انفجار بیکاری در دومین قدرت اقتصادی اروپا

آمار بیکاری در فرانسه به بالاترین میزان خود از سال 1997 رسید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتیروزنامۀ لوموند گزارش داد: آمار بیکاران در فرانسه به بالاترین میزان خود از سال 1997 رسید. آمار بیکاران فرانسه(به خصوص در پایتخت) برای بیست و یکمین ماه متوالی از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است. طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت کار فرانسه، تعداد متقاضیان کار گروه A (افرادی که طی یک ماه اخیر هیچ شغلی نداشتند) با افزایش 41.900 نفر به 3.421.800 رسید.
یکی از دلایل افزایش میزان بیکاران، تغییر و تحولات و تعدیلات صورت گرفته در ماه ژانویه بوده است. در پاریس شمار متقاضیان کار در گروه A به 3.169.300 نفر رسید؛ رقمی که از سال 1997 در بالاترین میزان خود قرار دارد. با افزودن شمار بیکاران گروه B و C(متقاضیانی که به صورت نیمه وقت کار می‌کنند) افزایش شمار بیکاران در فرانسه به 600.000 نفر می‌رسد. جمع بیکاران گروه‌های مختلف A، B و C به 4.967.500 نفر می‌رسد و به نظر می‌رسد که در ماههای آینده به 5 میلیون نفر هم برسد. رقمی که بسیاری از کارشناسان اقتصادی آن را پیش‌بینی کرده بودند.
انتشار آمار تکان‌دهندۀ بیکاری در دومین قدرت اقتصادی اروپا در حالی صورت گرفت که میشل سپن، وزیر کار فرانسه اعلام کرده بود که هدف دولت، پائین‌آوردن میزان بیکاری تا پایان سال جاری است. اما با ارقام منتشر شده به نظر می‌رسد دستیابی به این هدف بسیار دور خواهد بود.
برچسب ها: بی کاری ، فرانسه ، آمار ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.