حاشیه برنامه سینمایی "هفت"؛

وحید اسلامی:کاش من هم با لابي اسکار می‌گرفتم/فهیم:"دزدان خیابان جردن" فیلم وحید اسلامی نیست

منتقد سينما گفت: فیلم سینمایی "دزدان خیابان جردن" در حد انتظار ما از وحید اسلامی و سوابق او نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه تلویزیون باشگاه خبرنگاران برنامه سینمایی هفت شب گذشته با اجرای محمود گبرلو از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت.
در بخش اول نقد فیلم این هفته با حضور محمد تقی فهیم (منتقد) وحید اسلامی (کارگردان) و داریوش بابائیان (تهیه کننده) به نقد و بررسی فیلم سینمایی "دزدان خیابان جردن" اختصاص داشت.
وحید اسلامی (کارگردان) ابتدا در خصوص جایزه اسکار به آرگو گفت: حضور همه دوستان و دشمنان سلام عرض کرده و غبطه می خوردم که ای کاش من هم لابی کرده بودم و فرستادن فیلم خود شاید جایزه اسکار می‌گرفتم.
داریوش بابائیان تهیه کننده دزدان خیابان جردن در این خصوص اظهار داشت: بار دیگر نه اصغر فرهادی، تبریک می‌گویم و اینکه باید باحمایت فیلمسازان آنها را در ساخت چنین آثار خوب و با ارزشی همراهی کنیم و همچنین اهدای جایزه اسکار به آرگو را نیز محکوم می‌کنم.
"محمد تقی فهیم" منتقد در این خصوص عنوان کرد: اهدای جایزه اسکار به فیلم ضعیف آرگو برای کسانی که طی این چند سال گذشته شیفته اسکار بودند نشان از این داشت که جایزه اسکار سیاسی و استعماری است و در واقع اسکار تندیس نسل استعمار ملل جهان است.

*فهیم:اسکار تندیس نسل استعمار ملل جهان است
وی ادامه داد: اهدای جایزه به آرگو نشان داد که نگاه سینماگران ما به اسکار کج راهه خواهد بود و اینکه کسب این جایزه چندان مزیتی ندارد و شیفتگی ما به این جایزه تنها آرمانهای ما را به چالش خواهد کشید.
فهیم در خصوص "دزدان خیابان جردن" ساخته "وحید اسلامی" عنوان کرد: با توجه به اینکه این اثر اول وحید اسلامی است و فیلمساز اول به شمار می آید اما ما نباید به او رحم کنیم چرا که سینما به او رحم نخواهد کرد و برای ماندگاری نیاز به ساخت ‌آثار خوب دارد.
وی افزود: رویکرد این فیلم جذب مخاطب انبوه را در پی داشتم که این خود قدم خوبی است.
فهیم ادامه داد: اسلامی برای جذب مخاطب به دنبال موج سالهای قدیم و سوپرمارکتی رفته و از ذائقه های سطحی مردم برای جذب مخاطبان استفاده کرده است.
فهیم اظهار داشت: برخی عقیده دارند منتقدان، همواره فیلمسازان خوبی نمی شوند اما اسلامی که با سینمای مخاطب عام وارد شده شاید موفق باشد اگر کمی فکر تامل و سنجیده عمل می کرد شاید فیلمی ساخته می شد که نمره خوبی در کارنامه کاری اش را رقم می زد.
وی عنوان کرد: دزدان خیابان جردن فیلم وحید اسلامی نیست چرا که آنچه از او در روزنامه نگاری می شناختیم و یا انتظار می رفت در این فیلم وجود ندارد.

*"دزدان خیابان جردن" به سمت فیلم های سوپرمارکتی و ذائقه های سطحی مردم رفته
بابائیان درخصوص استفاده از بازیگران محبوب در آثار 90 دقیقه ای و لطمه آن اظهار داشت: دولت باید برای فیلم اولی ها سرمایه گذاری کند و من به عنوان تهیه کننده خصوصی در جایی سرمایه گذاری کردم تا سودآور باشد و با استفاده از سود ان فیلم های ارزشی و دفاع مقدس بدون سوبسید هم بسازم.
فهیم عنوان کرد: فیلمساز تمایل به ساخت اثری چند لایه داشته و این باید در سینما دربیاید اما حس و حال قواعد سینما را به خوبی درنیاورده است.
وی افزود: اسم فیلم جذاب است اما هنگام ورود به فیلم به طور اساسی چیزی در ان نمی بینیم.
اسلامی عنوان کرد: من تمامی حرف های فهیم را قبول دارم ولی نمی‌توان ابزاری را با 250 میلیون تومان ساخت و همچنین برای تولید این اثر مشکلات زیادی از جمله بازیگر شدن ، دزدیدن وسایل صحنه هم داشتیم که نمیدانم من یا بابائیان کدامیک دشمن زیاد داریم.
بابائیان در پایان خاطرنشان کرد: من اولین فیلم رئال انیمیشن را ساختم که در جشنواره کودک و نوجوان همدان هفت جایزه گرفت ولی در اکران ناموفق بود و 800 میلیون ضرر کردم ولی کسی به داد من نرسید.
گفتنی است برنامه سینمایی هفت با رویکرد برسی مسائل سینمای ایران با اجرای محمود گبرلو و تهیه کنندگی علی قانع هر هفته جمعه شب ها از شبکه سیما به روی ‌آنتن می رود./ي2
برچسب ها: برنامه هفت ، فهیم ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار