مدیر کل روابط عمومی انتقال خون ایران خبرداد:

افزایش نیاز به خون با گسترش عمل های جراحی در روزهای پایانی سال

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش عمل جراحی در مراکز درمانی کشور نیاز به خون و فرآورده های خونی بیش از پیش در کشور احساس می شود.

دکتر حاجی بیگی مدیر کل روابط عمومی انتقال ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط آب و هوا نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و گسترش اعمال جراحی در مراکز درمانی و بیمارستان های ایران نیاز به خون و فراورده های خونی بیش از پیش وجود دارد.

وی افزود: تهران کلانشهری است که 170 بیمارستان و مر کز درمانی دارد و خون و فراورده های خونی درخواست شده از سوی این مراکز توسط انتقال خون تهران تامین می شود.

حاجی بیگی با اشاره به اینکه 25 درصد از خون های اهدایی به بیماران تالاسمی اختصاص دارد تصریح کرد: روزانه بیش از 3 تا 4 هزار واحد خون و فراورده های خونی از سوی مراکز درمانی برای بیماران تالاسمی و بیماران نیازمند به عمل های جراحی مختلف در خواست می شود که این خون ها از سوی مردم کشور به صورت داوطلبانه تامین می شود لذا از مردم شریف و نودوست کشور تقاضا داریم اهدای خون را در این روزها فراموش نکنند و با اهدای خون مستمر جان تعداد کثیری از بیماران نیازمند را نجات دهد./ز2

برچسب ها: خون ، جراحی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار