسب ها: سد ، گتوند ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Japan
ناشناس
۰۸:۲۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۵
عظمت علمی و مهندسی!!!!!!!