بيرجند/

ایران در رتبه بیستم تولید علم جهان قرار دارد

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: ایران در رتبه بیستم تولید علم جهان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند

محمدرضا گلرو در دومین همایش کشوری پژوهش در توسعه با محوریت آترواسکلروز در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ارتباط با پژوهش و تحقیق اظهار کرد: بزرگترین ظلمی که در این عرصه شده است این بوده که پژوهش و تحقیق جزو دستکارهای لوکس و تزئینی قلمداد می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد در کسب‌و‌کار و فرآیندی حضور مداوم داشته باشد باید صاحب آن باشد، افزود: دشمنان دوست ندارند که ما صاحب دانش باشیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: دانش ما در ساختار دانشگاهی الگوبرداری از کشورهای پیشرفته است و در این ساز و کار پژوهش جا افتاده است.

گلرو با اشاره به اینکه عدم دستیابی به دانش سبب شده ما سال‌ها فرصت را از دست بدهیم، متذکر شد: پژوهشگران ما نیز برای پیگیری کارهایشان به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند.

وی اضافه کرد: به لطف انقلاب و با حرکت بسیجی‌وار اسلام کشور در همه عرصه‌های جبهه علم و دانش به طور جدی درصدد رفع این عقب‌ماندگی تاریخی است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون کشور ما در رتبه بیستم تولید علم جهان قرار دارد، اذعان داشت: ایران در 30 سال پیش جایگاهی در رتبه‌بندی علم نداشته است.

گلرو با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: ایشان مقوله دانش و حرکت نهضت علمی تمام عیار که امید است سبب خلق ثروت شود را برای ما مشخص کردند.

وی گفت: دشمن جبهه کاری خود را از نبرد و جنگ رودررو به دانشگاه آورده و تهدیدات خود را به مقامات علمی کشور تحمیل می‌کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: اکنون که دشمن متوجه جایگاه علمی ما شده است تحریم را به سمت علم می‌کشاند و این نشان از این است که ما راه خود را درست انتخاب کرده‌ایم.

گلرو با بیان اینکه سلامت خواسته دیرینه بشر است، ادامه داد: تمام زندگی انسان تحت تاثیر موضوع سلامت است.

وی اهمیت سلامت را بیشتر از سایر علوم دانست و افزود: مسئولان باید بیشترین حمایت را در حوزه سلامت جامعه داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی بهبود شرایط بهداشتی سبب امید به زندگی شده است، اظهار کرد: قبل از انقلاب امید به زندگی بین 54 تا 56 سال بوده که با پیشرفت‌های پزشکی و بهداشتی در حال حاضر به 74 تا 76 سال رسیده است./س

برچسب ها: ایران ، علم ، بیستم ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.